Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 apr 2025 23:18

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
996 uit 1998 met nieuwe motor , doen? 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: 996 uit 1998 met nieuwe motor , doen?
Dito schreef:
Bij de mini cooper S moet je geen model hebben voor 2010. Kans is groot dat je een hoop kosten moet maken.

Waar baseer je dat op? Wat is er in 2010 in de S veranderd dan? Was in de veronderstelling dat Gen 2 van de Mini Cooper S in 2006 kwam...

Maar voor de prijs van een 996 kan je toch ook wel een na 2010 Mini Cooper S krijgen?

12 maart 2014 15:29
Profiel
PorscheForum Rookie
De experts hebben het over n14 blokken tm 2009 , begin 2010. Vermogen is 174 PK. Het n18 blok daarna heeft een vermogen ad 184 pk en schijnt veel beter te zijn. Kinderziektes van de n14 zijn aangepakt. Veel bezitters van een n14 blok hebben veel problemen.

Ik had een cooper s gezien , een import uit 2010. 18K moet hij kosten. Dat was wel zo'n beetje de goedkoopste met die km stand.
Geen bovag bedrijf en een nare review dus ben daar niet verder gegaan. Ook niet vanwege prijsverschil.

12 maart 2014 15:40
Profiel
Moderator
PF #57
Aha. Oude had 175pk. Ik had een 2006 Mini Cooper S JCW (vanaf nieuw). Motorisch anderhalf jaar geen enkel probleem gehad, tot hij uitfikte.
Heb nu een 2012 Mini Cooper S JCW - nog helemaal niets mee gehad. Wel lekker cabrio weer 8)

12 maart 2014 15:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Prachtwagen, lekker te tunen , mooie sound en hoge funfactor!

12 maart 2014 16:09
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Met de hoeveelheid kilometers die je per jaar maakt, zou ik me met deze 996 geen zorgen maken. De motor problemen komt hier en op andere fora vaak aan de orde, maar de 996 is eigenlijk zeer betrouwbaar. Er zijn ook veeeel meer mensen met 996/986/997/987 op deze forum en wereldwijd die geen enkele problemen met hun autos hebben.

Ik vertrouw veel eerder op JD Power etc voor statistieken dan een Forum. :idea:

12 maart 2014 16:31
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Ach, zekerheid heb je wat dat aan gaat nooit. Als m'n twinair blokkie stuk gaat hebben we voor een paar centen een ruil motor.
Remschijfje vervangen , geen punt. Dat ligt bij een 996 allemaal anders. En logisch.
Toen ik de X5 kocht was ik erg blij. Na een paar jaar begon ik dat ding te haten! Daarvoor een A6 gereden, dat viel mee. Daarvoor een mondeo V6 , daar kon ik een ruilmotor in hangen terwijl niemand dat verwachtte. Kostte me toen een rib uit mn lijf.
M'n meest recente auto was een Espace 3.5 uit 2007. Dat zou de verbeterde versie met beduidend minder problemen. Dat heb ik geweten, blij dat dat kreng verkocht is.

Mijn geschiedenis is niet zo best zullen we maar zeggen :)

Heeft ook te maken met je budget denk ik.
Rij je voldoende en heb je een paar K kosten , ach dan heb je ook wat. Een hobby mag wat kosten.

12 maart 2014 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat zit je dan te jippiën, kopen die 996 en :drive:

12 maart 2014 17:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb ook nog andere hobby's :)

Ooit , ooit staat hij voor de deur. Het blijft een prachtwagen. Geniet ervan jongens!

12 maart 2014 17:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Koop een Kia met 7 jaar garantie. :mrgreen:

12 maart 2014 19:37
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Mooi topic, niet gebeld met PCE, uiteindelijk ging het om Fiat en (de betrouwbaarheid van) Mini,
over de bewuste 996 zijn we niks wijzer geworden.

Had ik obv de openingspost niet kunnen voorspellen. :wink:

12 maart 2014 20:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald!

Op moment van schrijven was geen sprake van enige ratio. Ik zei tegen mn vrouw , ik doe het gewoon. En dat klanten langs de porsche
het kantoor inkomen , jammer dan. Nieuw blok dus geen punt. Ik rij er 15 jaar mee, afschrijving is nihil. Alleen een blik naar buiten is het al waard.
Wel een andere navigatie erin maar dat tellen we even niet mee. Jullie kennen het gevoel vast.

Vervolgens ligt de gedachte onder je kussen en de overwegingen nadien kun je lezen in bovenstaande reacties.

Dat ik geen contact op heb genomen heeft te maken dat ik de andere 2 opties wilde wegen. M'n financiële plaatje was te optimistisch.
Ik wil me geen onvoorziene kosten veroorloven. Zie het als een bloedmooie vrouw , sommigen moet je ook laten huppelen.
Als je overigens meer info wilt , ik zal morgen een belletje doen en de info posten.

12 maart 2014 20:48
Profiel
Als je niet voor onverwachte kosten wilt komen te staan vind ik het een verstandige keuze om geen Porsche te kopen.
Maar ik ben blij dat ik ooit wel de stoute schoenen heb aangetrokken en vijf jaar Porsche heb gereden.

12 maart 2014 21:29
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Auto is van 1998, dus die kan je ook op de BV zetten (15 jaar en ouder regeling; bijtelling 35% van de dagwaarde) :idea:
Bijtelling circa 255 euro netto per maand

12 maart 2014 21:29
Profiel WWW
Dito schreef:
Ik zei tegen mn vrouw , ik doe het gewoon.

Wat?.....
bully schreef:
Sleur, sleur of sleur..............
Ach zo'n 2 cylinder meiden auto is ook leuk. Toch?..... :mrgreen:

12 maart 2014 21:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Daar heb je een punt. Het is wel een vrouwending. 120 pk of niet. Het blijft een vrouwending. Gelukkig hebven we de countryman nog. 12 april wordt de mini gekieteld bij BR en wordt het speelgoed wat leuker.

12 maart 2014 22:08
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Twee meiden autos dus :twisted: Om de water te toetsen zou je ook een 924 of 944 kunnen kopen. Veel goedkoper in aanschaf en onderhoud :idea:

12 maart 2014 23:21
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Zojuist gebeld met Digo , verkoper die de auto in heeft geruild was er niet. Andere verkoper kon me niets vertellen.
Heb betreffende verkoper per mail vraag gesteld over blok , modificatie en zodra ik info heb zal ik het posten.

13 maart 2014 10:25
Profiel
M140i
Bij twijfel niet oversteken :salut:

13 maart 2014 12:21
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Je 14% vervalt ook als je er een Turbo op zet, en je zou een naheffingsaanslag kunnen verwachten van de BPM..... :popcorn:

14 maart 2014 18:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Heb geen reactie gehad op mijn mail dus zojuist even op de site gekeken en geconstateerd dat de 996 verkocht is.
Het was een goede koop voor de juiste gegadigde.

Wat betreft de 14% bijtelling, ik ben niet van plan enige vorm van tuning door te geven aan de graaiers in DH.
Gezien de geringe kilometers en de grote afschrijving de afgelopen 2 jaar maakt het niet veel meer uit , zakelijk of prive.
Bij aanschaf van een fun car wordt het sowieso prive omdat de bijtelling al snel 2% of meer wordt over ene hogere waarde.

We wachten rustig af op een goede koper en anders mag mn dochter er volgend jaar mee aan de slag.

Bedankt voor het meedenken allen!

14 maart 2014 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Hey Dito, ik ben vanmorgen ook wezen kijken voor de 996 in Delft. Op dat moment stond de auto nog te koop. Mijn Boxster 987 van 2006 vond de verkoper een moeilijke auto om in te ruilen. Vond ik een vreemde opmerking omdat ze bij hem de deur plat liepen voor deze 996 :scratch:
De verkoper heeft mijn 987 bekeken en een rit gemaakt maar hij bleef een beetje vaag over wat hij precies van mijn auto vond. Uiteindelijk vroeg hij wat ik wilde bijbetalen. Bijbetalen ?? nee gewoon inruilen oftewel 1:1. Ik heb de rekeningen gezien van de motor. Er is een nieuwe motor ingebouwd door Porsche Eindhoven. Motor alleen was al 11.000,- euro.
Ik zou teruggebeld worden want de verkoper moest er over nadenken. Bij thuiskomst zag ik ook dat de auto o.v.b. verkocht was maar niet aan mij. Had wel zo netjes geweest als de verkoper mij op de hoogte had gesteld.
Ik lees dat jij ook geen reactie gehad hebt op je mail. Wat dat betreft kunnen ze wel wat netter omgaan met de klanten.

b.t.w. 996 is overgespoten op div. plekken.

14 maart 2014 20:57
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
11 ruggen voor een motor die weer kan gevoelige IMS Lager. :shock: Of heb je nog iets kunnen zien van modificaties?

14 maart 2014 21:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik gok dat de heer T van Langeveld van de firma Digo ook tot het gilde pratende pakken behoort.
Gewoon onbeschoft gedrag.

Slechts eenmaal heb ik kennis gemaakt met een redelijke verkoper , voor het overige was het een drama.
En wat is er nu zo moeilijk om elke mogelijke klant zo te bedienen dat bij iedere gelegenheid waar het over auto's gaat
verwezen wordt naar die aardige , goed ingelichte , van kennis voorziene verkoper die ondanks het niet doorgaan van de deal toch een topvent was!

Ze zijn schaars , de topkerels natuurlijk daargelaten :)

14 maart 2014 22:02
Profiel
Moderator
PF #57
ken er een paar, maar die verkopen geen Porsche. Rustig verder kijken, is een kopersmarkt. Geduld is het enige dat je nodig hebt. Succes!

14 maart 2014 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Ik ben vandaag nog even langs geweest om te vragen waarom men de aspirant koper niet inlicht. Kreeg te horen dat de verkoper wel 20 man moest terugbellen/mailen om te vertellen dat hun deal niet doorging. Op de vraag waarom hij mijn Boxster niet wilde was zijn antwoord dat ik teveel vroeg :roll: :shock: Tuurlijk, die verkopers willen altijd geld zien bij inruil. Zo omruilen was er niet bij. Hij had wat Porsche dealers gebeld en die kwamen met dat advies. Vlak na mijn eerste bezoek kwam iemand die de deal heeft gesloten. Terwijl hij dit deed kwamen er weer twee geïnteresseerde kijken. Goeie handel dus die Porsches.

Nou ik vind het prima. Achteraf ben ik gek ook om mijn Boxster in te ruilen voor een 1998 911. Ik blijf lekker rijden in mijn Boxster.

Kijk rustig verder Dito. :thumleft:

15 maart 2014 18:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende