Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:25

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Op zoek naar mijn eerste Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Op zoek naar mijn eerste Porsche
Gelukkig met de gele knippers...

08 mei 2016 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 997 4S 2016 EX 356C 1964
Pijnacker
Mooi interieur!

11 mei 2016 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Vandaag bij de Porsche dealer in Eindhoven geweest. Daar een 997 en 991 naast elkaar gezien en de 991 is toch wel op een aantal punten veel verbeterd (met name interieur). Ben toch aan het twijfelen of dat niet een betere aanschaf is. Over twee weken een proefrit in een 991 carrera s. Ben benieuwd hoe dat bevalt.

13 mei 2016 21:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
991 rijdt briljant (vind ik)...maar is ander prijsniveau en veel afschrijving. De nieuwere is altijd "beter" numeriek gezien, maar ook altijd weer net wat minder beleving. hoe nieuwer hoe beter als daily in te zetten...dat dan weer wel ;)

13 mei 2016 23:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Klopt allemaal. De 997.2 maakt wel de meeste kans nog steeds. Is ook iets minder breed en lang, vind ik ook erg mooi. Maar het interieur van de 991 is een grote verbetering, viel me op. Volgende week in Best mijn vrouw nog enthousiaster maken ;)

14 mei 2016 7:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Toch ook es ff mee ventileren. Een Elf hoort in een verwarmde garage? Nou, eigenlijk hoort ie tussen je vrouw en jou in te slapen, maar een goed geventileerde garage voldoet ook. Oud versus nieuw, kun je m.i. beide als dagelijkse wagen gebruiken, mits je voor beide wagens tijdig en goed onderhoud pleegt. Alleen het overal onbeveiligd neerzetten van een Luftie is niet aan te raden (als je er lang plezier van wilt hebben), das dus wel een goed argument om voor een 'moderne' Elf te kiezen. Maar ja, als je hart sneller gaat kloppen van het Ouwe spul, dan zou ik wellicht toch voor een knappe 964 of 993 gaan!! :drive:

19 mei 2016 8:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Nu heb ik al 50 keer het woord "vrouw" voorbij zien komen, wie is er eigenlijk de baas daar in Oisterwijk?
En als zij dat is, kan ze zich dan ook even aanmelden hier? :mrgreen:

19 mei 2016 9:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
993 als daily / zakelijk gaat ook prima er was een tijd terug een filmpje bij autoweek van een eigenaar die er iets avn 450k op had staan en daar vrolijk 50k per jaar mee reed....(dan is de dagwaarde waarschijnlijk ook bijna 0 dus lekkere bijtelling...!)

19 mei 2016 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank weer voor de positieve berichten. Ik sluit een 993 ook niet uit. Heb er nooit in gereden, dus misschien valt het mee qua comfort in en om de stad. Woon- werk is 40 km/dag. En als ik verder moet, dan maar de X5 (haal ik morgen op :) ). Ik vind een 993 wel lastig inschatten qua kosten, vaak hebben ze 150k plus gelopen en ik wil niet twee drie keer per jaar de Porsche lange tijd kwijt zijn voor onderhoud.

Volgende week proefrit in de nieuwe carrera s.

Ten slotte: mijn vrouw is de baas. Daarna mijn dochter. Ik mag alleen baasje spelen op kantoor ;).

19 mei 2016 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
En de hond uitlaten zekers? Volgens mij heeft een goeie 993 zeker niet meer onderhoud nodig dan een moderne. De kosten voor het onderhoud (behalve het vervangen van motoren natuurlijk), zal elkaar ook niet veel ontlopen. Voor originele P stukken betaal je immers altijd de hoofdprijs. Het rijcomfort vanaf de 964 en dus ook de 993 is TOP. Stuurbekrachtiging, stoelmassage, alles erop en eraan. In de Elfjes die net wat ouder zijn (sc's) is het wat harder werken omdat daarbij de stuurbekrachtiging ontbreekt. Maar stelt ook niks voor als de armpjes eenmaal gewend zijn aan het dagelijks gebruik. In een oudje geniet je van elke kilometer (behalve in de file of bij strortregen), in een moderne heb je soms een stuk gereden zonder dat je het in de gaten had (uuuh, zijn we er al?) ...

In een oudje rij je vaak eerst nog een extra blokje om voordat je op bestemming bent, hahaha.

