Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 8:55

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Mijn wens naar een Boxster S en eigenlijk maar 1 vraag. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Mijn wens naar een Boxster S en eigenlijk maar 1 vraag.
Hallo iedereen.
Ik lees al geruime tijd mee op het forum om kennis te vergaren over Porsche. Binnen nu en pakweg 6 maanden wil ik graag voor de hobby een Boxster S kopen. (Het mag van mijn vrouw nu het huis klaar is, een investering in zonnepanelen is gedaan en ik steeds beter help in de huishouding :D ) ik zou jullie graag willen vragen wat wijsheid is. Mijn ideale Porsche is een handgeschakelde 986 260 pk in donkergrijs met leder zwart of grijs uit de laatste jaren (03 /04). Ik vind dit model ontzettend mooi. Is het nieuwere model erg veel beter wat mijn keuze voor het oudere type eigenwijs of zelfs een beetje dom maakt? De 986 die ik graag wil zie ik zelden in NL. In Duitsland heb je wel schitterende exemplaren met alle opties en in de kleur die ik graag wil; grau. Het lijstje van Pascal ken ik zo onderhand uit mijn hoofd wat maakt dat ik eigenlijk maar 1 vraag heb waar ik niet zo makkelijk uit kom. Ik hoop natuurlijk op steun voor de 986 maar alle tips zijn welkom en natuurlijk alvast mijn dank daarvoor.

17 maart 2013 1:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Mijn wens naar een Boxster S en eigenlijk maar 1 vraag.
Zien of hij lekt aan de krukaskeerring, AKK, en knallen met dat hok!
Ik vind de 986 mooier dan de 987...

17 maart 2013 2:26
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Zo te zien heb je je goed voorbereid en ingelezen. Ik zou het vreemd vinden als de 987 niet ietsje beter is als de 986, dat hoort n.l. iedere opvolger te zijn i.m.h.o. Met een late 986 lijkt mij niets mis.

Zou lekker doen wat Tilt schrijft!

17 maart 2013 9:02
Profiel
964 C2
Ik heb in beiden gereden. En dan niet maar een paar km, maar niet als eigen auto.
En ook in de nieuwste.
Als ik jou was, zou ik dat ook doen(laat de nieuwste maar staan, andere prijscategorie). En daarnaast, het oog wil ook wat. Gaat je voorkeur naar een 986 :arrow: doen!! Prima auto.
Nieuwer is niet altijd beter, maar anders.

17 maart 2013 9:33
Profiel
PorscheForum Rakker
nu 996 MK2 C2, ex 2.7 Boxster & 2.5 Boxster
Leeuwarden
Ik heb zelf ook 2 boxsters gehad. De 2.5 uit 1998 (veel spookverhalen) met 200pk. Wat al super veel is vergeleken met een gemiddelde barbapapa auto. Ik zelf heb de auto altijd goed warm gereden maar daarnaast ook regelmatig op vol ingetrapt. Als je een goed Exenplaar vind dan kan er vrij weinig gebeuren. Mijn 2e auto was een 2.7 uit 2000. Top auto en weer ietsje sneller leuker en nooit problemen mee gehad. (ken iemand met een 996 3.4 die zonder problemen nu 450.000 km op de teller heeft.)

Ik wil je 1 tip meegeven: Het achter raam in de cabrio kap (pastic) die is bij mijn 2.5 en mijn 2.7 beide keren kapot gegaan (en ja, ik vouwde het raam zelf altijd met de hand) en word na een tijdje broos. Dus let goed op dat achterraam. (mocht ie al broos zijn kun je mooi wat van de prijs afhalen en een nieuw raampje erin laten zetten)
Kost na mijn weten 500,- + om te laten maken.

Maar kopen en genieten, elke auto heeft zijn voor- en zijn na- delen. De nieuwe 991 zal ook wel niet perfect zijn. :oops:

17 maart 2013 9:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Zonder de 987 goed te kennen, moet ik zeggen dat de 986 een zeer fijne auto is. Goede prestaties (zeker als je nu gaat kijken naar de 3.2S kom je nu nog steeds goed mee), een prima wegligging en een hele fijne rijdersauto. Wanneer je gaat voor de latere modellen heb je de cosmetische updates al doorgevoerd en heb je een glazen achterruitje.

Zie persoonlijk geen reden om niet voor de 986 te gaan, wanneer je zelf al de voorkeur geeft aan dit model.

17 maart 2013 10:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt voor de reacties. De modellen die ik op het oog heb zijn deze:

1. http://tiny.cc/95e3tw
2. http://tiny.cc/bdf3tw
3. http://tiny.cc/6gf3tw
4. http://tiny.cc/q7f3tw

Vooral het eerste exemplaar doet iets met me, maar met de anderen valt ook goed te leven. Nummer 4 lijkt me zo laag dat dit wel eens spannend kon worden in onze gemeente waar ze bij elk pak Dreft vloeibaar een gratis verkeersdrempel kregen. Bij het eerste exemplaar zijn de velgen wel erg dominant maar er is vast wel iemand die ze wil ruilen tegen een gewonere velg.

17 maart 2013 16:06
Profiel
LEEUWARDEN
Welkom.
Idem de eerste is erg gaaf.
Idd de andere zijn ook super.
Succes met het maken van je keus.

17 maart 2013 16:19
Profiel
Citaat:
Bij het eerste exemplaar zijn de velgen wel erg dominant maar er is vast wel iemand die ze wil ruilen tegen een gewonere velg.
Citaat:
abgebildete 19 ZOLL LM RÄDER VOM 911 4S können gegen Aufpreis (1500€) mitgegeben werden.(keine Bordsteinschäder oder Kratzer)
Even vragen wat voor velgen je er anders bij krijgt.

17 maart 2013 16:31
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Gezien de prijsklasse waar naar je kijkt (incl BPM), zou ik ook eens naar deze (987 S) gaan kijken:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr

of deze op het Forum:
viewtopic.php?f=10&t=36109

of deze in Duitsland:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... ies=Cabrio

17 maart 2013 17:10
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]