Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:17

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Cayman S uit Vlaanderen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Cayman S uit Vlaanderen
Zou ook zeggen dat de maximale vertraging wordt bepaald door de frictie tussen band en wegdek en niet remblok/-schijf.

Maar wat rondjes mee gereden in een 997 GT2 met PCCB en dat remde toch wel heftig :P

11 jan 2010 11:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Wolf, je heb deels gelijk. Mijn beperkte ervaring is dat de PCCB's bijzonder goed hun werk doen bij droog weer, maar minder in vochtige omstandigheden. Ik ben helemaal geen techneut, maar men vertelde me dat de PCCB's pas optimaal functioneren in 'opgewarmde' toestand.

11 jan 2010 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
@ Wolf. Je hebt gelijk, in principe zou er geen verschil moeten zijn. Maar wanneer de PCCB's
goed warm zijn grijpen ze gewoon lekkerder aan en geven ze een fijne respons naar de
bestuurder. Je durft daar echt keer op keer VOL mee op de rem te gaan. Het kan natuurlijk
ook zijn dat de Porsche's met gewone remmen waar ik mee reed op CPZ, net iets mindere
blokken hadden. Dat ik daarom dat verschil zo opmerk. Maar ik weet wel dat ik met die
Cayman met PCCB nergens last van heb gehad, maar met een 996 Turbo schrok ik toch wel
even toen ik lekker sportief op de Audi S afkwam en toen opeens nog een paar keer moest
pompen.....

Maar ik ben het verder met je eens. En zou ook zeker per definitie niet altijd voor PCCB gaan.
De vervangingswaarde is gewoon zo hoog als je er wat mee krijgt (vaak door circuitgebruik).
En dan zijn conventionele remmen met eventueel andere blokken minstens zo goed!

11 jan 2010 12:44
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Mark Nauta schreef:
... met een 996 Turbo schrok ik toch wel
even toen ik lekker sportief op de Audi S afkwam en toen opeens nog een paar keer moest
pompen...

Als dat echt nodig was is er beslist iets niet in orde, zoals fading :oops:
heb je eerder met die zware voorwielaandrijving :mrgreen:

11 jan 2010 14:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2