Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 1:49



Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Gekocht: 968 Targa als 1e Porsche! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Om jullie niet het gevoel te geven "weer zo'n passant waar je nooit meer van hoort":

Mij hebben jullie om, en mede gezien het enthousiasme in het draadje van Rob69 de kinderen vast ook ;-)

Enig oponthoud: heb mezelf een beetje overspannen gekregen door (verkeerde???) baankeuze (of gewoon lousy timing, daar ben ik nog niet achter). En zo'n "investering" krijg ik er hier thuis iets eenvoudiger door ná zo'n fase, vrees ik.

Maar wel even de tijd gepakt nu om de onvolprezen Peter Morgan 911-bijbel aan te schaffen en van voor tot achter door te lezen. Een 3.2 Targa vind ik nog steeds het mooiste, om de één of andere reden vind ik de 964 Targa minder kloppen qua design. En als semi-gezinsbak is de "veel kleinere kofferbak" dankzij het 964/C4 ontwerp niet echt praktisch. Of heeft de C2 wel de gewone bak, dat vermeld Morgan niet.

Heb nu in ieder geval een heel mooi materialistisch doel voor de toekomst, nu nog "ff" het immateriële op een rij en we gaan er voor. Tot die tijd lees ik hier vooral mee.

Oh nog een vraagje toe te voegen:
Op pagina één van dit draadje hadden jullie het over "gewoon 3.2 én 964 proefrijden om te weten waar je het over hebt", wat ik logisch vind klinken. In een ander draadje bleek echter dat proefrijden vaak niet mogelijk is als je geen duidelijke koopintentie van díe 911 hebt, of geldt dit alleen bij particuliere verkopers?

Laat ik het zo zeggen laten rijden is ook klantenbinding! Ik prijs nog steeds openlijk de Veldhovens BMW-dealer voor het feit dat hij me juist een 3-sedan in drukte om het rijden eens te voelen, terwijl hij wist dat ik per se een Touring wilde. Een andere dealer vond me te arm geloof ik, dat ik geen nieuwe 3 of 5 kwam leasen. Drie maal raden waar ik nu het onderhoud doe.
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


09 sep 2011 21:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Sterkte met je herstel. Proefrijden moet je zonder directe koopintentie niet bij particulieren, maar bij een autohandelaar/porsche specialist.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 sep 2011 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Citaat:
Mij hebben jullie om, en mede gezien het enthousiasme in het draadje van Rob69 de kinderen vast ook


Mijn dag is weer goed! :cheers:
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


12 sep 2011 9:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Kan het toch niet laten om verder te kijken. Gisteren een 3.2 Targa met véél en vooral ook gedocumenteerde ervaring bekeken en gereden. Wat viel me zoal op aan dit exemplaar:
1. Staand koppelingspedaal is wennen om goed te doseren, maar ging na half uurtje :drive: al veel beter
2. Remmen voelde ondanks de bekrachting niet echt bijterig aan, moest behoorlijk stampen voor beetje vertraging. Ben ik gewoon te moderne mobielen gewend? Ik was met de CX, die heeft toch ook al iets meer kracht nodig dan de BMW dus dat zou mee moeten vallen???
3. Motor hield iets in onder de 3000rpm, was volgens de verkoper ook wel aan 20.000/kleppenbeurt toe, kan dat het inhouden verklaren?
4. Stuur (ouder model, staat dichter op dashboard ivm vorige, lange eigenaar) stond scheef en trilde (de hele auto eigenlijk een beetje) - balanceren zou moeten helpen.

Allemaal leuk, wennen of te regelen. Meer afknapper:
5. Targadak leek aan de voorkant te hoog en te ver naar voren te zitten: wat een windkabaal kwam daar al vanaf 80 km/h vandaan, dat hoort toch pas boven de 120-140 echt vervelend te worden?? Of is dit gewoon het Targa-effect, slikken of stikken ermee?
Foto van dakrand, hoort dat dakkie niet lager in de bovenrand te liggen?
53050

Iemand ideeën voor punt 2-3-4-5?

Maar wel: wat een heerlijk stuurgevoel, zo onbekrachtigd. Hoe een 915-bak rijdt weet ik (nog) niet, maar een G50 gaat wel erg makkelijk merkte ik. En die motor: onder de 3500-4000 rpm dociel en niet eens echt fel, daar boven breekt de hel los :twisted: . Véél beter in te schatten dan de Maserati 430 die ik ooit reed, die deed laag bijna niets om dankzij de turbo's je in ene te verrassen met een bonk vermogen, leuk op het circuit, minder op de openbare weg.

Véél wijzer geworden gisteren dus, nu nog wat vergelijkingsmateriaal bekijken denk ik zo. Dan de nieuwe baan nog en we kunnen keuren (1x, 2x, ...?) en kopen (1x) 8) ?
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


22 nov 2011 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Oei, dat klinkt niet best die punten 2-5 al kan e.e.a. best meevallen. Een aankoopkeuring brengt veel duidelijkheid. Goede remmen zijn super en vertragen ontettend goed dus dat klopt niet. Inhouden van motor is niet goed maar dat kan verschillende oorzaken hebben.

Voor wat betreft het targadak (had zelf een targa voor mijn cabrio): verschil tussen targadak en cabriodak is dat het targadak een beetje 'op' de voorruitstijl sluit en het cabriodak er echt 'achter'. Dat veroorzaakt bij alle targa's meer windgeruis dan bij cabrio's. Het verschil tussen diverse targadaken is echter enorm. Zo op de foto te zien ligt deze echter wel erg hoog. Ik heb eens gelezen dat het windgeruis redelijk eenvoudig is te verminderen door de voorzijde van het dak wat 'bij te kloppen' met een hamer op punten waar het dak wat omhoogsteekt. Ik zou dat zelf niet aandurven maar schijnt eenvoudig te zijn.

Voor wat betreft de achterstoeltjes vind ik die van targa veel geschikter dan die van de cabrio. Zoals hierboven al geschreven staan de stoeltjes van de cabriolet wat meer rechtop omdat het dak daarachter moet vallen. Ik heb weleens foto's van forumleden gezien waarin achterin gezeten wordt maar ik vind dat niet echt goed te doen (op piepkleine stukjes na) omdat de leuningen wel een beetje naar voren lijken te hellen. Bij de targa is achterin zitten voor kinderen tot bepaalde lengte prima i.v.m. de hogere daklijn en de voorgevormde 'kuipstoeltjes'.

Succes!
_________________________________________
Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.


22 nov 2011 21:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
windgeruis is iets dat een pre 993 targa nou eenmaal heeft. open en dicht. meer dan een cabrio. learn to live with it...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 nov 2011 21:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
die remmen is comme il faut. als ik eens in een moderne auto rijd zit ik altijd mit die nase im windscheim. niet te doseren, itt 3.2.
en ze rijden easy/dociel onder de 3,5-4.
en targadakkies weet ik niets van.
_________________________________________
oud is beter


22 nov 2011 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Voor het inhouden wellicht nog handig te vermelden: het is een Duitse auto uit 1987, al mét kat dus de 160kW/217pk versie. Loopt deze wellicht minder makkelijk onderin dan de katloze? Zoekfunctie leerde me al dat de kat-versie meer kan drinken, maar ach, tis een P en een kat mag sowieso wél op Euro95 rijden dus dat compenseert weer.
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


23 nov 2011 18:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Het dak zit er te hoog op, de andere punten kunnen ook komen van lang stilstaan. Ik heb ook m'n stuur scheef dat rijdt lekkerder met een hand. Heb je een link naar de auto?....


23 nov 2011 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Niet direct voor de spreekwoordelijke neus wegkapen hé :wink:

Dak te hoog --> ok, dan moet ik dus nog 's een proefrit doen in een Targa met goed afgesteld dak. Kon me best aardig wat windgeruis voorstellen, maar dit was wel "heul veul"!
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


23 nov 2011 20:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Even aanhakend op

Citaat:
Enig oponthoud: heb mezelf een beetje overspannen gekregen door (verkeerde???) baankeuze (of gewoon lousy timing, daar ben ik nog niet achter). En zo'n "investering" krijg ik er hier thuis iets eenvoudiger door ná zo'n fase, vrees ik.


Ben in feb. dit jaar met de ambu afgevoerd en heb een nachtje mogen doorbrengen op de hartbewaking. Paniek in de hut. Na een paar weken van testen en meten naar huis gestuurd met de mededeling dat er met de pomp niks mis was. Bloeddruk was wel veel te hoog. Dat heeft me aan het denken gezet. Drie maanden even helemaal niks gedaan wat enigszins werk gerelateerd was. Wel weer lekker gaan sporten en heel veel tijd aan de 911 besteed. Ook beduidend actiever geworden op het forum. Denk dat mijn lichaam de werkweken van 70-80 uur even niet meer zo tof vonden. Nu is alles alweer een tijdje tip top en ik durf te beweren dat een leuke hobby als een Porsche en dit forum een positieve bijdrage gehad hebben aan een snel herstel.

Qua investering, kan natuurlijk niet in je beurs kijken maar ik kan je wel zeggen dat zo’n gebakje een therapeutische werking heeft. De weg naar herstel gaat nu eenmaal sneller in een Porsche. :mrgreen:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


23 nov 2011 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
:mrgreen: thx Delnoy - gelukkig had ik geen ambu nodig alleen een mental breakdown, zeg maar :roll:
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


23 nov 2011 20:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
O ja, heb zelf ook twee spruiten. Die vonden het helemaal geweldig. Daar moet je het dus zeker niet voor laten. :thumleft:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


23 nov 2011 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Rogier1975 schreef:
:mrgreen: thx Delnoy - gelukkig had ik geen ambu nodig alleen een mental breakdown, zeg maar :roll:

dan zal ik maar weer even voor advocaat van de duivel spelen...
als je het prijsverschil tussen 95 en 98 ron al mee gaat nemen in je overwegingen; dan vrees ik ervoor hoe je er aan toe bent als je je eerste factuurtje van de specialist of stealer krijgt

als je er voor zorgt dat je 10k reserve houdt, dan kan je weinig gebeuren overigens; behalve als je em alleen wa-verzekerd op z'n dak legt :cheers:
_________________________________________
Got coffee?


23 nov 2011 21:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Hey had ik geen ;-) achter die "ach het is een P" opmerking gezet? Wat een sufferd ben ik weer 's ;-)
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


23 nov 2011 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
een goed afgesteld targa dak (de mijne!) heeft weinig wind geruis tot 140. Daarna ga je hem wel horen. en zo te zien aan de foto staat ie te hoog inderdaad.

Is ie al gereviseerd geweest? anders is 269k op de teller en dan 21,9 vragen echt te veel.


23 nov 2011 23:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
@Delnoy +1. Een paar uur aan de Porsche werken is voor mij ook even helemaal ontspannen. :thumleft:
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


24 nov 2011 0:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Toch???? Er is niks mooiers......... Behalve de kids dan.
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


24 nov 2011 1:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
je kids een paar uur aan je Porsche laten werken???? :scratch:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 nov 2011 1:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
In het kader van practicality ben ik niet alleen meer aan het kijken naar een 3.2 Targa, maar ook naar een 944 S2 Cabrio:
+ makkelijker te rijden, ook voor TOTMBO (lichte koppeling en minder staartlastig, de stuurbekrachtiging vind ik niet zo'n groot punt)
+ kan echt volledig open
+ ik heb wel wat met "miskende" klassiekers en een 944 is ook volgens de autopers toentertijd een geweldige auto die wellicht het image van de 911 mist maar eigenlijk een (zeker) zo goede auto is, door de balansassen is zelf het 4-in-lijn principe geen minpunt meer.
- wederom praktisch: 3-punts gordels kunnen volgens een UK site, maar ziet er erg lastig te regelen uit

Na wat gepas en gemeet bij Wams en Motron afgelopen week, krijg ik alleen het gevoel dat de beenruimte op de achterbank in een 3.2 Targa groter is dan in een 944/968 cabrio. Heeft iemand ervaring met beide modellen en kan dit bevestigen of ontkrachten wellicht?

Verder nog tips voor potentiële 944 Cabrio kopers, behalve http://www.944forum.com?

Groet en dank,

Rogier

(alweer 2 maanden klassiekerloos, nu de CX verkocht is - ik wil weer een karakterbak!!)
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


06 maart 2012 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Toch een 3.2 Targa als tweede gezinsauto?
Goed de gedachten krijgen steeds meer vorm. Eindconclusie S2 cabriolet:
- Toch wel erg beperkte achterbank als Cabrio (net als de 911 Cabrio: klein en geen 3-puntsgordels mogelijk)
- Design voor ons toch wel erg uhhh gespoilerd zeg maar, met de diffusor en rubber vleugel.

Daarna viel ons oog op de 968 Targa en we lijken verkocht:
- prachtig hoe Harm Lagaay & Co het oude 924-design toen strak gemaakt hebben
- uitneembaar targa-dak is niet zó open als 911 Targa, maar wel veel groter/mooier dan een gewoon schuifdak
- met wél volledige achterstoelen met gordels
- en ja, het rijdt fantastisch - makkelijk als je wilt, hard als het kan
- ook een Tiptronic gereden, maar dat vond ik met de koppelomvormer en 4 lange trappen toch wel véél trager (een 968 Tip voelde trager dan 944S2 5-bak).

We zoeken voort naar 968 Targa met airco, liefst handbak en geen Amethyst (dat heeft de BMW ongeveer al), bijvoorbeeld:
1. Bij zwarte handbak bij Wolfs en nog een Midnight Blue Tip. Duurrr en ik hoor ook minder goede verhalen, één specialist weiger bv nog AKK voor Wolfs te doen :scratch:
2. CC / MasterCars: Polar Silber, is wél een targa, met airco (must-have voor mij als je op de Péage dicht knalt). Wel véél gereden, maar wordt bijv. met nieuwe distributieset en koppeling afgeleverd. De blokken kunnen 5-6 ton aan, maar ja, de rest van de auto heeft ook al een hele boodschap gedaan.
3. Motron heeft nu niets staan, Frawi ook niet
4. Opvallend: Select Autocentrum heeft er één ingeruild, vorige keer verkocht door CC/MasterCars en daar ook onderhouden. Morgen wellicht eens kijken.

Iemand nog bekend met deze voitures (de blauwe bij Wolfs kwam ik hier al tegen toen ik naar 968+Tiptronic zocht, wilde eigenlijk Tip ervaringen lezen maar dit hielp ook :))?

Wel leuk die voorpret trouwens :mrgreen: Maar straks hopelijk ook echt :drive:
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


16 maart 2012 16:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Toch een 968 Targa (was: 3.2 Targa) als tweede gezinsaut
Vandaag de kogel door de kerk en de gok gewaagd bijSelect Autocentrum: eind komende week mag ik mij de eigenaar van een Midnight Blue 968 Targa noemen :drive: .

Gisteravond al uitgevonden dat dit hier zeker geen onbekende auto is, maar de ex van Esgigt! Mede daarom (jullie positieve kennis van de auto plus dat de distri e.d. al gedaan is, wat de verkoper niet wist) en gezien de lage prijs die een algemene Bovag-handelaar als Select kan vragen de gok zonder AKK genomen. Gezien de marktwaarde van 968's onder de 200.000 km bij specialisten hou ik nog een ruim klusbudget over. Oliedruk leek mij goed (ruwweg 1 + rpm/1000), remmen en optrekken ging goed rechtuit, motor levendig, al liep de blauwe Tip bij Wolfs iets rustiger stationair, koplampen kwamen netjes synchroon omhoog en omlaag, geen natte vloeren, optiesticker netjes op de juiste plek aanwezig, enzovoort. Koppeling zit niet heel laag, niet heel hoog - was volgens CC/Mastercars wel al gedaan.

Wat gaat er door Select nog gedaan worden voor aflevering:
1. Verse APK: deze moest toch in april al ("jullie staan als Bovagbedrijf toch ergens voor" ;-)). En: ik vond de auto tikje vaag sturen. Kan aan de oude voorbanden gelegen hebben, maar wellicht komt er een stuurkogel, fuseerubber of iets dergelijks boven drijven.
2. De linkerdeur was ooit lelijk overgespoten boven de stootlijst én had een tikje roest onder de B-stijl. De voorbumper heeft nogal wat krassen (met curve, spons met zand? struikje? vandalen? storm?). Deze twee delen worden strak gemaakt en gespoten.
3. De accu was dood. Ook na 10 min lopen en weer uit, was de booster nodig om te starten. Na proefrit kon de auto 't maar net zelf. Even multimeter gevraagd: 13V stationair, 13.5V met wat toeren. Met aanzetten van licht en achterruitverwarming daalde dit onder de 13V. Dus óf de accu zo dood dattie niet meer bij laadt, en/of dynamo (of spanningsregelaar daarvan). Select mag uitzoeken wat de oorzaak is.

Hiermee is de auto "meeneemklaar". Wat ik nog voorzie:
1. Uitgave aan stuurbekrachtiging, fuseekogels, schokdempers of iets dergelijks gezien het vage sturen boven de 120 km/u.
2. Twee voorbanden (bedacht me terug dat ik Select misschien ff moet bellen maandag wat zij vragen voor goede Bridgestone, Michelin of andere A-banden, achter zitten nu de hier al besproken Falken's).
3. Vinyl bekleding op rand langs Targa-dak is her en der los/gescheurd. Eens kijken hoe we dat zelf netjes kunnen maken, eerst eens met lijm (vloerbedekkingslijm of iets anders sun-proof) vogelen, vervangen kan altijd nog.
4. Bagage-cover ontbreekt. Meende dat latere typen (deze is van 1994) eentje hadden die met de glazen klep omhoog gaan. Eens zien of ik er een kan vinden, of een tekening/foto's van hoe het eruit moet zien en zelf namaken.
5. Rubberstrip tussen rechterdorpel en carrosserie lijkt wel gekrompen, is helemaal uit de hoek daar. Eens leren hoe dat vastzit en loshalen & opnieuw inleggen of vervangen.
6. Oranje kapje van rechter zijknipperlichtje is los van de houder, lijkt het. Lijm/kit of vervangen.
7. Wielen mogen evt. ooit weer krasvrij gemaakt worden, geen prioriteit.
8. En meteen wat onderhoud plegen, na check met CC voor precieze historie/data. Een plas olie, filters, bougies - da's snel gewonnen
9. De nachtblauwe lak eens goed in de wax zetten, oh nee, na spuitwerk eerst paar weken mee wachten voor ik ga soppen & waxen.

Maar vooral lekker :drive: met een grote :mrgreen: !

Oh ja mods, moet ik nu een nieuw draadje openen of gewoon (met evt. gewijzigde titel) hier door gaan met ervaringen en vragen over deze blauwe schone?
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


17 maart 2012 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Toch een 968 Targa (was: 3.2 Targa) als tweede gezinsaut
Man, wat schrijf jij een lange verhalen. Als ik alleen je topic titel zie is mijn advies: niet doen! Een 911 of 968 (heb ze allebei gereden) is nooit een gezinsauto, zelfs geen derde. Voor de kids weinig to tgeen comfort, te weinig bagageruimte, veel te warm achterin bij een 911 en ook nog teveel lawaai :shock:


Maar als rijauto bijna niet te overtreffen :cheers:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


17 maart 2012 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: Toch een 968 Targa (was: 3.2 Targa) als tweede gezinsaut
Rogier alvast gefeliciteerd met je eerste Porsche! Je laat er geen gras over groeien. Mooie prijs voor een 968. Dat zoveel auto voor zo'n bedrag te koop is...Laat maar zien hoe ondergewaardeerd dit type is... (kan het weten, heb er toch ~5 jr een gereden en in die tijd heeeel veel gelezen over de 968). Airco nog gecheckt? Weet je of de waterpomp bij de distributievernieuwing ook meegenomen is? Aan de andere kant moet je bij deze prijs niet al te kritisch zijn.
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


17 maart 2012 22:11
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Toch een 968 Targa (was: 3.2 Targa) als tweede gezinsaut
Thanks, ja ondanks lang verhaal dat puntje nog vergeten: aircopomp schijnt overleden te zijn. Eens even kijken wie ik dat in regio Eindhoven het beste kan laten fixen:
a. Een algemene airco-specialist?
b. Een P-specialist?
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


17 maart 2012 22:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.