Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:28

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
StevenD stelt zich voor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Groningen
Bericht StevenD stelt zich voor
Beste Forummers,
Na een tijdje meegelezen te hebben op het forum wordt het maar tijd dat ik me ook eens voor ga stellen. Mijn naam is Steven, 22jaar en nog studerend in het o zo mooie Groningen. Afgelopen weekend heb ik de deal rondgemaakt en een Porsche 3.2 uit 1985 aangeschaft. De P is een hier zo genoemde ‘BdB’, namelijk uiterlijk omgebouwd naar een 964. Voor mij een mooie combi, de mooie 3.2 motor en toch de soepelere bumpers van de 964!
Verder hoop ik eens mee te gaan naar een meeting of event en op dit forum veel kennis op te doen over mijn (hopelijk trouwe) vierwieler. Het eerste probleem doet zich al voor nml: de verzekering. Een 22jarige in een 911 schijnt nogal een risicogroep te zijn? :scratch:
Anyway, tips op dit gebied zijn welkom (en ja, de zoekfunctie is al gebruikt :D )

Groeten,
Steven

Oja, foto's volgen als de papierhandel rond is en hij voor de deur staat

12 dec 2011 15:58
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: StevenD stelt zich voor
Welkom Steven!!! doe je goed op je 22ste een 3.2 BdB!! :D

12 dec 2011 16:12
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Welkom Steven.

Verzekeren op basis van taxatiewaarde ... dan heb je sowieso geen invloed t.a.v. Bonus-Malus ... je kan het niet gebruiken en je bouwt er niks mee op.

En als 22 jaar dan nog een beperking is ... verzekeren op naam van een oudere broer/zus of ander familielid :popcorn:

12 dec 2011 16:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Welkom Steven :thumleft:
Citaat:
Voor mij een mooie combi, de mooie 3.2 motor en toch de soepelere bumpers van de 964!
:wink: :lol:

12 dec 2011 16:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Welkom! Verzeker moet wel lukken. Kijk eens naar een oldtimer verzekering/youngtimer verzekering bij de bekende adresjes hier (even zoeken). prijs zou bij all risc en 7500 km en eventueel al een schadevrij jaar rond of net boven de 50 euro per maand moeten kunnen liggen. Wil je wat meer rijden, dan heb je ook nog de 12500 km tegen ietwat meer per maand, succes!

Hetkan verstandig zijn je P te laten taxeren voor hem te verzekeren en hem zo tegen de taxatiewaarde te verzekeren.

Succes, veel plezier en voorzichtig met eventuele gladheid als je nog niet eerder in een P zonder hulpmiddelen hebt gereden met gladheid.

13 dec 2011 10:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Groningen
Bedankt voor het mooie welkom hier! :thumleft:

@ Justin, voor een oldtimerverzekering moet je helaas minimaal 25 zijn.. Dus dat gaat hem niet worden. Maar ik ga nog even flink aan de google over de verzekering tegen taxatiewaarde!
En met gladheid gaat hij als het goed is de weg niet op, hoewel het met mn oude Merc 190 altijd wel fun was :mrgreen:
@ Olaf, Als ik hem verzeker op naam van een ouder familielid en ze komen er achter dat ik de hoofd-berijder ben, ben ik de spreekwoordelijke sjaak toch?

13 dec 2011 13:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Welkom leeftijdsgenoot en mede Groninger. Komt de Porsche ook in Groningen te staan of studeer je er alleen? Zelf was ik 19 toen ik mijn 3.2 kocht en met 21 heb ik een 964 gekocht welke momenteel ook te koop staat. Verzekering loopt via mijn vader en is geen enkel probleem, heb er een keer aanspraak op moeten doen en omdat je onder de 24 bent ligt het eigen risico hoger.

Verder veel succes en ben zeer benieuwd naar de foto's! en wellicht kom ik je eens tegen in Groningen.

13 dec 2011 21:05
Profiel Facebook 
Cayman S 2009, 924 1977
welkom en gaaf op je 22ste een P!

13 dec 2011 23:01
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Welkom, en ik had een eendje (helaas niet: er ook 1'tje) op jouw leeftijd.
Maar had dan ook geen probleem met een verzekering :ass:
Veel plezier en veilige (& betaalbare) kilometers :drive:

14 dec 2011 0:07
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Beter.... :res: ik moest het doen met een oude kever uit 1973...... Welkom i.i.g.

14 dec 2011 10:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Welkom! 22, studeren en Porsche :thumleft: Toen reed ik nog een gammele Opel, de rest ging naar de brouwerij :mrgreen:

14 dec 2011 22:20
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Welkom Steven.
Inderdaad een jongensdroom die nu al uitkomt. Maar wees voorzichtig!!! Als je dat doet heb je reuze veel lol.....

14 dec 2011 22:33
Profiel WWW Facebook  Twitter 
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Welkom bij de club en veel plezier met jouw mooie 911. Wel ff aandachtspunt:

Olaf schreef:
En als 22 jaar dan nog een beperking is ... verzekeren op naam van een oudere broer/zus of ander familielid :popcorn:

Even een oud artikel van Autoweek:
Regelmatig wordt gezegd dat het slim is om je auto op naam van je vader of moeder te verzekeren. Het is een stuk goedkoper dan op je eigen naam, bovendien word je als jongere wel eens geweigerd door een verzekeraar, terwijl dit je vader of moeder niet zo snel zal overkomen. Het is echter enorm onverstandig om dit te doen! Ten eerste ben je de verzekeraar aan het oplichten (en dat is een misdrijf) en ten tweede zijn de mogelijke gevolgen niet mals. Als je overweegt om je auto op naam van je vader of moeder te verzekeren, lees dit topic dan goed door en denk er nog eens over na.

Wat kan er gebeuren als ik mijn auto op naam van iemand anders verzeker?

- Bij een ongeluk blijkt dat je de verzekeraar hebt opgelicht.
- De verzekeraar zal niet uitkeren, je mag dus zelf de schade betalen.
- Materiële schade is vaak niet meer dan 'slechts' enkele tienduizenden euro's. Lichamelijk letsel (in het ergste geval: blijvende invaliditeit) kost vele tonnen, soms zelfs miljoenen. Reken erop dat je dan tientallen jaren een flink deel van je loon mag afdragen.
- Je komt op de zwarte lijst te staan, waardoor verzekeraars weten dat je een oplichter bent.
- Kortom: het leven wordt er niet bepaald prettiger op.

Wanneer moet ik mezelf als eerste bestuurder verzekeren en wanneer als tweede ("regelmatige" bestuurder?

Als je eerste bestuurder bent: zet de auto op je eigen naam en verzeker de auto op je eigen naam.

Nooit als tweede bestuurder (“regelmatige bestuurder”) verzekeren als je in werkelijkheid eerste (of zelfs enige) bestuurder bent!

Wanneer je vader of moeder vaker in de auto rijdt dan jij, dan kun je je natuurlijk wél als twee bestuurder verzekeren.

Waarom zou ik veel geld betalen als het ook goedkoper kan?

Mijn advies: als de verzekeringspremie te duur is, dan moet je de auto niet kopen. Koop dan een kleinere, lichtere auto en wanneer je wat meer no-claim hebt opgebouwd kun je dan (bijvoorbeeld) een leuke BMW nemen. De verzekeraar oplichten is gewoon erg onverstandig, daar ga je spijt van krijgen. Het is niet alleen een misdrijf, maar je neemt ook een heel groot risico, want feitelijk rijd je onverzekerd rond!

Wat gebeurt er als ik een ongeluk veroorzaak, terwijl mijn auto niet op mijn naam verzekerd is?

Bij een ernstig ongeluk waarbij de feitelijk bestuurder níet de eerste bestuurder was wordt altijd een buurtonderzoek gedaan. Bij zo'n onderzoek worden tientallen mensen ondervraagd en meestal weten de mensen die bij jou in de buurt wonen wel van die de auto feitelijk is en wie er bijna altijd in rijdt. Uiteindelijk komt de waarheid altijd naar boven. Je moet het zelf weten, maar ik wil je er wel op wijzen dat het een misdrijf is en dat je enorme risico's loopt.

Waarom is een goede verzekering eigenlijk zo belangrijk?

Omdat je niet alles in de hand hebt (en omdat het wettelijk verplicht is natuurlijk). Je kunt simpelweg niet alle ongelukken voorkomen. Als jij opeens in een dichte mistbank terechtkomt en je voorligger trapt vol op de rem, dan is een ongeluk meestal niet te voorkomen. Eén moment van onoplettendheid kan dramatische gevolgen hebben. Denk bijvoorbeeld eens aan een klein kind dat opeens tussen twee geparkeerde auto's door de weg oversteekt. Al rijd je maar 50km/h, soms is dat al te hard om een aanrijding te voorkomen. Als ik jou was, dan zou ik echt nog eens goed nadenken over de hele verzekeringskwestie. Ja, er is inderdaad een kans dat je ermee weg komt, dat je een paar jaar lang weinig premie betaalt. Maar er is ook een kans (weliswaar klein, maar toch), dat je een ernstig ongeluk veroorzaakt en dan heb je daar waarschijnlijk je hele leven last van. Als je een klein kind een handicap bezorgt, dan heb je niet alleen een schuldgevoel dat aan je knaagt, maar ook de financiële consequenties: je moet honderdduizenden euro's betalen. Het is je eigen keuze (al vind ik eigenlijk wel dat iedereen zich gewoon aan de wet heeft te houden), maar denk er nog maar eens over na. Wil je het risico lopen?

14 dec 2011 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Hoe gaat het tegendeel bewezen worden dat jij niet toevallig die dag de auto mee had en je vader normaal de hoofdgebruiker is?

15 dec 2011 0:07
Profiel Facebook 
Porsche diversen
Overijssel
Gewoon de auto ook op naam van je pa zetten.....

15 dec 2011 0:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Cloaca schreef:
Gewoon de auto ook op naam van je pa zetten.....

Precies...

15 dec 2011 0:29
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Steven welkom :ba:
Vergeet je studie niet met al dat materiaal wat ze je hier voorschotelen!

15 dec 2011 1:18
Profiel
Moderator
PF #57
Cloaca schreef:
Beter.... :res: ik moest het doen met een oude kever uit 1973......

maar die was toen nog nieuw :^:

welkom Bob!

15 dec 2011 8:20
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Niks mis met een BdB toch? :mrgreen:
Congratz! :)

15 dec 2011 10:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Groningen
Zo wat een hoop reacties. Super, bedankt voor alle tips!
@ Apolo2, Ik geloof dat ik gister de brouwerij ook weer goed gesponsord heb :ba:
@ Marc oh oh, Ik ga hem om die reden inderdaad niet op mn ouders naam zetten. Had ik met mn vorige Audi'tje ook, totdat ik een dergelijk artikel van de ANWB las. Toen de auto maar snel op mn eigen naam overgezet en de hogere premie voor lief genomen. Inmiddels heb ik (na de nodige telefoontjes naar redelijk wat maatschappijen) een all-risk verzekering gevonden voor iets minder dan 80 in de maand (dan niet obv. taxatiewaarde maar aanschafprijs). Dit komt maandelijks op ongeveer hetzelfde bedrag neer als ik voor mn audi in wegenbelasting en verzekering samen betaal, dus komt goed! :mrgreen:
@ Bassen, De P komt zeker ook in Grunn te staan. Dus mij ga je zeker tegenkomen (Helemaal de eerste weken dat hij voor de deur staat :^: )
@ Sarsrich, Dit studiemateriaal kan me nu even iets meer boeien :wink:
@ hellraiser, Zeker niets mis mee. Ik ben er super blij mee! :D

15 dec 2011 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
StevenD schreef:

Precies het gaat om jouw plezier en niet om wat anderen ergens van denken!

15 dec 2011 20:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Apolo2 schreef:
StevenD schreef:

Precies het gaat om jouw plezier en niet om wat anderen ergens van denken!

In dat opzicht heb ik toen ook op m'n 23e m'n eerste bobje gekocht :)

16 dec 2011 9:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Groningen
En die heb je nog steeds, komt helemaal goed dus! :)

16 dec 2011 17:44
Profiel
PorscheForum Junkie
StevenD schreef:
En die heb je nog steeds, komt helemaal goed dus! :)

Eum nee, die heb ik total loss gereden, er zijn ondertussen nog een
paar andere gepasseerd :mrgreen:

16 dec 2011 21:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Groningen
Na (heeel) lang wachten was het dit weekend dan eindelijk zo ver: IK HEB HEM! :D :D :D
Nadat de verkopende partij kentekenbewijs deel 3 kwijt was geraakt, een weekje op vakantie was geweest en er dusdanig veel sneeuw lag dat het mij niet verstandig leek om hem vanuit het westen naar het noorden te rijden was het dit weekend dan eindelijk zo ver; ik kon de P ophalen.
En wat een genot om in zo'n machine te rijden!! De duw in je rug als je in zn 2 doortrekt... geniaal (maar dat hoef ik jullie niet te vertellen natuurlijk). De eerste 'thumbs up' ook al gehad toen ik met redelijk gebrul de A28 opreed. Kortom genieten! :cheers:
Ook snel al even een paar fotootjes gemaakt met mn telefoon, als het weer weer wat beter is komen er betere 8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Motorisch is de P in prima staat, en ook niet helemaal standaard meer geloof ik. Maar wat er precies aan gedaan is moet ik nog even achter zien te komen.. Maar hij heeft optisch gezien nog wel wat verbeterpuntjes. Daar ga ik langzaam aan wat aan verbeteren, te beginnen met een nieuw stuurtje. Dus als iemand nog een origineel 3.2 stuurtje weet, let me know!

15 feb 2012 15:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende