Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 23:00



Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
500 pk, 640 pk, 580 pk, Volvo, Golf, Astra, ... waar gaat dit heen?!
:popcorn:
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


13 sep 2009 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
M a r c schreef:
Ik doel op zijn V70R en niet op zijn 240 :wink: Die 240 ligt nu helemaal uit elkaar....

Stond laatst ook een Astraatje met 580pk.... :shock:



Ik wist niet dat zijn V70R al op de 500pk zat en ging daarom uit van zijn 240.
Is een goede en stabiele auto voor veel pk'aas denk ik.

Dat astraatje heb ik idd ook gezien, maar met een originele bak en alleen voorwielaandrijving heb ik er mijn vraagtekens bij of ik het echt interessant vind. Ik adviseer mijn klanten om toch onder de 350pk te blijven met alleen voorwielaandrijving. Dit omdat de auto anders erg moeilijk en gevaarlijk wordt om mee te rijden al zit er een goede sper enz in.
Heb gisteren een auto afgemaakt met 300pk, maar op alleen de voorwielen is dat al best lastig te rijden en zeker niet voor iedereen geschikt. Ik zou niet willen dat klanten of aandere mensen ongelukken krijgen of veroorzaken met onverstandig/onveilig klaargemaakte auto's, vandaar mijn voorzichtigheid voor wat de pkaas betreft.
met inhalen geef je gas bij en heb meteen wielspin en gaat daardoor alle kanten op. Je bent eigenlijk alleen bezig met het corrigeren van het gas om hem goed op de weg te houden. Ik ben altijd op zoek naar balans tussen al deze factoren. Veel mensen hebben wel het geld over voor een motor met veel vermogen, maar de rest wat eens zo veel kost om het goed/beter te maken wordt meestal vergeten helaas.


13 sep 2009 14:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Herkenbaar..... heb helaas voldoende klanten die kiezen voor grotere turbo's, dikke intercoolers, etc. en zo richting 350pk of meer willen. Maar al te vaak moet ik ze daarna nog zien te overtuigen om wat geld in de remmen en ophanging te steken. Maar ja, het werkt leuk op feestjes als je kunt vertellen dat je +300pk onder de kap hebt (dat je vervolgens de bocht uitvliegt en/of nooit op tijd tot stilstand komt is dan een 'kleinigheidje".....) :wink:
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


14 sep 2009 9:18
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
vraagt toch ook nooit iemand naar... op feestjes? :cheesy: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 sep 2009 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
M a r c schreef:
Herkenbaar..... heb helaas voldoende klanten die kiezen voor grotere turbo's, dikke intercoolers, etc. en zo richting 350pk of meer willen. Maar al te vaak moet ik ze daarna nog zien te overtuigen om wat geld in de remmen en ophanging te steken. Maar ja, het werkt leuk op feestjes als je kunt vertellen dat je +300pk onder de kap hebt (dat je vervolgens de bocht uitvliegt en/of nooit op tijd tot stilstand komt is dan een 'kleinigheidje".....) :wink:



Werkt bij mij iets anders gelukkig. Wij bouwen meestal compleet nieuwe techniek (Motor + bak enz) in oudere auto's en bouwen auto's om naar 4wd enz, maar net wat de klant wilt. Ik ben geen tuner al komen hier erg snelle auto's vandaan.
Het voordeel met zulke grote verbouwingen is dat de betere wielophanging en grotere remmen er meestal bij in begrepen zijn.

Mijn visie voor het sneller maken van een auto is om een veel betere, snellere, nieuwere motor uit een zware snelle auto te halen en om die in een kleine(re) auto te bouwen. Zo bouwen we nu een Golf 3 met de komplete R36 techniek. Na alleen chippen heeft deze motor 320pk en zal gewoon weer 3ton mee gaan. Deze jongen heeft gereden met een VR6 met turbe enz, maar blijft maar stuk gaan. Zo zijn er nog veel meer voordelen zoals het verbruik, loopt mooier, betrouwbaarder enz. Kosten van het ombouwen zijn vaak gelijk aan het opvoeren. Toch is het goed dat er tuners zijn, want zo kunnen de mensen toch kiezen wat ze willen. Een mens wil nu eenmaal altijd kunnen kiezen toch :wink:


14 sep 2009 18:25
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
leuk om te lezen. loont dat de moeite dan om een golf3 om te bouwen naar die specs vergeleken bij bijv het kopen van een paar jaar oude R32? Of zijn dit echt de exentriekelingen die bij jouw zoiets komen vragen, dutchbuild?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 sep 2009 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
horn schreef:
leuk om te lezen. loont dat de moeite dan om een golf3 om te bouwen naar die specs vergeleken bij bijv het kopen van een paar jaar oude R32? Of zijn dit echt de exentriekelingen die bij jouw zoiets komen vragen, dutchbuild?



Hallo Horn,

Het is erg moeilijk om uit te leggen hoe het precies zit omdat elk geval weer anders is.
Wat het meest voorkomt is dat mensen vaak wat hebben met hun eerste auto en er graag weer 1 terug willen, maar dan met de nieuwe techniek bijvoorbeeld. Dit omdat de de oude techniek al erg achterhaald is en op Super lopen enz. De persoon met de Golf 3 met R36 techniek is ook zo'n geval. Het is zijn eerste auto nog en heeft veel problemen gehad met het sneller maken van zijn vr6 motor. Na het stuk lopen van zijn 2e vr6 motor was hij het zat en wilde het nu in 1 keer goed hebben, en was berijd om daar 1 malig meer voor uit te geven dan dat het steeds stuk bleef gaan en ook veel geld (uiteindelijk meer) geld blijft kosten. Nu heb ik een order van een man die heeft een BMW 535D uit 2004 en vind het een erg prettige en snelle motor en wil deze graag in een oude BMW E30 hebben omdat dit een liefhebbers auto is van hem, ook weer een stukje jeugdsentiment;). Wat denk je dat zo'n diesel-motor zal doen met 300pk en 700NM in een auto van 1100kg ipv in de 535 die 1700kg weegt :mrgreen: . Wat mensen vaak vergeten is dat de huidige auto's erg zwaar zijn en hierdoor niet echt snel. Als je een R36 motor met origineel 300pk uit een passat haalt van 1700kg (en al redelijk snel is) en je stopt deze motor in een 1150kg zware auto en je chipt hem alleen naar de 320pk, dan heb je een serieus snelle auto waarvan de motor met 2 vingers in zijn neus draait, en dus niet stuk zal gaan zoals een opgevoerde motor. Het (goed) opvoeren van een motor kost ook heel veel geld en zo als wij het bouwen is ook prijzig natuurlijk, maar wel 1-malig :wink:


Er zijn ook mensen die een geheel unieke auto willen hebben om daarmee naar meetings enz te gaan in de hoop dat zij de mooiste of snelste auto hebben. Ik heb nooit hoeven adverteren enz. Ik heb tot op heden alleen maar op aanvraag gebouwd. Vaak hebben mensen een wens en komen dan vragen of het mogenlijk is. Dan gaan we kijken of ik dat dan op een verantwoorde manier kan bouwen en of het dan ook RDW gekeurd kan worden enz. Het werk wat ik aflever is steeds weer de reclame voor het opvolgende,

Ik denk dat je dit ook kan zien zoals de Hod Rods in Amerika, maar dan op de Europese manier, stijl enz

Het is niet zo dat ik alleen complete auto's klaar maak, maar ik doe ook veel klusen waar mensen zelf niet uit kunnen komen, of het laswerk bij mensen die het zelf niet maken kunnen enz.


Laatst bijgewerkt door DutchBuild op 15 sep 2009 15:22, in totaal 1 keer bewerkt.



15 sep 2009 10:03
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
8) :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 sep 2009 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Er heeft waarschijnlijk een 200kg zware persoon op de bestuurdersstoel gezeten of een minder zware die heel wild gedaan heeft, of 2 uhm :roll: nee, vast niet

Hierdoor is het plaatwerk waar de stoel op bevestigd is vervormd en gaan roesten, beetje gelast en weer verder gaan roesten.

Bij deze wil ik vragen of er iemand in omgeving Ede een oud chassis heeft staan waar ik deze delen uit mag slijpen/zagen zodat ik die er bij mij eigen in kan lassen. Hoeft niet voor niks natuurlijk. Ik ben zo ver dat ik ga beginnen aan het laswerk van het chassis.

Afbeelding


20 sep 2009 17:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer
Lunteren
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Bij het verwijderen van de voorschermen kwam ik een rotte plek tegen in de A-stijl achter de elektrische antenne. Het was een hele vervelende klus, maar het is gelukkig goed gelukt.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


01 okt 2009 18:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Friesland
Bericht Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Mooi hersteld hoor!
_________________________________________
Porsche. There is no substitute

Sideways is also forwards


11 okt 2009 0:01
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.