Even voorstellen : Tilt's 996 4S
Ik zit hier nu reeds een tijdje mee te lezen op 't Nederlandse forum, en onderstaande tekst is eigenlijk een schaamteloze copie van m'n post op het Belgische forum. However, ik vond het toch maar eens tijd om mezelf hier voor te stellen, so here I go :
Awel hé ?
'k Heb mij ne Porsche gekocht !
Ben geen groentje, 't begon allemaal met deze :
een '78 911 Targa, na 2 jaar weggedaan omdat hij wat veel olie slurpte, ik zin had in iets anders en ik eigenlijk de 911 coupé's het mooist vind.
Dan deze gekocht :
Een '97 Boxster, na 2 jaar weggedaan omdat hij echt wel heel duur was in onderhoud, en ik toen net een zware verbouwing gekocht had. Ook al omdat ik nog steeds de 911 coupé's nog steeds het liefste zag. Je ziet wel dat de velgliefde (na de Fuchsen op de Targa) al hard begon toe te slaan.
Nu is't de derde die ik me koop en nu heb ik m'n goesting gekocht !
Een coupé
Zwart
Handgeschakeld
En ja : I like big butts !
Ne 4S dus
The good :
Interieur is perfect !
Porsche garantie tot eind Maart 2010
Heeft - aan de papieren te zien - constant met verlengde Porsche garantie gelopen
Hij is blijkbaar verlagerd en heeft Tüv gekeurde spacers erop zitten (daarom dat 'ie zo mooi oogde
)
The bad :
COC is er niet bij, mag pas op 7 oktober bij D'ieteren passeren om 'm te laten homologeren (moeten de spacers er dan af ??)
Steenslag over heel de voorkant
The ugly :
De check in het Porsche Centrum in Essen bracht op :
1. Lekkende stabilistorstangen (denk ik, ben niet zeker) maar dat zou d'office onder Porsche garantie vallen. Ik heb ook de indruk dat hij sterk "dokkert" maw lawaai maakt bij het nemen van een verkeersdrempel oid.
2. Zoals elke echte Porsche loopt 't er langs alle kanten uit !
De alom bekende krukaskeerring is ook hier weer de schuldige. Zou in theorie onder de Porsche garantie vallen ware het niet dat als ze de motor uitlezen het blijkt dat hij 90 keer in "bereich 2" getrokken geweest is (ik veronderstel : zwaar in't rood ?) en met dat gegeven zou Porsche er zijn pollen kunnen aftrekken. Er zou weer een nieuw model van ring uit zijn die het probleem zou moeten oplossen, maar dat was het indertijd met m'n Boxster ook en een paar maand na vervanging was het toch weeral van dattum.
3. Ook de condensor vooraan van de airco lekt, de wagen koelt ook niet genoeg af, maw de airco werkt niet zoals het moet. Dit zou ook weer normaal gezien onder de Porsche garantie vallen als het niet voortkomt van steenslag.
Voila, dat is't.
Terwijl ik er toch een 2-tal maand niet kan mee rijden ga ik er van profiteren om 'm direct in orde te laten zetten. 21 September gaat hij naar de spuiter voor een "nose-job", daarna afspraak maken bij Porsche om de rest in orde te laten zetten, dan de COC versieren bij D'ieteren en dan ... de "boob-job"
Ik heb deze op 't oog :
Dat komt allemaal goed !!