Auteur |
Bericht |
x driver
|
nieuw lid ( old porsche zoekende)
Ik ben Jorg, 24 jaar uit nijmegen en zit momenteel laatste jaar werktuigbouwkunde, moet nog 3 maanden en dan wil ik gaan kijken voor een porsche 912 of 911.
Ben er alleen nog niet helemaal uit wat nou de verstandigste keuze is.
Ik hou wel van oldtimers, maar ook wel van een pittige motor.
Dus ik hoop hier op het forum eruit te komen welke keuze ik het beste kan doen.
|
15 feb 2009 12:26 |
|
|
cabrio wim
|
Als je van een pittige motor houd, valt de 912 al af natuurlijk.
|
15 feb 2009 12:30 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Persoonlijk blijf ik de 912 een prachtig model vinden. Uiteraard niet te vergelijken qua PK's met een 911. Waar zit je zelf aan te denken..... en heb je een bepaald budget? Ook een 944 (turbo) kan geen verkeerde keuze zijn.
|
15 feb 2009 13:18 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Welkom hier!
|
15 feb 2009 13:20 |
|
|
Patrick
|
Wat is je budget ?
Zowel voor de aanschaf als voor het onderhoud.
|
15 feb 2009 13:22 |
|
|
x driver
|
Het budget voor de aanschaf zal om en nabij de 10000 euro liggen, aangezien dit me eerste auto wordt. Voor onderhoud heb ik nog niet echt gekeken en kan ik ook niet echte hoogte van krijgen nog.
Een jaar geleden had ik bijna een 944 gekocht, totdat een vriend van mij dit afraade omdat hij zei dat de krukaskeeringen er vaak uit knalde/scheurde en dit is nou niet het makkelijkste klusje om op te lossen.
Op zich zou ik wel met een 912 willen beginnen omdat, het een vrij kleine motor is waar goed van te leren valt denk ik.
En ik zag in een aflevering van Wheeler dealers (discovery) dat ze een 911 targa hadden gekocht en dat beviel me ook wel.
De motor moet voor als eerste auto niet te groot worden. max. 2.5 liter
Bij Wheeler dealers zeiden ze dat als je een 911 wilde kopen dat je niet naar een Coupe of turbo moest kijken maar naar een targa, maar waarom die dat zei is me niet echt bekend. ik hoop dat jullie zo wat meer info hebben over hoe en wat... en mij verder op weg kunnen helpen.
Laatst bijgewerkt door x driver op 15 feb 2009 14:12, in totaal 2 keer bewerkt.
|
15 feb 2009 14:02 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Budget € 10.000.00 ??
|
15 feb 2009 14:04 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom hier. Inderdaad een zeer krap budget. Daar kun je zeker geen 911 mee kopen en volgens mij ook geen 912. Houd ook rekening met forse onderhoudskosten, zeker als je op een koopje uit bent.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
15 feb 2009 14:34 |
|
|
x driver
|
Waar moet ik op rekenen met onderhoudskosten ? op jaarbasis..
Ik vind het niet erg om een spelt in een hooiberg te zoeken en ben ook niet beroerd om ervoor naar duitsland te gaan of evt. over te laten komen uit California.
hier de aflevering van Wheeler dealer (5 parts):
http://www.youtube.com/watch?v=cOMiQllm ... re=related (part 1)
En waarom zegt die dat je voor een TARGA moet gaan en niet voor een coupe of turbo.... ?
En klopt het verhaal over de 924/944 dat de keerring er vaak uit vliegt of scheurt etc..???
Laatst bijgewerkt door x driver op 15 feb 2009 16:01, in totaal 3 keer bewerkt.
|
15 feb 2009 15:07 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat is helemaal afhankelijk van de toestand van jouw aankoop. Bij een oud gebakje kan dat om vele duizenden per jaar gaan.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
15 feb 2009 15:08 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
@ X driver=> Gebruik de zoekfunctie maar eens. Je kunt gigantisch veel info vinden hier op het forum. Alle voor -en nadelen kun je vinden van elk model. Succes
|
15 feb 2009 16:15 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Budget is voor een klassieke 911 of 912 echt veel te laag. Met een beetje pech heb je dat bedrag de eerste twee jaar al nodig om 'm rijdend te krijgen en te houden. Oude auto's zijn niet goedkoop als de onderdelen zo duur zijn. Aanschaf van een 912 of 911T (tot 1973) kost je snel tussen de 15,000 tot 25,000 euro. Daarna komen de kosten om 'm te rijden dus pas. Om je een idee te geven: banden zijn speciaal en dus duurder, benzinetank vervangen (vanwege roest) kost je snel 500 euro, SSI uitlaatsysteem is 800 tot 1000 euro.... Verder is de verzekering duurder en loopt zo'n gebakje ongeveer 1 op 7. Dat treft: 912 heeft 1.6 liter 4 cilinder. 911 van mj 1965 tot mj 1973 heeft zes-cilinder motoren van 2 tot 2.4 liter. De 'T' (touring) heeft ~130pk en is dus niet zo veel sneller dan een 912. De 'E' (einspritzung) heeft ~160pk terwijl de 'S' (Sport) ongeveer 190pk heeft. Dat geschreven hebbende vind ik persoonlijk zo'n auto nou niet echt geschikt om mee te beginnen. Doe je zelf een plezier en begin met een goedkopere en makkelijkere auto.
Beste tip is om de meest moderne 911 te kopen voor je budget.
Dit omdat ieder model verbeterd is t.o.v de vorige (alhoewel de meningen over koeling en schakelmethode-verbeteringen nogal verdeeld zijn ).
Anyway, Targa is alleen aan te raden als je goed kan bekijken hoe het staat met roest. Ik kan me voorstellen dat men dat in die aflevering zei, omdat Targa rijden erg plezierig is en in het algemeen een targa wat goedkoper was (is?) dan een coupe.
De reden daarvoor weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat men i.h.a. liever een coupe heeft omdat dat minder tordeert en 't meer een rijdersauto is.
Turbo is pas later beschikbaar gekomen (op de 3.0 liter eind jaren zeventig) en ligt qua aanschafprijs een stuk hoger. Verder zijn deze eerste turbo's listiger vanwege het grote turbogat. Al helemaal geen auto om mee te beginnen dus.
Edit: 1970 en onder 10,000 kan wel....
|
15 feb 2009 16:18 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Heb je wel iets aparts
|
15 feb 2009 16:28 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Wheeler dealers is soms wel aardig; maar ik zou niet te veel op de platitudes vertrouwen die ze daar spuien.
Alles lijkt simpel bij die gasten en onderdelen kosten bijna niks; in de echte grotemensen wereld is het helaas iets minder simpel/goedkoop dan op TV.
Als je budgetPorsche wilt rijden kan je volgens mij het best kijken naar een zoveel mogelijk roestvrije 944 (of eventueel een goede 924, als je die kan vinden).
Een 911/912 als project kan goedkoop zijn; maar is dat meestal niet.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
15 feb 2009 16:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
15 feb 2009 16:42 |
|
|
x driver
|
Oke de meeste raadde me dus een 944 aan om als eerste auto mee te beginnen, maar hebben jullie ooit gehoord van het mankement van de keerring (porsche 924/944 kwaaltje?) en vriend van me die een tijd in een auto garage heeft gewerkt vertelde dat tegen mij.
Een jaar geleden heb ik namelijk naar een 944 gekeken en bijna 1 gekocht, maar haakte dus af toen hij met dat verhaal aankwam.....
Iemand hier iets over bekend? of zijn de blokken gewoon betrouwbaar?
|
15 feb 2009 18:02 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
De oplettende kijker heeft bij Wealer Dealers kunnen zien dat er aan de 911 meer is vervangen en gedaan dan dat er vermeld werd (=€).
Check voor de gein de verlichting (exterieur) maar eens, en de buitenspiegels (ongespoten??).... Leuk om te zien maar niet representatief.
Ik zou zelf idd. voor een 944 gaan met een dergelijk budget. Weet daar alleen technisch niet te veel van. Suc6 iig, en welkom hier.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
15 feb 2009 19:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat ik er niet eerder over gehoord heb, wil niet zeggen dat het niet voor kan komen .... maar weet wel uit (eigen) ervaring dat d(i)e 944 blokken best betrouwbaar zijn
Op MP staan momenteel 52 Porsche's van het type 944 te koop.
Prijsklasse van 850 tot 5250 Euro hou je als je het 'n beetje goed speelt ruim meer dan de helft van je budget over voor onvoorziene zaken
|
15 feb 2009 19:49 |
|
|
Patrick
|
Ik heb 968 nog niet voorbij zien komen. Kan net voor 10.000. Wordt wel goed zoeken.
|
15 feb 2009 20:00 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Niets van aantrekken, van al die zwartkijkers hier!
Je bent jong en je ... jongt... wat!!
Mooie ervaring, je eerste Porsche al op die leeftijd!
Veel keuze heb je niet met dit budget, dus dat zegt wel wat, maar als je het niet probeert..... en als het toch niet lukt/gaat, dan verkoop je hem toch gewoon weer!
Ervaring rijker!
Hier alvast wat mogelijke opties:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 6%26fs%3D1
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... D%26fs%3D1
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... D%26fs%3D1
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... D%26fs%3D1
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
15 feb 2009 20:20 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Deze staat ook al een aardig tijdje te koop bij ERPA:
http://www.erpa.nl/db/overzichten/occasion.php?id=106
|
15 feb 2009 20:33 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Voor dat budget kan je een goede 944 kopen (AKK gekeurd en wel) die niet te veel in onderhoud kost of een 911 met meer tot veel risico.
betreffende de motoren van de 944; die staan bekend als degelijk, heb er zelf twee gehad.
Echter; je kan alles kapot maken, als je dat wil en ook zal het onderhoud altijd hoger liggen dan van gangbare middenklasser van hetzelfde budget!
succes met zoeken!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
15 feb 2009 20:40 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
968 kan wel onder de 10k... en nog een... of een Boxster en nog een Boxster
_________________________________________ Ben ff weg....
|
15 feb 2009 22:00 |
|
|
951@Norg
944 Turbo '90, Cayenne '08, 964 C4 '92.uut...
|
Ga gewoon lekker op zoek naar een 944! Voor het geld wat jij te besteden hebt kun je een beauty kopen!
Lees je HIER even in over do's and don'ts van deze "ondergewaardeerde" topper.
_________________________________________ 944 Turbo, '90, 250pk versie, Pon geleverd. Opties: 030, 220, 490, 533, 573, 593, 650. Nieuwe foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZLZJM4QT
|
15 feb 2009 22:22 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
ex:997 4S Cabrio, wit
ex:Boxster 987, zwart
ex:964 C2 Cabrio AmethystRotterdam
|
Heb de advertenties bekeken, maar een goede 911 voor dat geld? Het budget is opperdepop....zou ook voor een leuke 944 gaan. Veel wijsheid en plezier met je zoektocht.
_________________________________________ www.wkautomotive.com
|
15 feb 2009 22:49 |
|
|