Re: Voorstellen en een beeld van mijn Targa
Welkom Piet,
Voor het reinigen van het motor heb ik hele goeie ervaring met
Autoglym Engine Cleaner. Dit spul laat je aluminium als nieuw er uit zien, maar ook rubber en kunststof ziet er top uit.
Wat moet je doen; Je spuit de engine cleaner op een koude, droge blok. Bewerk het goed met een
stevige detail brush, een goeie verfkwast werkt ook prima. Het is niet bijtend dus neem je tijd en spuit meer waar je het nodig hebt.
Eenmaal alles bewerkt met de kwast kan je het blok afspoelen met een zachte straal, ik gebruik een tuinslang met een sproeikop.
Iedereen zegt altijd dat je alle electronica moeten afdekken in het motor ruimte, maar zolang je niet met een hoogdruk spuit aan de slag gaan en niet direct en langdurig op je verdeelkap of zekeringkast spuiten is er niets aan de hand. Je blok is nu ook blootgesteld aan de regen
Eenmaal afgespoeld kan je de auto starten en warm laten draaien. Als je perslucht hebt kan je de ergste eerst wegblazen, maar het verdampt wel met een warme blok. Eenmaal warm laat je het blok weer afkoelen en dan kan je het inspuiten met
Autoglym Vynil & Rubber Care of
Meguiars Engine dressing. Veeg de overtollige vloeistof op met een microfiber doekje na 15 minuten.
Nu heb je een blok om op trots te zijn