Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 20:53

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Nieuw 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Nieuw
Hoi allemaal,

Na een tijd meelezen eindelijk een account aangemaakt, omdat het er dit jaar na lang denken en dromen wellicht maar eens van moet komen! Ben me aan het orienteren op een 997S of 4S, gelet op budget van max 50K wordt dat dan wsl. een MK1. Aanbod bij de geijkte adressen is me bekend, maar toch lastig om soms door de bomen het bos te zien en wellicht dat een deal met een forumlid ook tot de mogelijkheden behoort. Voorkeur gaat uit naar een donkere kleur, niet al te hoge KM stand, een sluitende onderhoudshistorie en natuurlijk de graag geziene opties als sportuitlaat en schuifdakje.
Automaat of handbak maakt me eigenlijk niet veel uit, voor beiden valt wat te zeggen natuurlijk. Ben woonachtig in midden NL en niet helemaal new to the brand, aangezien de gezinsauto een Cayenne 957 is.

Zal jullie op de hoogte hoduen van eventuele vorderingen, mocht je tot die tijd een tip hebben of wellicht zelf iets willen verkopen, laat het graag weten!

Groet, Martijn

22 jan 2025 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Bericht Re: Nieuw
Welkom!

Leuk zo'n zoektocht. Moet het per sé een 997 worden of zit een 996 mk2 ook ergens nog wel in de mogelijkheden lijst?
Voor het budget moet je zeker iets moois kunnen krijgen :thumleft:

22 jan 2025 19:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Dank! Een 996 met juiste spec en prijskaartje sluit ik niet per definitie uit. Bijvoorbeeld uitgebreid naar die bij The Collectables zitten kijken, maar zie op andere sites dat ‘ie 60K moet kosten… dan zoek ik liever verder naar een 997!

22 jan 2025 19:47
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Welkom Martijn :!:

Bijnaeenelfje schreef:
Ben me aan het orienteren op een 997S ...

Als je een mooie Handgeschakelde MKI zoekt - klik dan hier -

Afbeelding

Bijnaeenelfje schreef:
Een 996 met juiste spec en prijskaartje sluit ik niet per definitie uit. Bijvoorbeeld uitgebreid naar die bij The Collectables zitten kijken, maar zie op andere sites dat ‘ie 60K moet kosten…

Dát is de verwachte opbrengst - maar je kunt natuurlijk altijd bieden wat jij er maximaal voor over hebt.
Ben je dan de hoogste bieder, maar is het niet een winnend bod, dan gaat The Collectables met zowel de aspirant koper als verkoper praten :wink:

22 jan 2025 22:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Hi Olaf,

Dat is wel ongeveer wat ik zoek ja! Maar mis je de sportuitlaat niet? Dat lijkt me nou juist een van de opties die ik als eerst aan zou kruisen. Al vind ik deze optisch wel mooier. Wellicht even via een PB verder praten?

22 jan 2025 22:55
Profiel
Moderator
911 Carrera S
De uitlaat heeft een Gundo-hack ondergaan ;)

PB kan en mag altijd :!:

22 jan 2025 23:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Welkom! Een PSE met klep is makkelijk te retrofitten. Kost wel wat (+\- 3500).

23 jan 2025 1:00
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Welkom!
Met die van Olaf heb je precies wat je wil, en als het écht écht moet kun je die €5K die je overhoudt gebruiken om PSE te laten monteren (wat waarschijnlijk helemaal niet nodig is).
Succes met de zoektocht.

23 jan 2025 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Leuke zoektocht. PSE stond oorspronkelijk ook op mijn wensenlijst, maar daar zou ik lekker laten varen. Met een andere uitlaat, PSE retrofit, gundo hack of (in mijn geval) Carnewal GT Exhaust, kom je ook wel aan je trekken.

Overigens is het schuifdak geen optie maar standaard. Geen schuifdak is wel een optie.

Wat me wel verbaast is dat een tiptronic of handbak je niet uitmaakt. Ik zou toch eens gaan rijden om te ervaren hoe dat is. Verder natuurlijk inlezen op de bekende aandachtspunten van de 997.1 en (m.i.) altijd een aankoopkeuring laten doen.

Veel succes. Ik ben benieuwd wat het wordt en of je dan je username moet aanpassen ;)

23 jan 2025 11:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Dank allemaal. Grappig dat geen schuifdak juist een optie is. Bij mijn Cayenne wilde ik 'm liever niet omdat ze erg vaak lekken. Geen idee hoe dat bij de 997 is.

In de Cayenne overigens ook tiptronic, en gelukkig ook PASM. Ik vind 'm in de niet sport modus namelijk erg snel opschakelen, wat eigenlijk niet prettig is. En ergens vind ik een handbak ook wel leuk, houdt je aandacht ook meer bij het rijden vind ik. In de file en stad natuurlijk minder, maar die vermijd ik toch liever!

Let's see!

23 jan 2025 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Zonder schuifdak heb je natuurlijk ook een lager zwaartepunt :mrgreen:

24 jan 2025 11:15
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 CS - F308GTBi
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen