Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:56

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Even voorstellen: Joris (met wat vragen ;-)) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911/996 C2
Bericht Even voorstellen: Joris (met wat vragen ;-))
Hoi allemaal,

Na veel omzwervingen uiteindelijk op dit lekker inhoudelijke forum aangekomen en meteen maar besloten een accountje aan te maken.
Sinds mn 12de fantaseer ik al over het hebben van een Porsche, dat krijg je als je op weg naar de middelbare school steeds langs een dealer moet waar ze mooi stonden te glimmen buiten ;-).

Afgelopen week heb ik in de VS een weekje in een Corvette Z06 (465pk) mogen rondrijden. Heerlijk dat vermogen en wegligging! Natuurlijk is meteen mn wens om ooit een Porsche te bezitten de afgelopen week dus weer flink aangewakkerd. Na een korte discussie met de baas (m'n vrouw, die onverwachts makkelijk toegaf) besloten op zoek te gaan en een Porsche aan te schaffen....YEAH!!!

Eigenlijk vind ik een 993 het mooist maar ik heb begrepen van een collega die beide heeft gehad dat een 996 in het dagelijkse gebruik toch wat handiger is (kan iemand dat bevestigen ;-))?

M'n zoekopdrachten op Zomoto.nl en Gaspedaal.nl bestaan dus voornamelijk uit deze criteria:

Type: Porsche 911 996, 3.4 of 3.6 liter motor (geen sterke voorkeur)
Tiptronic (zou de motor minder van op z'n donder krijgen/hebben gehad....klopt dat?)
Max 150.000 kilometer
Jaar: 1998 en nieuwer (duh!)
Kleur: zwart, zilver of antraciet
Nieuw type achterlampen
Xenon lampen
Schuif/kanteldak
Sportstoelen
Max aanschafprijs: 30.000 euro (is dat realistisch, lijkt me wel toch?)

Wie heeft er nog handige tips/opmerkingen en waar moet ik bij dit type in het bijzonder op letten?
(Ik heb Pascal's lijstje natuurlijk al gevonden en zal zeker ook een aankoopkeuring bij een Porsche expert laten uitvoeren.)

Alvast bedankt !
Joris

Laatst bijgewerkt door viaa op 15 aug 2009 14:37, in totaal 2 keer bewerkt.

15 aug 2009 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Even voorstellen: Joris (met wat vragen ;-))
Joris, welkom op het forum.

Jouw vraag (993 of 996) is hier al tig keer voorbij gekomen. Ook bij mij heeft deze vraag erg lang in mijn hoofd gezeten. Ga met beide rijden en maak voor je zelf de keuze. Toch is een 993 geschikt voor dagelijks gebruik. Er zijn er genoeg op dit forum die dat doen.

Veel proefritjes doen echt wonderen..... succes. (en laat weten wat je allemaal ziet in de markt) :lol:

15 aug 2009 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
911/996 C2
He Master Ken,

Thanks! Zo te zien rij jij in een 993, wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven?

Grtz
Joris

15 aug 2009 14:36
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Welkom hier Joris. Veel plezier met zoeken. Dit is echt de juiste tijd om er een aan te schaffen! Aanbod genoeg van alle modellen!

15 aug 2009 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
911/996 C2
Thanks "ver boven de 200" :-)

15 aug 2009 14:52
Profiel
foxtrot / oscar
viaa schreef:
...uiteindelijk op dit lekker inhoudelijke forum aangekomen...

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

15 aug 2009 15:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Welkom Joris

In een ander topic aangehaald :arrow: http://link.marktplaats.nl/271370451 Wel een AKK (aankoopkeuring) laten doen :!: Ook wat duurder dan 30 k, maar een 3.6 met tip is wat minder risicovol dan een 3.4 met tip, de handbakken buiten beschouwing gelaten.

15 aug 2009 15:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911/996 C2
He TD, thx!

36K is toch nog ietsje boven mn budget, thanks anyway :-) Ik sluit niet uit dat als ik binnen een paar maanden geen leuke heb gevonden voor rond de 30K ik het budget wat verhoog overigens.

Grtz

15 aug 2009 15:36
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Als het budget zo beperkt is - zou ik geen risico durven lopen met de aanschaf van 'n 996 3.4 :idea:

Zoals eerder gezegd: ga 'ns rijden - dan zal je zelf zien welke Porsche het beste bij je past ... mss past er wel geen enkele Porsche bij jou :idea:

... er zijn forummers die dagelijke in 'n 3.2, 964 of 993 rijden :wink:

hier (op het forum) staat 'n nette 993 te koop ... als je het topic even door leest, zal je zien dat je 'm vast voor jouw budget binnen kunt halen ...

Enne ... Welkom :cheers:

15 aug 2009 16:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/996 C2
Hmmm ik vrees dat ik al ga terug komen op mn opmerking dat een 3.4 of 3.6 motor me niet veel uitmaakt. Ik was me er al wel van bewust dat de 3.4 in de begin jaren problemen heeft gehad maar zoveel als hier staat, daar schrik ik toch wel van:

viewtopic.php?f=3&t=12460&start=25

Thx Olaf

15 aug 2009 16:46
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Ah, je hebt het draadje al gevonden? :lol: Welkom dus! :wink: Lijstje van Pascal invullen (zie zoekfunctie), kan ook al aardig helpen. Tiptronic of niet is ook een belangrijke afweging, zie ook zoekfunctie. Verder rustig aan, de zoektocht is ook al leuk, geniet van het mooie vooruitzicht, en het is een echte kopersmarkt!

15 aug 2009 17:04
Profiel
Moderator
PF #57
een tiptronic motor hoeft niet minder op zijn donder gehad te hebben. laat het iig geen reden zijn om voor een tip te kiezen... Rijden, rijden, rijden en dan kijken of je wel of niet wilt schakelen. succes met je zoektocht, geniet ervan. Oja, en zo inhoudelijk is het hier niet hoor. Kwantiteit wél oke overigens. Welkom :cheesy:

15 aug 2009 17:15
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
viaa schreef:
Thanks! Zo te zien rij jij in een 993, wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven?

Regelmatig een proefrit wezen maken in beide modellen van verschillende bouwjaren. Er zit een groot verschil tussen beide modellen. Niet alleen motorisch maar ook qua looks natuurlijk. 996 ziet er veel moderner uit dan een 993. Gebruik de zoekfunctie maar eens. Dan ben je uren zoet met veel leesplezier. Tijdens mijn zoektocht kwam ik destijds ineens deze tegen...... klinkt vreemd...... maar je voelt gewoon dat dat jouw auto wordt :wink: (denk wel aan je AKK)

De zoektocht alleen al is geweldig............ NEEM DE TIJD :drive:

15 aug 2009 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911/996 C2
:@: MS964 & :@: Horn, thx!

:@: Master Ken, ik vind, ondanks dat de 996 er moderner uitziet, de 993 veel mooier....alleen dat interieur he ;-)

15 aug 2009 17:33
Profiel
Moderator
PF #57
wat nou dát interieur... 996 interieur - modern, alles zit waar het moet zitten, 13 in een dozijn. 993 interieur - eigenzinnig, niks zit waar het moet zitten, al eigenzinnig in de tijd dat het modern was, écht 911. Mijn 964's hadden allemaal net zo'n interieur. Heb echt nog nooit moeten zoeken naar knopjes. Wat zou het? Als je een 993 mooier vindt, zou ik hem om het interieur niet laten staan. Als je verlichting en goede stoelen hebt - wat heb je dan nog meer nodig? Als je jouw auto is, weet je de aircoknopjes na een maand best met je ogen dicht te vinden hoor! :idea:

15 aug 2009 17:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
viaa schreef:
.... ondanks dat de 996 er moderner uitziet, de 993 veel mooier....alleen dat interieur he ;-)

Moderner is niet altijd mooier :arrow: dat zie je toch als je het 996 dashboard hebt gezien? En ben je daar goed en wel aan gewend, dan maken ze het weer een stuk minder mooi bij de nieuwste generatie :roll:

Gelukkig hebben we niet allemaal de zelfde smaak, zou erg eentonig zijn :D

.

