Re: Even voorstellen, ik en mijn Porsche 944 Turbo ''86
Nou wat weekjes verder met een hoop klussen verder!
Stadslicht in de mistlampen gemaakt. Zijn niet zo vel als nu op de foto lijkt en de knipperlicht glaasjes zijn oranje, heb ze ook in het wit maar vind oranje mooier.
Fusee hoesjes vervangen dus puntje voor APK weer afgestreept.
De auto starte niet altijd lekker..... na wat zoeken in de richting van de DME relais en de sensors (vervangen voor nieuwe) kwam ik erachter dat de kabel achter de stekker van de kabelboom voor de speed sensor gebroken is onder het rubber, dit gaan we dus even repareren......
De 2 gekleurde waren doorgebroken de 3de heb ik zelf doorgeknipt.
Tijdens remmen was er wat getril in het stuur etc dus de remmen even los gehaald en na gekeken..... schijven en blokken zijn ze goed als nieuwe nauwelijks versleten. Wel zitten er wat remzuigers ''vast'' de auto heeft de laatste 3 jaar stil gestaan dus die hebben we goed schoon gemaakt en gangbaar gemaakt dit lijkt het probleem opgelost te hebben!
Ook de start motor even laten reviseren want de bendex kwam niet snel genoeg terug met een naar lawaai bij het starten als gevolg. Deze klinkt en start weer als nieuw nu!
Nieuw zaterdagje klussen....
ITS ALIVE!! (Again) stekkers en stuk kabel vervangen van de 2 sensors waardoor die niet meer starte op de kabelboom. Nieuwe sensors inc het missende '8' ringetje dit keer onder de speedsensor gereviseerde startmotor, nieuwe olie en filter, nieuwe bougies! En start weer perfect!
Klinkt ook weer wat soepeler en minder rauw dus was zeker de moeite!
[url="https://youtu.be/V6tHrhCTJMQ"]https://youtu.be/V6tHrhCTJMQ[/url]
Luchtfilter kap was stuk aan alle kanten nadat ik met veel moeite hem eraf gekregen heb om het filter te vervangen van alles was al afgebroken doorgedraaid hout schroeven dat soort werk..... dus maar een nieuwe besteld! Ook die gemonteerd inc nieuw luchtfilter. Alle schroefdraden van de onderbak gelukkig nog kunnen redden na wat boren en tappen!
Kenteken en APK zijn binnen! Inc wat pekel en ijs en dat rijd niet lekker met 3 bar in de banden. Vergeten even goed te doen gister. Weet ook gelijk wat ik in de toekomst wil..... en SPER DIF. Maar goed heerlijk 88km gereden ondanks het weer de gladheid en de te harde banden!
Was nog even spannend want ik had vorige week de RDW gebeld voor ik de afspraak maakte of het kon ja of nee en hoe het met de APK zat (LET OP ik heb hier geen ervaring mee verder) 'nee apk moet u achteraf doen bij uw eigen garage' Nou mooi niet dus...... na anderhalf uur buiten wachten mocht ik bij de keurmeester komen, alles was goed maaaaaar....... ik was even bang voor mijn lege cat maar nee 1 koplamp stond iets te laag. Ik zei 'ow maar de garage heeft ze vorige week goed gezet' Ah..... kunt u ze zelf afstellen? Hmmm nee niet echt. Ik de lampen omhoog geklapt hij weer meten. De waarde was weer anders als daarvoor en uiteindelijk zei die o ja oud klapmechanisme natuurlijk, het is al goed meneer! Aardige vent verder kan ik niks van zeggen!
Lang verhaal kort is alles goed gekomen aangifte gedaan nu even wachten op de post en dan plaatjes halen! Dan even naar de uitlijn boer en bandjes/wielen even goed laten checken en dan is ie even ''klaar''
O en zaterdag komen ze even taxeren voor de verzekering!
Nou vandaag was alles rond, taxatie gedaan verzekering geregeld en kenteken bewijs is binnen en platen zijn gemonteerd! Gelijk de auto naar De Loods gereden vandaag waar die nog even goed bekeken wordt door een kenner en de airco verwijderd wordt.
Ben wel bang dat ik kan gaan sparen voor 4 nieuwe banden want deze voelen niet helemaal rond meer maar kan het mis hebben even wat meer rijden voor ik daar echt een oordeel over kan geven.....
Eerst als hij weer terug is gewoon even lekker gaan rijden in mijn oude rammelende Porsche oldtimer!
Volgende project wordt de carport zodat de auto thuis kan komen te staan dit zal in maart april gebeuren en ik wil graag een sport stuur...... maar goed ik wil nog zoveel haha. Maar goed daar is het een hobby voor!