Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 apr 2025 16:55

Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Macan gts of diesel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
klusjesman
antwerpen
Bericht Re: Macan gts of diesel
Mooie auto die t8 en zeker in het mat blauw mer r design... Hij zat ook lekker... Maar er was geen belevenis in, ik kan het ook moeilijk verklaren maar had aan de specs er veel meer van verwacht.
Verbruik van de hybride 12l/100km was ook wel veel... (Normaal gereden)

30 jan 2016 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Heb je er een gereden met 'Power steering plus' of is dat je geadviseerd? :?:

Is imho de meest onzinnige optie voor Porsche sportmodellen. Kan er bij de SUV's niet over oordelen, maar zou het alleen overwegen als ik er lang mee proef kan rijden. :roll:

Liever geen geklaag later van knarsende wielen, lawaai bij langzaam genomen bochten e.d. want dan ken je nu de oorzaak (disclaimer: althans bij de sport modellen). :?

Verder uiteraard gefeliciteerd met je aankoop, die qua uitrusting die van een mooie GTS benadert :mrgreen:

30 jan 2016 18:34
Profiel
PorscheForum Rakker
klusjesman
antwerpen
Was inderdaad op advies... Zijn hier veel klachten over??

30 jan 2016 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
klusjesman
antwerpen
De enige optie waar ik nu nog over twijfel is al dan niet de luchtvering, kan iemand me hier nog raad ingeven?

30 jan 2016 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Ik dacht wat Porcay zei, maar omdat ik geen first hand experience heb met de optie besloot ik niks te zeggen. Maar dat het in me opkwam geeft wel aan dat het bekend is, dat lang niet iedereen over deze optie tevreden is. Zelf snap ik iig niet waarom je nog meer bekrachtiging dan standaard wil. Maar het is persoonlijk, en vind het verder een mooi uitgeruste wagen en wil eigenlijk niet party poopen als iemand net zijn nieuwe aankoop komt showen. :drive: :thumleft:

30 jan 2016 21:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Ik heb de luchtvering (ook stalen veren want GTS) maar heb geen vergelijk omdat ik Cayennes altijd gereden heb met, nog nooit zonder en ik vind PASM echt wel een leuke optie.

There are no old Porsches, only new owners.

30 jan 2016 21:18
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Altijd gaan voor luchtvering! al is het enkel maar om zijn inruilwaarde straks.

Ik heb zelf een Macan Diesel gehad met sportchrono. Je gaat hier geen spijt van krijgen. gewoon een super fijne auto en raar maar waar, een echte Porsche. Deed het zelfs op het circuit niet verkeerd :mrgreen:

Sportief, stuurt geweldig, en die launche controle is een geinige optie! Minder zuinig dan de Cayenne diesel, maar dat komt ook door zijn andere versnellingpak. De macan heeft PDK en dat maakt het feest dan ook compleet!

gefeliciteerd met je keuze!

01 feb 2016 11:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
klusjesman
antwerpen
vandaag telefoon gehad van de dealer of beter gezegd de verkoper die mijn vorige boxster aan mij verkocht heeft gekregen.. al was daar ni veel voor nodig toen :D
maar hij stelde me volgende voor:
de PASM en het sport chrono pakket te laten vallen, daar ik enerzijds mijn boxster heb voor het sportieve :drive: en dat deze macan als family car door het leven zal gaan, en volgende opties in de plaats te nemen
leder pakket met sportstoelen met porsche logo
kompas
bi xenonkoplampen

... wat denken jullie... heeft hij hier gelijk...??? :scratch:

01 feb 2016 21:55
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
PASM zou ik wel doen, sportchrono niet.

En de stoelen die hij voorstelt ook doen :mrgreen:

01 feb 2016 22:04
Profiel
Urmond
Ik zou het wel doen. Sport chrono met de sport plus optie en de Launch control in combinatie met Pasm maakt de Macan juist tot de ultieme familie Car!

Dan maar geen logo's in de hoofdsteunen. Je krijgt spijt als je die opties laat vallen.

01 feb 2016 22:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Angelo83 schreef:
vandaag telefoon gehad [......]hij stelde me volgende voor:
de PASM en het sport chrono pakket te laten vallen, daar ik enerzijds mijn boxster heb voor het sportieve :drive: en dat deze macan als family car door het leven zal gaan, en volgende opties in de plaats te nemen
leder pakket met sportstoelen met porsche logo [....]
... wat denken jullie... heeft hij hier gelijk...??? :scratch:

Natturlijk heeft hij gelijk! Geen PASM of Sportchrono en dan lekker in je familycar hangen in je 48.000 keer verstelbare sportstoelen met 5000 memoryposities. :shock:
Top, meteen doen! :cheers:

Broodje halfom gekocht en je afvragen wat halfom is, maar gelukkig wel belastingvriendelijk..... :popcorn:

Sorry hoor, noem mij maar gek, maar dit is een aanschafproces dat ik moeilijk nog serieus kan nemen :salut:

01 feb 2016 23:23
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Ik snap de logica van de verkoper idd ook niet :scratch:

Even voor de duidelijkheid ik zei EN EN niet OF OF dus stoelen met logo EN PASM.

laat die sportchrono nou maar zitten joh

02 feb 2016 0:01
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Ofwel koop je een Macan of Cayenne omdat je stiekem ook sportief wil rijden met dat ding, anders zijn er een pak comfortabelere SUV's op de markt.

Wat mij betreft met PASM en Chronopakket, misschin de diesl nog wijzigen in een benzine, Turbo of GTS.

Heb ooit met de Cayenne Turbo menig sportwagens achter mij gelaten. .....en niet alleen rechtdoor :twisted:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

02 feb 2016 0:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
klusjesman
antwerpen
de reden heeft deels wat mij betreft ook te maken met een bepaald budget die ik niet wil overschrijden.
vandaar dat de verkoper (die me ook deels kent) denkt dat ik hier mee beter af zal zijn...
wagen wordt geproduceerd 2de week van mei en afgeleverd op de verjaardag van mijn vrouw.
aan degene die twijfelen van de aankoop... sorry dat er zich dan een forum is om advies te vragen...

02 feb 2016 1:56
Profiel
Moderator
PF #57
Pasm en sportchrono laten vallen voor een kompas. :scratch: je vrouw is toch geen padvinder ofzo? Ik rij nu een jaar of 30 auto, gem 50K per jaar. Ik heb nog nooit een moment gehad in de auto dat ik dacht 'shit, had ik nou maar een kompas aangevinkt in de optielijst toen ik deze auto kocht...'

En een logo in je stoel? Prima, voor als je geen grenzen aan je budget hebt... Ik zou er nooit iets anders voor laten vallen.

02 feb 2016 6:55
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Hee, wat is er mis met een logo in je stoel?! :evil: :mrgreen:
Zonder dollen, ik heb al deze opties in mijn 997.
Als ik zou moeten kiezen zou ik liever de iets eenvoudigere stoelen nemen, want die zitten ook goed, maar wel PASM en sportchrono behouden.
Het grote voordeel van de laatste twee is dat je met een druk op de knop het karakter van de auto volledig kunt aanpassen.
Comfortabel als je met vrouw en kinderen onderweg bent en sportief als papa zin heeft om een stukje te boenderen.
Het mooie van een Macan als gezinsauto is dat deze geschikt is voor beide.

Uiteraard zijn de door de verkoper voorgestelde stoelen top maar ik kan me voorstellen dat er een grens is aan het budget.

02 feb 2016 7:42
Profiel
964 c2
Den Haag
horn schreef:
Pasm en sportchrono laten vallen voor een kompas. :scratch:

Vergis je niet hoor, is echt een babe-magnet. :thumleft: :mrgreen:

Afbeelding

02 feb 2016 11:46
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Altijd makkelijk als je met je zatte kloten de weg kwijt bent maar ondertussen de tennisbaan aan het omploeteren bent.

02 feb 2016 13:30
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Ewout schreef:
Als ik zou moeten kiezen zou ik liever de iets eenvoudigere stoelen nemen, want die zitten ook goed, maar wel PASM en sportchrono behouden.
Het grote voordeel van de laatste twee is dat je met een druk op de knop het karakter van de auto volledig kunt aanpassen.

Nog ff een vraag over PASM en chrono; het karakter van de auto pas je toch al aan met PASM, daar heb je toch geen sportchrono (extra) voor nodig?

Dat je een budget stelt is goed, maar het hoeft toch niet perse op? laat dan de stoelen zitten, zoveel voegt het niet toe. vind het wel gaaf hoor maar in een Macan...

02 feb 2016 13:32
Profiel
Urmond
Sportchrono komt met sport plus en launche control. En juist die laatste 2 maakt de Macan Diesel tot een echte sportwagen.

02 feb 2016 13:43
Profiel WWW Facebook 
Cayman S 2009, 924 1977
Jos Targa schreef:
Sportchrono komt met sport plus en launche control. En juist die laatste 2 maakt de Macan Diesel tot een echte sportwagen.

oke weer wat geleerd :thumleft:

02 feb 2016 13:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ik vind sportchrono de belangrijkste optie die je op een Porsche kunt nemen.
Het karakter van de auto aanpassen van relaxed cruisen tot extreem sportief door het drukken op een knopje! :ba:
Sportchrono zou niet eens een optie mogen zijn maar standaard uitrusting!

02 feb 2016 13:53
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bij het indrukken van de sport knop gaat de uitlaat meer herrie maken, reageert de motor sneller op het gas en wordt automatisch ook PASM geactiveerd waarmee het onderstel strakker wordt, je kunt dit laatste ook weer uitschakelen dan heb je wel herrie maar toch een comfortabeler onderstel.

Ja ja ik weet het, het is een Nanny Porsche die zelfs verlichting bij de spiegeltjes in de zonwering heeft zodat je altijd kunt zien of je haar nog goed zit en met al die electronica aan boord is het echt een auto voor matig begaafde chauffeurs en heeft het niets meer te maken met het pure auto rijden en water is om mee te koken.
Zo dan :!: :mrgreen:

Maar lekker rijden doet ie wel.... :drive:

02 feb 2016 13:56
Profiel
Urmond
Bij de Macan Diesel veranderd het uitlaatgeluid niet. Helaas!

02 feb 2016 14:00
Profiel WWW Facebook 
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik vind dat een passende straf voor mensen die een dieselmotor in een Porsche bestellen :mrgreen:

02 feb 2016 14:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende