Re: In bezit: 968 Targa als 1e Porsche!
Zo tijd voor een update uhh verhaal weer
.
Vrijdag 23/3 de
eerste aflevering: tenaamstellingsbewijs kwijt
. Zucht, na wat nadenken de auto "ter goedkeuring TOTMBO" op groene platen meegekregen, mooi op verzekering en naam van garage. Wel buiten regulier dealer-openingstijden binnen gezet. Afgelopen vrijdag de tweede aflevering, konden ze meteen het slot weer goed monteren dat bij het spuitwerk aan de linkerdeur niet goed hadden gedaan. De deur ging wel open/dicht, maar niet op/van slot met sleutel of afstandsbediening. Heveltje vergeten te monteren, denk ik - nu gefixed.
En verder zelf meteen het standaardwerk gedaan voor een "nieuwe" auto:
- nieuwe bougies (NGK 3-punts, eens kijken of dat iets doet)
- nieuwe Bosch verdeelkap (was redelijk ingebrand) en rotor
- nieuwe plas olie (5W40 volsyntheet gebruikte MasterCars hiervoor al --> was zwarte stroop
, nu verse Valvoline volsyntheet erin) en Mahle oliefilter (jemig wat een $%#% plek om met het handje vast te draaien en hoe voorkom je dat de oude leegloopt bij verwijderen).
- en de Idle Control Valve losgehaald (motor liep altijd rommelig stationair, koud soms afslaan bij intrappen koppeling): met gouwe ouwe carb-reiniger en wattenstaafjes véél zwarte smurrie losgeweekt.
- piepende v-snaar stuurbekrachtiging willen spannen. Hm, vreemde spanner lijkt dat (alhoewel, een CX heeft alleen je eigen armkracht en de bevestigingsbouten als spanner
) - één oog en dan afsteunen op het motorblok
? Ah dáár hangt het andere oog, 't ding is gewoon gebroken. Tijdelijke truc van het 968forum gebruikt: combinatiesleutel op goede lengte geselecteerd en met wat gevloek en spierpijn gemonteerd. Nu piept de snaar alleen nog bij de eerste rondjes even - en lijk ik iets constantere bekrachtiging te hebben.
- taxatie door dhr. Luxwolda voor verzekering
Nog te doen:
- foto's maken!
- komende week naar Paul Geeris (dicht bij, maar heeft het wel loeidruk geloof ik): ophalen nieuwe V-snaar en spanner
- 23/4 naar Paul Geeris: wegbrengen voor check/reparatie airco, check stuurbekrachting (lijkt soms toch nog sterker dan anders), loopt warm soms nog héél onregelmatig stationair (auto schudt dan behoorlijk, benzinelucht alsof 'ie te rijk loopt of op 3 poten - maar bougiekabels één voor één loshalen heeft wél effect - eerst eens CO laten meten lijkt mij voor ik verder ga gokken)
- SCM3 certificaat vernieuwen, was per 1-3-2012 eigenlijk verlopen
En verder: wat een heerlijk soepele motor in een treintje op de A58, die vanaf 4000rpm én ruimte z'n scherpe kant laat zien
En dat geluid, wat een prachtige warme sound uit een 4-pitter, wauw