PS. Mijn mening is wel een beetje gekleurd waarschijnlijk, maar ja, heb nu eenmaal het O2 Virus onder de leden ... H2O ga ik liever onder staan ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

20 mei 2016 8:26
Profiel
993 4S
Hoewel lufties-adept zou ik als DD toch echt voor een 997/991 gaan.
Meer comfort, rijden ook gewoon beter.
Een luftie is een echte hobby-auto, persoonlijk vind ik het veel leuker om er af en toe een keer in te rijden dan iedere dag, dan gaat het speciale er snel vanaf.
Maar de vraag is; wat vind je vrouw? :mrgreen:

20 mei 2016 9:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Hahaha. We zullen het zondag zien. Ik denk dat mijn vrouw liever een 993 of 964 ziet dan een 997 of 991. Wat kleiner en smaller. Eleganter. Maar we gaan het zien. Eerst zondag maar eens in de stromende regen kijken naar de modellen. De X5 staat inmiddels op de oprit. Mijn bazen zijn blij ;)

20 mei 2016 13:53
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
als je die proefrit in de 991 S gaat maken ben je verkocht volgens mij..... :mrgreen: (als de centen geen probleem zijn...)

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

20 mei 2016 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Heb je deze al gezien?

Prijs is zeker onderhandelbaar.

22 mei 2016 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Goedemiddag allen,

Vandaag met vrouw en dochter naar Aquabest geweest. Was top. Erg leuk om zoveel Porsches bij elkaar te zien. Op de stands was het wel veel 'ons-kent-ons' en weinig aandacht voor langslopers, maar de sfeer was goed.

Met name met mijn vrouw de verschillende modellen goed bekeken, van binnen en van buiten en zowaar lijken we het eens over de twee modellen waar het tussen moet gaan: ofwel de 997 ofwel de 964. Die laatste heeft toch wel ons hart gestolen. Dat is overigens wel alleen op uiterlijk. De lijnen van de 964 vinden we allebei erg mooi. Interieur is sober voor moderne begrippen, maar daardoor ook tijdloos. We zagen onder andere deze http://api.autotrader.nl/voorraadpagina ... &view=tile die staat hier in de buurt (Heeze) dus misschien maar eens een proefrit inplannen om te kijken of het wat is. Ik weet verder ook niet waar ik op moet letten als ik een 964 wil gaan kopen (los van een akk).

Dank voor de tip, Jip (flauw, maar maak hem toch) erg mooie versie. Ik neig ook weer langzamerhand naar een handbak (dat is die ik hiervoor noem niet, dat weet ik). Het budget is er echter nog niet helemaal, dus om nu serieus met je in gesprek te gaan en een keer te rijden, zou zonde van je tijd zijn. Anders zou ik deze zeker overwegen, erg mooi samengestelde auto!

De 993 en de 991 vallen beiden af om uiteenlopende redenen, maar met name dat we die andere twee mooier vinden. Voor ieder wat wils :-).

22 mei 2016 14:51
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik zou in zowel een 964 als een 997 gaan proefrijden als ik jou was (laat je vrouw ook een stuk sturen :idea: ).
Het zijn wat betreft rijden wel twee totaal verschillende auto's.
Mijn echtgenote wilde in de 964 niet rijden maar vindt de 997 wel een fijne auto.
De 964 heeft de mooie klassieke looks en de 997 heeft weer superieure rij-eigenschappen.

Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn overstap van een 964 naar een 997 maar er zijn er hier ook die de omgekeerde weg bewandelen.

Succes! :drive:

23 mei 2016 15:17
Profiel
993 4S
Bij gebruik als DD of veel kilometers (>10k/jr)-->997 kopen :salut:

23 mei 2016 16:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Hoezo dat? Dit is nog een jonge kerel.

Niet te veel naar de ouwe baasjes luisteren. Een 964 kan prima als daily driver. Extreem vet zelf!

De 964 in Heeze heeft een semi automaat. Daar moet je van houden. Persoonlijke vind ik een handbak beter bij een luftie passen.

Met een 997 is overigens ook niks mis.

Ik ben ook advocaat en de meeste cliënten weten de 964 te waarderen.

23 mei 2016 18:42
Profiel WWW
993 4S
En dan lekker door weer en wind en door het zout rijden in de winter?
Ik zout niet doen.
Het kan wel, maar het is (ik vind het) zonde.
Een 997 is gewoon geschikter als DD.
(tenminste zolang je niet te veel gas geeft, want dan...)

23 mei 2016 19:37
Profiel
Die in Heeze staat bij Paul Geeris.
Zeer betrouwbaar adres.

...en ja waar je bij een 964 op moet letten......heb je ff?

23 mei 2016 19:41
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Kappi2907 schreef:
...en ja waar je bij een 964 op moet letten......heb je ff?

Alleen maar op roest en olie lekkage's :mrgreen: dan heb je de 2 belangrijkste (lees duurste) wel gehad :res:

23 mei 2016 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik rijd iedere dag 20 km enkele reis naar kantoor. Vaak binnendoor over 60 wegen. Ja ik ga ook rijden in de winter. Ook als ze hebben gestrooid. Dat zal onderhoud kosten. Soms moet ik wat verder weg naar cliënten. Dan heb ik geluk met de Porsche, of (als het bijvoorbeeld erg slecht weer is) pak ik de X5. Mijn vrouw rijdt toch niet zo vaak.

Maar ik rijd graag auto. Al vanaf dat ik mijn rijbewijs heb. Mijn vrouw ook. Ze rijdt (blijkt nu) veel liever in de 16 jaar oude x5 dan ze deed in de veel modernere a6. Die x5 brult niet alleen lekker, maar geeft veel feedback tijdens het rijden. Grappig om te merken dat die stap terug in de tijd ons beiden zo goed bevalt. Ik ben er inmiddels echt van overtuigd dat het een 964 moet worden. misschien niet de meest logische keuze als dd, maar ook een 997 is dat niet. Dan kan ik beter een Skoda rijden. Of als het wel leuk mag zijn een mooie BMW. Dat wil ik niet. Ik wil een Porsche. Dan maar een van mijn dromen. Die ik al zo lang als ik leef mooi vindt. F*ck logica :-). Ik zal er vast wel eens spijt van krijgen als hij onderhoud nodig heeft, maar het mag ook wat geld kosten.

Bijkomend voordeel is dat zakelijk rijden dan toch weer interessant wordt. Zeker met eventueel wat meer onderhoud scheelt dat een hoop. Niet dat er een ongelimiteerd budget is voor zakelijk rijden, maar ik zoek ook geen zeldzame uitgave. Gewoon een mooie 964 met acceptabele km stand in goede staat. Of voor een goede prijs met de mogelijkheid hem terug te brengen in topstaat.

Ben me aan het inlezen, maar dat kost denk ik nog wel tijd. Zo weet ik ook nog niet welke kleuren origineel zijn, uit welke landen geïmporteerde auto's interessant zijn of dat het per se een NL geleverde auto moet zijn. Ik heb wel al een paar goede locaties gevonden voor onderhoud en advies. Een is zelfs client op kantoor, haha. Ik heb er een heel positief gevoel over. Als de juiste voorbij komt, is hij er dit jaar nog :-). In ieder geval leuk om te merken dat er zoveel verschillende visies zijn op dit forum, maar iedereen elkaar in zijn waarde laat. Uiteraard zijn jullie tips specifiek voor een 964 erg welkom.

Wat begon als een zoektocht naar een mooie degelijke moderne 997 is toch geëindigd in het zoeken naar een roestbak die olie lekt...

23 mei 2016 22:17
Profiel
993 4S
Als je niet heel zenuwachtig wordt van een bobbeltje onder je voorruit; gewoon doen :thumleft:
964 is veul leuker dan een 997.
Zou wel voor de beeldvorming een PBtje sturen naar WillemB en vragen of hij de restauratiekosten van de carrosserie van zn 964 met je wil delen.

24 mei 2016 11:24
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Ach als je compleet wil "restaureren" kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Maar alleen het bobbeltje aanpakken is ook nog wel eens afdoende hoor. Het zijn niet allemaal topjes vd ijsberg, alleen dat komt ook dikwijls voor. Compleet zal tussen de 3000-10.000€ zijn .
En tel dat ook ongeveer voor een revisie en dan weet je wat het in het meest extreme geval zal kosten.
Maar genoeg 964 (en de andere P's) die al e.e.a. achter de rug hebben uit de portemonnee vd vorige baas(jes).

24 mei 2016 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Interessant kan ook zijn een model dat naar mijn hand moet worden omgezet, dus met wat meer verbouwwerk. Ik heb in ieder geval Willem een PB gestuurd en al uitgebreid antwoord gekregen met het aanbod hem te mogen bellen, dat ga ik zeker doen!

In beginsel zou ik een 964 het liefst zo origineel mogelijk houden/maken, maar wat verfraaiingen zijn natuurlijk ook niet uit te sluiten ;). Wel met als doel dat hij als DD te rijden blijft. Dus belachelijk hard afgeveerd e.d.

24 mei 2016 15:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende