Hallo Forum,
als 10 jarig menneke had ik mijn eerste ervaring met 911s. Mijn vader reed in de jaren 70 rally (Ford Escort Mexico) en 1 van zijn vrienden reed met Porsches. Hij had 1 van de eerste Turbos in Belgie en na een rally mocht ik met hem mee naar huis. Vanaf toen stond een 911 bovenaan mijn autolijst. Nu zijn we bijna 50 jaar later en is het moment eindelijk daar. Na lange tijd in de weer te zijn geweest voor een G-model, ben ik uiteindelijk bij een 997 terecht gekomen. Ik heb al een Alfa Giulia uit 1977 dus mijn oldtimerkick krijg ik daar wel.
Mijn wensenlijstje was als volgt:
Carrera S - Handbak - Licht interieur - Schuifdak - Relatief Lage KM Stand - Sportuitlaat (niet gelukt)
Na wat speurwerk ben ik in februari bij een particulier uitgekomen en een zwarte 997C2S (US) uit 2006 gekocht met 77000km op de teller. Basalt Schwarz - Cappuccino interieur, schuifdak, shortshift kit, PASM, Bose.
Voor aankoop een aankoopkeuring bij PCM laten doen, maar ben erg teleurgesteld over de kwaliteit van de keuring. Ik bracht na 250km de auto langs voor een kleine beurt voor een weekend weg naar GTax in Wijchen en daar kwamen toch echt een aantal zaken boven water die ze echt hadden moet zien.
Sinds aankoop wat zaken (moeten) laten doen:
Startmotor, 4 nieuwe Pirellis en pullies
Dynavin Radio (niet van PCCM te onderscheiden maar wel draadloze Carplay)
Detailling, ceramische coating en PPF (voorbumper en voor achterste wielkasten) bij Degen in Zelhem
Grote beurt + bobines + koppelingscylinder/-vork/-plaat/-drukgroep
We zijn ondertussen 4000km verder en iedere minuut voel ik me weer dat jochie van 50 jaar terug!
(Nog even uitvinden hoe dat met fotos werkt, denk dat wat ik wel uploaden in de fotosectie te groot is. Heb wel wat fotos van detailwerk)
https://www.instagram.com/p/DLA6eXsoEle/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==https://www.instagram.com/997c2s2006/