Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 sep 2025 18:12

Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
911 is a joke ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Bericht Re: 911 is a joke ...
MarcoB schreef:
... deze microfoon ...

Oh jaaaaa! Wat goed dat je dat zegt! :thumleft: Die had ik al wel eens voorbij zien komen (ik denk op Renlist), maar was me toch weer ontschoten. Ik ga hem meteen bestellen; dat zwarte bolletje voor de middelste klok van de aftermarket microfoon is ondertussen toch meer en meer een doorn in mijn oog:

Afbeelding

11 feb 2025 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Zo, ook weer eens tijd voor een updateje hier. Ondertussen twee jaar en 18 dkm verder.

Veel wezenlijk onderhoud was al voor de verkoop gedaan, dus onderhoudskosten zijn minimaal: laatste APK + beurt + oliewissel + remvloeistof voor rond de EUR 500,- Enige " onverwachte" dingen tot nu toe zijn wat lampjes geweest (binnen en buiten). Weinig tijd voor updates door familieomstandigheden, wel wat kleine dingetjes recent gedaan:

Instaplijsten binnen vervangen en die buiten gefatsoeneerd

Oud en nieuw:
Afbeelding
Klaar:
Afbeelding
Afbeelding

Ik had eerst bij een Amerikaanse website een voorgesneden wrap set besteld voor de deurlijsten (binnen en buiten), maar dat was vrijwel niet fatsoenlijk te monteren en je bleef een overgang zien op de uitsnedes (met name aan de passagierskant bij het parapluvak). Dus binnen maar nieuwe besteld en buiten weer "fabrieksmat" en minder bekrast gemaakt met .... jawel ... een Kruidvat wonderspons!

Nieuwe koplampsroeierkapjes

Van verchroomd (verder nergens chroom aan de voor- of zijkant) naar zwart. Geen foto's van voor, maar dat kennen we wel. Ik had ze ook kunnen spuiten in Sealgrau, maar ik heb wel meer zwarte accenten aan de buitenkant dus vond dit prima.

Afbeelding
Afbeelding

Verder poets je hem eens een keer en rij je wat. Nog steeds mooi speelgoed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er liggen nog wat dingetjes op de plank (letterlijk): de door MarcoB al genoemde microfoon, EMC2 "Carrera 4 onderskirts" en zo nog wat dingetjes ... Kortom: ik rommel vrolijk verder.

28 jun 2025 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Leuke update!

28 jun 2025 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Leuke updates. Heb zelf ook dat melamine sponsje en sproeierkapjes nog op de lijst staan.

01 jul 2025 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Vandaag een upgradeje waar ik heel enthousiast over ben. Ik ben er enthousiast over omdat dit helemaal zelf ontwikkeld is door een enthousiaste Nederlandse 911 rijder, en omdat ik een van de eersten ben die er een heeft. Een geüpdatete, digitale sport chrono.

Inderdaad, ik ge er niks harder door, de wegligging wordt er niet beter van en de Originaliteitspolizei pakt me hier zo voor op. Maar het enthousiasme van Bastiaan (hier nog niet actief, binnenkort waarschijnlijk wel), de mogelijkheden om je eigen kleuren en bootscreens te kiezen, de bouwkwaliteit, etc. maken me heel enthousiast. Ook dat Bastiaan me zelf vroeg of ik er ook een wilde toen ik enthousiast was na zijn post op Rennlist.

Makkelijke installatie (oude SC in zijn geheel eruit):
Afbeelding

Boel even opwrijven als het toch open ligt:
Afbeelding

Oude eruit, nieuwe erin (4x T8 schroefje en wat friemelen, analoge SC kan er op ieder gewenst moment ook zo weer in):

Afbeelding

En klaar:

Afbeelding
Afbeelding

De SC heeft nu een G-meter, een perfect werkende klok en een uitgebreidere en veel makkelijkere te bedienen (want touchscreen) stopwatch.

Afbeelding
Afbeelding

Op sommige foto's "zweefde" de SC nog wat, omdat ik eerst even wilde testen voordat ik hem weer vast klikte. Ook lijkt de scherpte / kleur op de foto's minder dan in werkelijkheid.

03 sep 2025 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bergschenhoek
Ik heb altijd heel veel respect voor mensen die zelf zoiets kunnen ontwerpen. Het is een leuke upgrade, al zou ik zelf bij het originele blijven.
Zie dat je ook Carclean (fan?) bent, hoe bevalt de Opaco voor het leer?

04 sep 2025 8:38
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Precies dat is het ook, ik vind het prachtig dat iemand dit zelf vanuit niks kan maken en bereid is om dat ook voor anderen te doen. En ik ben heel blij met het resultaat, ik heb in het dagelijks gebruik liever nuttige functies als een klokje dan period correctness. En als gezegd: bij een verkoop o.i.d. is hij er zo weer uit: vier clipjes en vier T8 schroefjes. Dat maakt het extra mooi; het is heel simpel en 100% ongedaan te maken. Terug naar OEM kan dus op ieder gewenst moment (al is dat voorlopig echt niet aan de orde).

Ten aanzien van Carclen / Monello: gebruikertervaringen webshop zijn goed. Goede service ook bij wat vragen. Dit is het eerste product dat ik van ze heb en dat lijkt zijn werk goed te doen. Dus tot nu toe nog niet superveel ervaring met ze, maar die ervaring die ik heb is goed!

05 sep 2025 14:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Duin- en Bollenstreek
Ik ben zelf al jaren klant bij Carclean, ik denk sinds 2008. Altijd alleen maar goede ervaringen met hen gehad. Had ik al die centen daar niet uigegeven, stond - bij wijze van - de halve straat vol met P's ...

06 sep 2025 13:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Mooie wagen ;)

06 sep 2025 17:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4