en ook hier een nieuw lid van dit Forum
Hallo allen!
Ik ben Marco Janssen en zoals mn nick al verraad woon ik in het mooie Gooi.
Helaas niet in het beter bedeelde deel van het gooi, maar lekker in Huizen daar waar men vaak het geld verdient door hard te werken.
Zoals velen al jaren auto gek en dan is het moment opeens daar dat je jezelf een 996.1 C2 Cabrio kado doet....
En kanonnen wat is dat ( voor mij dan ) een stap en een brok beleving.....
Ik was al heel wat gewend, van alle soorten Audi's en Volvo's van 60 t/m 330pk tot en met elektrische Opel en Bmw's....maar toch die 996 bleef voorbij komen en ik mijn beleving werden ze steeds mooier en mooier zoals een goede wijn of whiskey rijpen moet.....
Dus de Bmw I3 ingeruild op een mooie blauwe 1999 996 cabrio. En dan word je letterlijk terug gegooid in de tijd.... moet je werken als je hard rijd en alert zijn op kuilen, richels en andere dingen op de weg en heb je geen bluetooth of Lane assist
... maar man wat is dit genieten!!! het geluid, de trillingen, de geur... pfffff!!!!
Helaas wel de eerste twee weken wat haat liefde met de versnellingsbak ( tip ) en na uitvallen van de motor de 996 bij PSTG in huizen neergezet. Daar bleek dat er een paar bouten uit de koppelomvormer waren uitgelopen en die had op zijn beurt een sensor gesloopt waardoor de motor ( gelukkig maar ) uitviel.
Inmiddels word alles weer opgebouwd door de mannen PSTG en kan ik hopelijk deze week weer rijden. Gelijk nu alles toch open ligt een motorsteun, wat slangen, de AOS en afdekschilden van de bobines laten vervangen.
Op mijn lijstjes staat nog het aanpakken van het interieur ( Colourlock set is al binnen ) en oude lekkage van dichte omtwateringkanalen van de cabriokap herstellen en alles schoonmaken.
Daarna een set andere uitlaten en eigenlijk op zoek naar een nette BBS 2delige set of een turbo set, daar ben ik nog niet uit.
Maar vooral rijden, genieten nog meer rijden en rijden en rijden......
Wie weet komen we elkaar eens tegen in het wild of op een meeting.
In ieder geval op dit forum een hoop te lezen en te leren en zal van de week proberen een foto te plaatsen.
Groet!
Marco