Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 20:58

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen
Hoi allemaal,

Sjuul is mijn naam en ben woonachtig in het midden van Limburg.
Zelf heb ik nog geen Porsche maar ben er wel naar opzoek. Heb hiervoor ook geen haast, tussen nu een een jaar vind ik prima.
En dan zoek ik een 718 Cayman ergens rond 2016 tot 2020. Importeren vind ik geen probleem zolang er maar aantoonbaar onderhoud is gedaan met een aankoopkeuring indien nodig.
Liefst in de kleur Artic grey anders zilver, grijs, rood of blauw. De kleuren zwart, wit en geel zijn geen optie voor mij.
En dan staar ik mij blind op welke opties op de auto moeten zitten:
Moet er pasm op zitten?
Sport chrono (klokje vind ik wel mooier uitzien)?
Materiaal dashbord?
Leren stoelen of toch niet?
Drivemode selector aan het stuur?
Wil ik een S versie hebben?

Genoeg om over na te denken nog. Als jullie nog tips of ideeën hebben hoor ik ze graag.

28 maart 2025 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom, en leuke zoektocht. Eerst maar eens voor jezelf duidelijk krijgen wat echte must haves zijn. Voor mij is bijvoorbeeld een leren dashboard een must, anders zit je de hele tijd tegen plastic aan te kijken, en dat hoort m.i. niet in een mooi product zoals een Porsche. Sportchrono is wel een harde must. Dan krijg je het klokje, de drive mode selector op het stuur maar het allerbelangrijkste zijn de verschillende rijmodi. Met name icm PDK een must. Alhoewel volgens mij een sport knop altijd standaard is bij de 718 als ik me niet vergis, maar met sportchrono heb je ook nog een sport+ knop, dus meer keuze.

28 maart 2025 14:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 981 - Cayman S
hallo en welkom,
Leuk om mee te lezen met je zoektocht... die is voor iedereen weer anders.
en de belangrijkste zaken zijn ook voor iedereen weer anders... voor sommige maakte de kleur niet uit, voor anderen het model niet eens... probeer goed rond te kijken en een paar verschillende modellen te bekijken, desnoods te proberen.

belangrijke andere vragen
Boxster/cabrio of coupé?
PDK of manual
motorinhoud,
aantal cylinders: 981 heeft er 6 :) de eerste 718 hebben er 'maar'4. Qua performance is dat zeker niet minder. maar sommigen gaan voor het pure 6-cylinder geluid.
Dan is ook een PSE sportuitlaat heerlijk erbij - ik zou niet zonder willen

28 maart 2025 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Welkom Sjuul! Mooie zoektocht. Welke opties jij wel / geen harde vereisten vindt, kun je denk ik vrij snel vaststellen door eens bij wat exemplaren met en zonder die opties te gaan kijken en te voelen / rijden.

Ik zou zelf zeggen:

PASM: zeker
Sport Chrono: zeker
Leren stoelen: zeker
Leren dashboard: zeker
Drivemode aan het stuur: mwoah. Kan, maar ik vind het er niet heel mooi uitzien en zo ver weg is die schakelaar toch anders ook niet.
S versie: rijden = weten.

MVos schreef:
Boxster/cabrio of coupé?

Ik lees Cayman, dus die keuze lijkt al gemaakt. :wink:

28 maart 2025 16:04
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
disciple schreef:
Voor mij is bijvoorbeeld een leren dashboard een must, anders zit je de hele tijd tegen plastic aan te kijken
Zo zie je maar hoe perceptie kan verschillen. Als ik rij kijk ik niet naar mijn dashboard, maar naar buiten. En als ik dan toch naar mijn dashboard kijk, zie ik kunststof dat eruit ziet als leer en zacht aanvoelt. Het geeft mij zeker niet de indruk van 'plastic'. Maar goed, ieder zijn voorkeuren.

Welkom Sjuul! Leuke zoekocht! Waarom specifiek de 718 (982) en geen 981?
Voor mij belangrijke opties:
-PDK (hou niet van zelf roeren)
-PASM (vanwege de verlaging, niet vanwege de sportstand van het onderstel, die gebruik ik nooit)
-Stoelverwarming
-Cruise Control
-Lederen stoelen (zijn volgens mij standaard. Je kunt wel kiezen tussen gewone en sportstoelen)
-Licht- en regensensor
-Sportuitlaat (mijne had geen PSE, maar een ritje langs Carnewal heeft dat opgelost)
-Mooie 20" Carrrera S velgen

Sportchrono vond ik niet zo belangrijk, ik heb geen -S dus ben sowieso niet de snelste :wink:

28 maart 2025 18:06
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Hoe lang ga je het nog proberen goed te praten Poly?Ook jij wil eigenlijk leer op je dash. ;-)

Volgens mij was half nepleer half alcantara de instapoptie, maar kan het mis hebben.

28 maart 2025 20:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]