15 aug 2009 18:02
Profiel WWW Facebook 
964 C2
Viaa viaa heb je al gemerkt Joris dat de smaken hier op het forum niet altijd overeen komen :wink: Maar de verbinding is de P, succes met je zoektocht en WELKOM! op dit leerzame en gezellige forum.

15 aug 2009 18:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Welkom Joris.
Veel plezier aan en op dit leuke forum en natuurlijk
met het vinden van jou droom Porsche :salut:

15 aug 2009 18:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
gast schreef:
Inderdaad, ieder zijn meug. Zo heb ik de 993 laten staan juist vanwege dat gedateerde interieur.

Gedateerd :?: eigenlijk nooit zo over nagedacht. Ik noem dat een Porsche interieur, ik weet niet beter dan dat ze zo zijn.
En bij elke model verandering kwam er wel ergens een knopje bij. Niks mis mee.

Ik heb het altijd een mooi dashboard gevonden met zijn vijf grote stoere klokken.
Het woord gedateerd kwam nooit bij mij op. :shock:

.

15 aug 2009 19:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/996 C2
Het is natuurlijk nooit mn bedoeling geweest mensen te beledigen mbt het interieur van de 993....hence the ;-) Maar goed, zoals al gezegd...ieder z'n smaak.

Bedankt allemaal voor het warme welkom!

15 aug 2009 19:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
viaa schreef:
Eigenlijk vind ik een 993 het mooist maar ik heb begrepen van een collega die beide heeft gehad dat een 996 in het dagelijkse gebruik toch wat handiger is (kan iemand dat bevestigen ;-))?

Het is maar net wat je gewend bent en wat je zoekt. Met een 993 kun je héél goed dagelijks rijden.

Maar dat kon je ook met bijvoorbeeld de SC, toen kwam de 3.2 en die was nog weer iets vriendelijker voor elke dag, vooral vanaf eind '86.
Met de 3.2 kun je dus heel goed dagelijks rijden, maar met de komst van de 964 ging er een nieuwe wereld open voor de Porsche rijder. Sportief én comfort, vooral op het gebied van verwarming / ventilatie.
De 964 rijder had eigenlijk niks meer te klagen, en toch koos Porsche met de 993 weer voor comfortabeler. Het sportieve werd anders sportief.

De 993 is eigenlijk de perfecte Porsche, mooie bewezen techniek en net niet teveel electronica. De 996 is van een andere generatie. Zelf vind ik de 996 een fijnere stuurmans auto , zeer goed geschikt voor dagelijks gebruik, maar de emotie van de oudere Porsche's wordt met elke modelwisseling weer een stuk minder. Maar da's mijn mening.

Ben je geen oude Porsche's gewend, zul je de 996 geweldig vinden rijden. eigenlijk ook als je de oude Porsche's wel gewend bent

15 aug 2009 20:32
Profiel WWW Facebook 
viaa schreef:
Na een korte discussie met de baas (m'n vrouw, die onverwachts makkelijk toegaf) besloten op zoek te gaan en een Porsche aan te schaffen....YEAH!!!

Eigenlijk vind ik een 993 het mooist

als je baas al om is waarom dan niet wat jij het mooist vind.... :wink: en renntech mooi verwoord..... :thumleft:

15 aug 2009 20:50
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Eens. Als je zelf de 993 het mooist vindt :arrow: doen. Zou geen reden kunnen bedenken waarom niet dan. Waardevast, icoon, ook voor dagelijks gebruik prima. En het interieur: soit.

15 aug 2009 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
911/996 C2
Mannen, bedankt voor jullie hulp. Het is de Porsche bij Lammertink geworden, heb hem zojuist gekocht :-) !

04 sep 2009 15:30
Profiel
binnen 3 weken geslaagt....knopen doorhakken... :cheers:

04 sep 2009 15:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende