Auteur |
Bericht |
Porsche freak
eigen baas
|
even voorstellen
zoals de naam al zegt ik ben een porsche freak rij nu een bmw e46 325i maar wil ooit een porsche en iedereen moet ergens beginnen dus zal het denk ik een boxster worden 986 of is een 911 996 beter. maar daar hangt meestal een ander prijskaartje aan nou is het alweer een paar jaar gelden dat ik daarin gereden heb en heb geen idee meer. of ik er met mijn 198m normaal in een boxster kan zitten? nu weet ik dat er van de eerste serie 1997.1998 nogal wat motor problemen voorkomen. kettingspanners etc. dus dat word nog een zoektocht naar een goed exemplaar nu kwam ik deze tegen. maar die is al weer snel van 3 eigenaars verwisseld. volgens mij ook hier op het forum. werd hier toen voor €10000,- aangeboden nu even €2000,- meer iemand bekend met deze porsche en of de motor problemen bij deze al wel zijn opgelost http://link.marktplaats.nl/m817382123alvast bedankt mvg
_________________________________________ 2e jeugd ..... tot inzicht gekomen ..... dus een Porsche gekocht
|
07 jul 2014 9:15 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: even voorstellen
als je bang bent voor motor problemen dan zou ik geen 996 kopen tenzij gemodificeerd. zoek maar even op 996 motor via google en/of hier op 't forum.
boxster was voor 'n collega van me van 1,92 niet te doen maar hij heeft lange benen...moet je proef zitten is niet echt te voorspellen. Motor problemen vallen voor zover ik weet erg mee met de boxster.
als je vatbaar bent voor grappen als "poor mans porsche", "kappersauto" en al wat dies meer zij dan toch doorgaan voor 'n 911.
oh enne, welkom!
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
07 jul 2014 16:40 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Ik heb zelf een Boxster, en had er veeeel eerder een moeten kopen. De wegligging is waanzinnig goed (niet de zware staart van de 911), en er zit een heerlijk geluid in de Flat Six. Geweldig om mee te rijden, nog los van dat fantastische cabrio-gevoel. Wat me ook opviel is de hoeveelheid reacties die je onderweg krijgt, dat had ik niet verwacht. Zelfs in auto's van 5x de waarde van de Boxster, heb ik nooit zoveel opgestoken duimpjes, zwaaiende mensen en andere leuke respons gehad. Dus als je onopvallend door het verkeer heen wilt, koop geen Porsche. Zoals Caelin al aangeeft; motorproblemen zijn de Boxster nagenoeg onbekend, de 996 heeft die juist wel. Uiteraard kan ook de Boxster-motor motor kapot; flink blazen met koude motor dan is dat best voor elkaar te krijgen. Maar de meeste P rijders weten waarmee ze onderweg zijn en zullen de toeren laag houden zolang de motor koud is. Belangrijk; aankoopkeuring en duidelijke afspraken bij aankoop. Persoonlijk ben ik voor de Boxster gegaan omdat die na aankoop ook in onderhoud wat vriendelijker is qua aanschaf onderdelen. En bijkomend voordeel; veeeeel kofferruimte. Erg handig als je er mee op vakantie wilt... Succes met je zoektocht!
|
07 jul 2014 17:03 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ik krijg nooit opgestoken duimen, zwaaiende handjes.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
07 jul 2014 17:06 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
Ten eerste dank voor de antwoorden
Wat mensen van een boxster zeggen doet mij niets !
Rijd idd beter als een 911 ivm betere gewichts verdeling
Dacht dat de eerste type wat problemen met ketting spanners hadden
Maar heb een nl boxster s op het oog
Alleen de man verkoopt deze al na een maand ? Maar goed dat kan natuurlijk
Nu nog even .kan ik zitten met mijn lengte
Dat word even testen
Mvg
_________________________________________ 2e jeugd ..... tot inzicht gekomen ..... dus een Porsche gekocht
|
07 jul 2014 17:11 |
|
|
bully
|
|
07 jul 2014 17:38 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
viewtopic.php?f=1&t=34053&start=1350Ikke wel en niet in de gaten gehad......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
07 jul 2014 18:33 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
De boxster s is Porsche dealer onderhouden papieren etc erbij, Man die hem verkoopt is handelaar
Dat maakt duidelijk waarom hij hem weer zo snel verkoopt
|
07 jul 2014 23:14 |
|
|
ErikP
997 S cabrio in Speedgelb,
Ex Boxster 986Schiedam
|
Tja. Ik zit er perfect in met m'n 1,83 lengte. Mijn vader is 1,99 en die zit (bij dicht rijden) niet lekker. Maar dat is inderdaad even passen/proefzitten. Wat vanzelf goedkomt, want je gaat toch proefrijden voor je koopt. enne: Zou al dat gezwaai dan toch om mij persoonlijk gaan...?
|
08 jul 2014 8:13 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
[quote="ErikP"]Tja. Ik zit er perfect in met m'n 1,83 lengte. Mijn vader is 1,99 en die zit (bij dicht rijden) niet lekker. Maar dat is inderdaad even passen/proefzitten. Wat vanzelf goedkomt, want je gaat toch proefrijden voor je koopt.
ok erik bedankt voor je reactie
ja idd ik merk het snel genoeg met rijden.
een boxster S spreekt me dan wel net even wat meer aan
nog dingen waar ik op moet letten buiten de boekjes en ex schade delen. geen lekkende krukaskeering etc
mvg
|
08 jul 2014 9:31 |
|
|
bully
|
Deze? Daar is janwillem ook mee bezig
|
08 jul 2014 15:42 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
hmm ja wel netjes
Mvg
Laatst bijgewerkt door Porsche freak op 15 aug 2014 9:41, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 jul 2014 18:43 |
|
|
Frits77
986 S040
|
|
08 jul 2014 18:52 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
|
11 jul 2014 0:26 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Maar ik jou nog niet
|
15 jul 2014 10:15 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
wanneer je voor een 2.5 gaat dan zou ik absoluut gaan voor de eerste die je noemt. Leuke opties en je weet de marge....
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
15 jul 2014 10:42 |
|
|
Frits77
986 S040
|
|
15 jul 2014 11:40 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
Ziet er idd leuk uit, maar die lampen zijn niet mijn ding, Maar het is voor mij een auto voor erbij, en een beetje veren is dan wel lekker En wil toch voor een boxster S. gaan
|
15 jul 2014 23:30 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
nou ik heb mijn eerste porsche nu eindelijk boxster S 3.2 2003 facelift met de andere bumpers etc,.en met de 260pk. tiptronic en nu pas ik met mijn meer als 190m er goed in. mede omdat ik geen koppelingspedaal heb kan ik nu perfect rijden en idd een 2.5 met tiptronic zou te weinig zijn. deze 260pk is genoeg om lekker te kunnen rijden en natuurlijk ook schakelen op het stuur is een dikke uitvoering dikke stoelen.bose woofer systeem . xenon. vol dealer onderhouden met een pak facturen erbij ik ben er blij mee. ik heb even wat kraakjes verholpen. en ga de auto 3cm verlagen en een paar andere velgen' en dan genieten http://uploadenfoto.nl/show-image.php?i ... f9124d78a4
Laatst bijgewerkt door Porsche freak op 15 aug 2014 9:45, in totaal 6 keer bewerkt.
|
27 jul 2014 10:17 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Van Harte met je nieuwe aanwinst. Kapje open en rijden maar........
|
27 jul 2014 10:24 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
dank je wel idd met de kap dicht vind ik een boxster eerlijk gezecht niet heel mooi met de kap open. is het best een leuke auto vind ik, en het geluid van de boxster S met 260pk is zo
|
27 jul 2014 10:31 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
En heel verstandig gekozen voor een 3,2 ipv 2,5.
|
27 jul 2014 10:33 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
ja dat klopt idd. een 2,5 met 205 pk is echt te weinig en zeker met een tiptronic , maar dat is mijn mening hoor. iedereen moet natuurlijk doen wat hij zelf wilt
|
27 jul 2014 10:36 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
idd dat klopt helemaal. veel goedkeurende blikken onderweg, en soms een jaloerse blik heb ik het idee. maar ik ben er tot nu toe blij mee
|
27 jul 2014 10:39 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
de boxster na 4 weken weer verkocht de reden erg fijne auto maar doordat de motor achter je zit. word je rug mega warm en dan met de kap open . is er geen werveling van wind achter ivm geen achterbank en dus alle wind vol op je gezicht komt waardoor ik al 2x half ziek was. mijn bmw 3 serie cabrio geen last van dus de porsche is weg.. een 911 heeft dit probleem niet zonde maar toch een leuke korte tijd gehad nog te koop nwe 18' velgen met banden zie verkoop hoekje en een set nieuwe verlaginsveren duits 3cm niet gemonteerd toen was de boxster weer weg mijn ex 3,2 s 260pk facelift boxster mvg
Laatst bijgewerkt door Porsche freak op 14 sep 2014 11:20, in totaal 3 keer bewerkt.
|
15 aug 2014 9:16 |
|
|