Auteur |
Bericht |
PatricK-O
|
Re: Twijfelende BMW rijder stelt zich even voor...
^^^Vertel!
|
06 okt 2011 11:34 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Stel: je zoekt een auto die normaal gesproken 10-12k kost. Tony's Autopaleis (bij voorkeur gevestigd in Apeldoorn of Kennemerland) heeft er echter een staan voor 8k. Aangekomen bij Tony blijkt die eigenaar te zijn van 2 pitbulls van een meter hoog die je enthousiast begroeten. De auto's staan spiegel aan spiegel in een ranzige schuur. De door jou gezochte auto staat achterin en de verkoper deelt mede dat een proefrit er niet in zit. Uiteraard heeft de auto geen boekjes of andere historie maar volgens de verkoper (veel goud, lichaamshaar en tattoos) klopt het echt! Je betaalt 500E aan, tekent een koopcontract (waarin staat dat de km stand niet gegarandeerd is) en een week later kom je de auto ophalen.
Opmerkelijk genoeg moet je zelf naar het postkantoor om de auto over te schrijven. Onderweg naar huis stopt de auto ermee/blijkt dat de auto niet rechtdoor wil/doet de helft van de electronica het niet. Je eigen garage/handige neef/de ANWB vertelt je vervolgens dat de auto 1 meter korter is geweest/de km stand 2 ton is teruggedraaid/2 jaar ouder is dan geadverteerd. Als je Tony hier mee confronteert blijkt hij niet met je in discussie te willen gaan en dreigt zijn pitbulls op je af te sturen. Aangifte bij de politie blijkt ook niet te lukken omdat het buro dicht is/de dienstdoende eenstreper adviseert geen ruzie te maken met Tony/u niet in de plaats woont waar Tony is gevestigd.
Thuisgekomen levert 10 minuten googelen 20 soortgelijke verhalen op op sites als Autoweek/Radar. Ook blijkt Tony, alhoewel hij daar wel mee adverteert, geen lid te zijn van de Bovag. Je rechtsbijstandsverzekering bijt voor de verandering eens door en 1,5 jaar later win je bij de rechter. Helaas blijkt tegen die tijd dat Tony's Autopaleis ondertussen failliet is, dat de voorraad nog gewoon in de schuur staat en dat het tegenwoordig Barry's Dreamcars heet. Aandeelhouder van Tony's was overigens die zwarte pitbull want die witte was al een keer failliet gegaan. Aandeelhouder van Barry's is de kat van zijn schoonmoeder (die overigens in Spanje woont).
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 06 okt 2011 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 okt 2011 12:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Je vergeet te schrijven dat de garantiebepalingen ondertekend zijn met 'n honkbal-knuppel
|
06 okt 2011 12:50 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
@Maarten
|
06 okt 2011 13:08 |
|
|
PatricK-O
|
He Maarten! Goed verhaal! Ik hoop niet dat je zo iets zelf hebt meegemaakt. Maar de site van radar staat inderdaad vol met dit soort voorbeelden.
|
06 okt 2011 13:24 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 okt 2011 13:27 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Als student in het pré-internet tijdperk ben ik met een huisgenoot van mij destijds op zoek geweest naar een goedkope auto voor hem. Alle vage bedrijfjes rond Amsterdam hebben we toen wel gezien. Alle vooroordelen werden idd bevestigd. We hebben daar uiteraard niets gekocht, maar er nog vaak om moeten lachen
|
06 okt 2011 13:30 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
@Ewout: ik verbaas me overigens wel weer over de verwachtingen die mensen hebben bij de aankoop van een auto van EUR 1.500. Maar dat is een ander verhaal. Nee. Ik betaal niet graag te veel maar weet ook 'you get what you pay for' en haak dus al af bij 80% van de aanbieders (en dat meen ik serieus). Maarre: mocht er nog iemand een 320/325 touring, benzine, 2002-2004, max 125k km en airco in de aanbieding hebben
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 okt 2011 13:33 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Geweldig Maarten! "If it sounds too good to be true...."
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
06 okt 2011 13:35 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat is wel een hele tijd geleden meneer het forumgeheugen heb wel pas mijn asbak geleegd...
_________________________________________ Got coffee?
|
06 okt 2011 14:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... maar is ook een memorabel verslag. Toch?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 okt 2011 14:31 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Tja de engelse zeggen : pay peanuts get monkeys.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
06 okt 2011 17:07 |
|
|
horn
PF #57
|
wij hebben zo'n bedrijf hier tegenover zitten - Minden Auto's o.i.d. Recentelijk viel de politie binnen met 20 man, kogelvrije vesten en getrokken pistolen. bleken ze een klagende klant een pistool op zijn kop gezet te hebben Ging even googlen op die mannen, hadden een spoor van ellende achtergelaten door het hele land onder vele verschillende namen. als je ziet hoeveel auto's (tot 2000 euro) die mannen in no time op hun stukkie grond hebben staan, schrik je je de pleuris. Parkeerplaatsen te kort, dus parkeren ze dat schroot rondom ons bedrijf, op onze plekken, voor onze deur. Als je gaat vragen of ze die auto's weg willen halen krijg je als antwoord dat het openbaar terrein is en waar dat niet zo is, dat ze dat nu even niet gaan doen. Bel je de politie, komen ze daar niet voor en raden ons aan inderdaad geen ruzie te zoeken met deze heren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 okt 2011 17:47 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Bel dan de de belastingdienst of rdw, de kans is groot dat de auto's op bedrijfsvoorraad staan. En dan mogen ze helemaal niet op de openbare wegen staan. en volgt dan en fikse boete per auto.
|
07 okt 2011 22:54 |
|
|