Auteur |
Bericht |
vloods
964 c4almere
|
geswitched 911T versus 964 c4
ola,
heb afgelopen week m'n - met veel zweet, bloed en tranen en bovenal geduld- eigenhandig gerestaureerde 911T targa '72 , omgeruild voor een 964 c4 uit 1990. ik wil een meer gebruiksvriendelijke alledag te gebruiken P. Moest wel een traantje wegpinken bij het afscheid!
wat een verschil en wat een fun! geen vergelijk met de '72er
kan me nu met goed fatsoen 's aansluiten bij de "buitenaktiviteiten" van de diverse forummers.
pics komen snel
|
22 nov 2008 0:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: geswitched 911T versus 964 c4
... je doet je nickname eer aan
Persoonlijk denk ik dat je de 72'er nog wel gaat missen ... ookal is 'n 964 'n hele leuke Porsche om te hebben en te rijden ...
|
22 nov 2008 1:01 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Re: geswitched 911T versus 964 c4
Ik denk (maar dat is mijn mening) dat je je daar enorm in vergist.
Maar, gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
22 nov 2008 1:04 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nou ja, ik geloof dat ik met mijn T-tje nou niet bepaald mee zou kunnen met Lydia's activiteit laatst. Voor de rest echter, net zoveel fun hoor met zo'n oudje!
On topic: gefeliciteerd!
|
22 nov 2008 2:03 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Van harte, ik kan me voorstellen dat het nogal wat verschil maakt. Maar toch ook wel mooi zo'n ouwetje.
|
22 nov 2008 2:09 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
snik. ik denk dat je heeeel veel plezier van je 'nieuwe' P zal hebben, maar ook een klein beetje heimwee naar die ouwe, ouwe
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
22 nov 2008 6:27 |
|
|
horn
PF #57
|
Bullsh*t! Ik kan met mijn 964 de RUF turbo van Jurgen ook niet bijhouden. Jij kan met dat fossiel van jou toch ook 200 rijden? Nou dan. Snelheidsbeleving is veel hoger dan bijv in een 996 200 km/u rijden. Ik heb nooit een forumevenement meegemaakt dat je met een klassieker niet gewoon mee zou kunnen rijden. Doe je er wat langer over, maar who cares?
On topic - gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf en sterkte met de verwerking van het verlies.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 nov 2008 8:43 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
gefeliciteerd man, heb er zelf ook een tijdje aan zitten twijfelen, maar ga het voorlopig niet doen
ben benieuwd naar de pic's, 210 is meestal toch wel hard zat, zeker in de targa, als ik iets harder wil pak ik de 944 wel
maar geniet er van!! veel veilige kilometers toegewenst
Het geluid ga je denk ik wel missen hoor maar gelukkig kan je dan nog naar die van ons luisteren
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
22 nov 2008 9:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad - zelfs dat opgefokte gebakje van Gizmo loopt uit op m'n 4S
... komt bij dat het deze keer niet zulk lekker weer was in Duitsland - veel nat, bladeren en natte bladeren op de weg
|
22 nov 2008 10:21 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
opgefokt
Het is het gewicht wat in mijn voordeel is bollie
|
22 nov 2008 10:44 |
|
|
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!
Wat is jouw pro/con lijstje geweest om over te stappen naar een nieuwer model?
Lukt best, je moet wel je stuur goed vasthouden
Er zit meer pit in zo'n klassieker dan ik voor mogelijk hield.
Top 220 en dan is er nog gas over. Maar dan voelt de voorkant wel erg lichtjes aan. En het geluid..
|
22 nov 2008 11:29 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Van harte, zal best een enorm verschil zijn. Ik hoop dat je er geen spijt van krijgt.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 nov 2008 12:26 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
klopt.
op de 'normale' forumritten houd je eea heel goed bij, zou je zelf soms willen dat ze wat harder reden.
Ik ben iig heel blij met m'n klassiekertje en zou een nieuwere P alleen overwegen voor dr bij... helaas heb ik net een nieuw huis gekocht en zit een 2e P er ff niet in...
Succes met je beslissing.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
22 nov 2008 13:54 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Welkom! Mooie verandering die je wellicht zeer goed overwogen hebt
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
22 nov 2008 13:55 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
oeps, zag dat de beslissing al genomen was... Kan ik weinig meer zeggen dan geniet er van. Maar dat zal zeker lukken
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
22 nov 2008 15:11 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Misschien ,zou je een e,tje of een s,je kunnen overwegen Patrick
|
22 nov 2008 15:16 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Hoezo Andre, wil jij de jouwe verkopen?
|
22 nov 2008 15:36 |
|
|
vloods
964 c4almere
|
ik maak nogal wat los geloof ik......
het eerste wat me deed besluiten de targa vaarwel te zeggen was de enorme bak wind-herrie als je met het dak erop rijdt. tweede reden het
weggedrag als je sukkelt in het nederlandse randstad verkeer., compleet met dorpels enz.
zo'n 4 weken geleden ben ik met de P naar de ring geweest, geweldig! op de autobahn recht vooruit, ging nog best wel snel ook,(makkelijk 210 op gps) s'middags sloeg het weer om en moest het dak erop, boven de 100km/u werd je knettergek van de herrie.
Op de ring zelf was het wel leuk, maar om te zeggen wat een geweldige wegligging, Neuh!
eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat er nog een grote investering aan zat te komen, namelijk de versnellingsbak. de synchromesh ringen waren gaar, kosten € 3000, samen met nog ander klein spul wat nog gecompleteerd moest worden, moest er nog 8 a 10 duizend geinvesteerd worden.
zoals ik al vermeld heb, wilde ik een P die altijd te gebruiken is , dus ook in de winter, en wees eerlijk een beetje luxe (airco, abs. stoelverwarming enz enz) is een genot.
De 964 c4 die ik nu mag berijden is voorzien van een cup-uitlaat en klinkt geweldig! de auto is helemaal origineel en ongeval vrij en in uitstekende staat.
p.s. als het weer meezit ga ik volgende week zondag de nieuwe aanwinst inwijden op de nordsleife.
|
23 nov 2008 0:22 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Nord
Mocht je daar werkelijk naar toe gaan, kan ik je toch wel adviseren om er een kooi in te zetten, voor het geval als het niet zo goed gaat.
|
23 nov 2008 1:10 |
|
|
vloods
964 c4almere
|
nou ja, van god los gaan doe ik natuurlijk niet. gewoon recreatief blazen,
geen rare dingen. en natuurlijk naar die andere mafkezen kijken die hun auto komen uitlaten, prachtig!
|
23 nov 2008 1:34 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
uitlaten
Ik begrijp het, ondanks dat je denkt dat je niet zo hard rijd is een ongelukje zo gemaakt en zeker daar. En het dak is gewoon een natte krant.
|
23 nov 2008 1:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... ook 'n forummer die niks anders deed dan recreatief boenderen
|
23 nov 2008 10:49 |
|
|
vloods
964 c4almere
|
heb bij alle keren dat ik op de ring ben geweest idd rare crashes gezien,
de laaste keer (4 weken geleden) is een mede P fanaat met z'n 996 turbo
over de curve stones gedenderd, en iets van z'n koeling kapot gereden.
pijnlijk en kostbaar.
in dezelfde bocht ben ik vorig jaar met de motor rechtdoor gegaan... niets kapot gelukkig en kon gewoon weer verder.
word er vaak gereden door mede forummers op de ring?
|
24 nov 2008 21:34 |
|
|