Re: Porsche Boxster 986 2.5
OK, nu ik er al een paar keer mee gereden heb, zit ik toch met enkele vragen, hopelijk kunnen de experts hier wat meer licht op werpen!
- Tussen de 2.000 en 3.000 RPM voel ik meer trillingen (ik neem aan van de motor), is dit normaal of een signaal voor iets waar ik moet op letten?
- Stationair draait de motor op ongeveer 900 toeren en relatief stabiel maar het schommelt al eens tussen 800 en 1.000 toeren. Als ik dan gas geef, en gas los, gaat hij al eens naar 700 toeren en is het precies of ie stil gaat vallen, maar dat gebeurt nooit. Dat "gedrag" maakt het wel minder aangenaam om in de file te staan omdat je dan nogal veel met de koppeling moet spelen. Is dit normaal voor dit model?
- De trekkracht van de 2.5 heeft ook een nogal vreemd patroon, op de curve verwacht ik een dip tussen 3000 en 4000 toeren, vooral in de hogere versnellingen voel je dat wel. Maar dat lijkt me ergens normaal, bij de Z4 had ik dat ook.
- Tanken.... ik probeerde dit vandaag voor de eerste keer... De pomp schakelde elke keer opnieuw af, alsof de tank vol is. Na een halve tank was ik het gedoe van de pomp beu. Hebben jullie dit ook? Hoe kan ik vlotter tanken?
Benieuwd naar de reacties