Auteur |
Bericht |
Jan
Geel
|
Helemaal mijn keus
Zou er bijna spijt van krijgen...
|
30 sep 2005 8:21 |
|
|
Sandra & Eric
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
|
Mooie bak Gerco, schitterende kleur.
Welkom en veel plezier met je bolide
_________________________________________ Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~
|
30 sep 2005 15:56 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Prachtige bak Gerco !
Is dit nu zo'n Turbo die 4wd heeft
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
30 sep 2005 17:41 |
|
|
Gerco
|
Eh ja deze heeft 4WD ja, net als de 993 4S.
Ik vind het wel fijn, zoveel vermogen wil je niet op 2 wielen hebben denk ik... Op het circuit is een ding als je fijn wilt zwaaien met de achterkant maar op de openbare weg is 4WD wel fijn. Sinds ik een 964 C2 heb gehad en dat "niet ideaal" vond wil ik niet meer anders dan 4WD.
Er was wel een 964 carrera 4 maar of de 964 Turbo ook 4WD was ? Ik weet het niet, maar iemand anders hier weet het vast wel
|
30 sep 2005 19:25 |
|
|
Jan
Geel
|
Nee, 964 turbo was nog 2wd, 993 TT was de eerste met 4wd, maar dan wel een hele goede. De auto gedraagt zich, zeker in grenssituaties, als een 2wd, en dat is leuk, zeker omdat de grens nu veel verder weg ligt. Dat komt omdat de verdeling van de kracht variabel is. In normale situaties is de verdeling over voor- en achteras 5/95, en gaat bij gripverlies op de achterwielen over tot maximaal 35/65 (V/A). De meeste grip blijft dus op de achterwielen. Dat maakt dat je op een epoxybaan, zoals tijdens de carcontrol dag , ook gewoon kunt driften als een 2wd. Bij de 964 modellen was de verdeling nog 40/60, zonder variatie, en dat was in ideale omstandigheden met veel grip teveel van het goede op de voorwielen. Iets wat bij een slalom heel nadelig werkte met veel onderstuur tot gevolg. Het verschil tussen een 964 C4 en de 4WD van de 993 TT zijn totaal niet vergelijkbaar. Ik vertel je dit zomaar, gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Ben begonnen in een 964 C4, en heb meteen daarna de 993 TT gehad (arenarood!!). Moet zeggen dat het met de huidige, 997, echt wennen is aan een 2wd!
|
30 sep 2005 20:02 |
|
|
Gerco
|
Ahh, dat zijn dus de details, weer wat geleerd bedankt Jan
De 4WD was ik dus al gewend van de 4S maar ik heb nu alleen wel nog een brok vermogen erbij.
|
30 sep 2005 20:38 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Turbo 4wd , brute kracht en toch controle . een betere combinatie is er niet . Ik heb een nieuwe droomPorsche
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
01 okt 2005 9:56 |
|
|
Gerco
|
Ja het was ook mijn Droom Porsche, maar ik ben een droom armer, want nu staat ie in mijn garage
Ik ben dus rijden in een 4S gewend, maar zelfs daarmee vergeleken is rijden in de Turbo toch weer anders. De koppeling is lichter, schakelen gaat lichter, en toch krijg je "meer", voor minder werk
Nee valt dus zeker niet tegen, zelfs niet voor een "droomauto"
Nee ik klaag zeker niet !
|
01 okt 2005 14:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, dat klopt niet. Bij de 964 was 0/100 en 100/0 in theorie mogelijk.
Probleem bij de 964 C4 was dat de auto teveel onderstuur had. Te corrigeren overigens door andere schokbrekers/veren/stabilisatoren. Daarbij kwam dat als de sper die de kracht voor/achter verdeelde actief werd er extra onderstuur ontstond.
Als je een 964 C4 ondersteltechnisch goed afstelt dan zijn de problemen eigenlijk weg. En dan komen de voordelen ten opzichte van het huidige 4wd systeem van Porsche (die er bij gladde ondergrond zeker zijn) naar boven. Het 4wd systeem van de 964 is technisch gezien niet de mindere van het latere systeem. Wel zwaarder en duurder.
|
01 okt 2005 14:51 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Gefeliciteerd met je SCHITTERENDE auto Gerco. niet jaloers,niet jaloers.........
veel plezier er mee en hou'um heel.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
01 okt 2005 21:32 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik wou net hetzelfde zeggen, maar je was me voor! Nee hoor, heb geen idee. Maar JIJ weet er wel enorm veel vanaf! (niet sarcastisch bedoeld)
|
01 okt 2005 23:40 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
02 okt 2005 9:05 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
VAN HARTE GEFELICITEERD MET DEZE BEAUTY ! !
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
02 okt 2005 12:35 |
|
|
Gerco
|
Dank voor alle aardige woorden weer over mijn trots
Vorige week vrijdag weer naar Theo Jansen geweest, en zijn elektronica specialisten, van Avantcar in Zwolle. Ik heb nu tenminste een goede cruise control met zelfs meer opties dan ik gewend was. Naar voren = aan was ik gewend, maar nu is dat "resume vorige snelheid" en naar beneden is huidige snelheid. Ben er al aan gewend en werkt heel prettig
En ik heb nu ook goede audio, heel goed geluid (via DSP) en lekker VEEL volume Wel zit er nog steeds "ruis" van de dynamo op de speakers, die precies met het toerental meegaat, een soort fluittoon Maar daar kan vast ook nog wat aan gedaan worden. Ik had dat ook toen ik mijn Pioneer radio er in had maar daar lag dit dus bljikbaar niet aan.
Ook stoelverwarming werkt nog niet, maar dat komt ook nog wel goed.
Ik was ook nog even met Theo Jansen (zelf) in gesprek en toen vroeg ie zo of ik wel eens in een 997 gereden had, ik zei ehh nou nog niet. Zegt ie wil je een stukje rijden met een 997 ? Ja ik zeg dan geen nee natuurlijk ! Ik wilde een klein stukje rijden maar uiteindelijk was ik een half uur weg !
Een 997 is beslist geen 996 ! Van binnen heel mooi en rijd ook heel strak, maar toch iets minder "saai" dan de 996 C4 GT3 look waar ik een paar weken terug in gereden heb.
Met deze heb ik dus gereden:
Binnenkort mag ik dus nog een keer naar TJ toe voor wat details, maar ze hebben er goede koffie, ik mag er graag komen, en ik heb ook niks tegen een ritje dwars door het land Mijn pa woont daar een half uur vandaan en daar ga ik dan ook altijd even langs.
Ik heb ook weer wat nieuwe fotos in mijn album gezet waarvan ik deze:
op het moment als wallpaper heb op mijn PC hier omdat ik die enorm mooi gelukt vind !
de 993 Turbo bevalt nog steeds PERFECT. Heb er in anderhalve week al 1500 km mee gereden dus dat moet al genoeg zeggen.
|
10 okt 2005 23:21 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
blijft mooi hoor
misschien heeft binnekort een belgische forummer er ook 1
en ik zeg nog niet wie
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
10 okt 2005 23:28 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
WIE, WIE, WIE, WIE ??????????????????????
Tell us all about it!
De vorige auto van Jan v. N. misschien?
|
10 okt 2005 23:40 |
|
|
Gerco
|
Ja Erwin zou gezellig worden met 3 arenarode turbo's he
Hoewel ze dan uiterlijk alle 3 wel iets verschillen !
|
10 okt 2005 23:46 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Welkom!
Prachtige auto, zowel de 4S als de Turbo
Echt machtig zo'n turbo 993, alleen vind ik jammer dat bij een turbo 911 de achterspoiler niet zo typisch omhoogklapt bij 80KM/H voor de rest zijn ze natuurlijk wel veel mooier!
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
11 okt 2005 21:26 |
|
|
Gerco
|
Ach ik zie het anders, ipv "soms" een vleugel (boven de 80) heb ik nu ALTIJD een vleugel
Ook heeft de 4S niet dit uitzicht en dat vind ik best mooi :
Even niet vergeten te vermelden trouwens, Mijn ex 993 4S staat nog te koop bij Theo Jansen voor maar E 42.5k !
Nee niet dat ik betaald krijg van TJ maar ik zou graag zien dat deze prachtige Porsche een heel gelukkig nieuw baasje krijgt die er net zo zuinig op is als ik was
|
11 okt 2005 22:25 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Nice view Gerco!!!
Sinds vandaag ben ik in dezelfde jubelstemming.....
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=6105&highlight=
|
11 okt 2005 22:30 |
|
|
ReseTTim
die ene met 4 wielen
|
ok ben ook maar geregd
ik ben af en toe mede passagier van gerco.. en heb het tot heden toe nog overleefd
tis iig een bak die andere reed al snel maar deze.. kgggg...gleop... word gek
laatst nog rijden we 120 ofzo.. worden we van rechts ingehaald.. als ik met mijn xantia de gas in trap dan kom ik wel voorbij maar hij... mja ook wenk en die auto was al niet meer te zien
wil er ook zo 1.. kortom wie wil er 1 sponsoren aan een arme student
[edit]
owja hoef niet te zeggen dat ik hem mooi vind wist je toch al lang..
|
12 okt 2005 2:40 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Er is toch zo'n knopje om em eerder open te doen? Bij de nieuwe 997 is dat iig wel.... deze vleugen op de turbo is wel mooier uiteraard
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
12 okt 2005 9:30 |
|
|
Gerco
|
De nieuwe 997 Turbo bedoel je ? Ja de 996 Turbo heeft ook een vleugel die kan "bewegen" ja, maar de 993 Turbo en de 996 Turbo is een WERELD van verschil in vele opzichten
|
12 okt 2005 13:39 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
ik heb et over de gewone versies.... de 997 Carrera en Carrera S hebben een knop om de vleugel te "openen", ik wist niet dat de 996 rurbo een beweegbare vleugel had
Vat dit alles niet vekeerd op! ik vind je turbo vleugel mooi! Maar minstens zo leuk vind ik de openklapbare non-turbo vleugels vanaf de 964
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
12 okt 2005 16:35 |
|
|