Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:47

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Weer een nieuwe 968 in NL 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Den Haag
Bericht 
Jos993 schreef:
Hallo Jeroen,

ik heb ook een 968 tip uit Japan in duitsland gekocht. Mij werd echter uitdrukkelijk aangeraden de auto door de Duitse importeur eerst op Duits kenteken te laten zetten in Duitsland zelf. Dat heb ik gedaan. De auto is vervolgens als Duitse auto in nederland ingevoerd zonder enig probleem (anderhalf uur incl. belastingdienst) terwijl ik wist dat hij waarschijnlijk door de RDW als Japanse auto rechtstreeks vanuit Japan zou worden afgekeurd! Er is bijvoorbeeld ook een klein verschil in de verlichting achter. Ook bij mij waren de banden eerst voor de Tuv een probleem.

Waar heb je hem trouwens gekocht? Toevallig bij Tebernum in Nettetal?

Jos993+968

Hoi Jos,

Gefeliciteerd met jou 968!

Zoals bij jou werd mij ook aangeraden de auto door de importeur op Duits kenteken te zetten. Ik heb hierover in mijn beste Duits met de verkoper gesproken. Hij zou netjes op kenteken worden gezet. Eenmaal in Duitsland aangekomen en besloten na een grondige controle de auto te kopen vroeg de verkoper: "wanneer komt u hem ophalen?".... we hadden toch afgesproken dat...
Kwam erachter dat mijn Duits toch minder goed bleek dan gedacht :?

Maargoed de auto was al volledig "omgebouwd" naar de europese norm... en na een bevredigende onderhandeling over het aankoopbedrag (minus de kosten voor de keuring) besloten de auto mee te nemen.
Nog steeds geen spijt van hoor... alleen gaat er wel wat meer tijd in zitten dan verwacht, maar ook leuk het invoerproces zelf te regelen.

Ik denk wel dat ik er deze week wel uit kom. Ik heb vandaag toch voorbanden met N-codering gevonden 225/45 ZR17 Pirelli Zero SD N2 (achter 255/40 ZR17 Zero Rosso assimestrico N3)

De auto komt trouwens uit Spenge... stonden alleen Japanse "drift" auto's, de verkoper houdt zich bezig met de invoer van dit type auto maar was toevallig tegen de porsche 968 aangelopen.... gelukkig :D

Groeten Jeroen

03 nov 2008 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Den Haag
Bericht Hij staat op kenteken!!!!
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 504#533504

02 jan 2009 20:32
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2