Auteur |
Bericht |
A. Volp
|
Even voorstellen en een 911 vinden.....
... tja ging het maar zo makkelijk.
het voorstellen lukt nog wel. Ik ben hier net nieuw, en moet zeggen dat ik hier veel nuttige tips en info kan vinden.
Ik ben zelf op zoek naar een originele 911 (tussen '72 en '80) en hoop dat ik die hier ergens kan vinden.
Heb je tips, mail gerust.
Groet, Alex (besmet met Porsche virus)
|
18 dec 2006 21:00 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Hoi
Hoi Alex, je zult straks voldoende info krijgen van de mannen en dames.
|
18 dec 2006 21:15 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Welkom!
Tips? Eentje van '72 vind ik het mooist, een van 1980 zal wat minder onderhoud nodig hebben...
Weet je al welk type? Er zit een wereld van verschil tussen bijvoorbeeld een 2.4T uit '72 en bijvoorbeeld een Turbo van '79...
Misschien beginnen met 'De originele Porsche 911' van Peter Morgan te kopen.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
Laatst bijgewerkt door ingo op 18 dec 2006 21:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 dec 2006 21:16 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Welkom op het forum.... en uiteraard succes.
Mijn advies..... doe het lekker rustig en neem de tijd.
|
18 dec 2006 21:17 |
|
|
A. Volp
|
Nou, ik weet wel welke ik het mooiste vind. Een 2.4. Daarna de 2.7 en de SC.
Maar het moet ook betaalbaar blijven (om te beginnen).
het boek van Peter Morgan heb ik inderdaad. Net als een aantal anderen.
Wat dat betreft ben ik al goed voorbereid.
Nu nog een in de garage.
En inderdaad, geduld is een schone zaak,.... maar ja, nu mijn vrouw er ook achter staat moet je "de koe wel bij de horens vatten"... zal ik maar zeggen.
|
18 dec 2006 21:26 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
...betaalbaar is een relatief begrip.
Heb je al een budget voor ogen? Maakt het zoeken ook wat makkelijker (of tenminste, dan weet je in ieder geval wat niet mogelijk is)
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
18 dec 2006 21:29 |
|
|
A. Volp
|
Yep, rond de 15000. Moet je toch wel voor kunnen rond tjoekelen.
|
18 dec 2006 21:34 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Van hearte welkomop dit forum.
En voor de 15.000 beschikbare euries moet je (met wat geduld) al een heel goede SC vinden.
Succes
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
18 dec 2006 21:36 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Welkom, en suc6 met je zoek tocht.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
18 dec 2006 21:40 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Vergis je vooral niet in het onderhoud en de daarbijbehorende kosten; Porsche kopen is een; hem op de weg houden is twee.
O, en het benzine verbruik is ook niet mis natuurlijk: 1 op 6 of 7 is heel gewoon, en met Super benzine loopt dat lekker op.
Met een beetje geluk heb je een 2.2 of 2.4T voor rond de 20K.
Voor een bedrag van +/- 15K zou je inderdaad wel een 3.0 SC of een goedkope 3.2 moeten kunnen vinden.
Succes met je zoektocht!
Vergeet niet: de zoektocht zelf is natuurlijk ook erg leuk en spannend. Neem dus vooral de tijd!
|
18 dec 2006 21:48 |
|
|
A. Volp
|
De wagen zal niet elke dag gebruikt gaan worden, maar alleen voor mooie, leuke ritten. Om er lekker van te kunnen genieten.
Daarna weer droog wegzetten in de garage.
|
18 dec 2006 22:43 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Welkom hier Alex.
Al genoeg tips hier zie ik en ik kan er weinig aan toe voegen. Neem rustig de tijd en laat je niet door de eerste de beste auto over donderen.
En als je er een gevonden hebt natuurlijk een aankoop keuring laten doen.
Succes met de zoektocht want die (bijna) is net zo leuk als het rijden
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
18 dec 2006 22:58 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
welkom en succes met de zoektocht,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
18 dec 2006 23:00 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
|
18 dec 2006 23:01 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom, Alex en neem bovenstaande adviezen ter harte.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
19 dec 2006 17:14 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Welkom hier.
Anne -diez'n2.7nogsteedsergmooivindt- 2.7
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
19 dec 2006 19:00 |
|
|
A. Volp
|
Leuke en goeie tips tot nu toe!
Ook vandaag heb ik mijn zoektocht verder uitgebreid, en kom samen met een aantal zaken die ik ook op dit forum ben tegengekomen ineens tot een heel ander type Porsche.
Hierbij mijn bevindingen in het kort:
- De allermooiste vindt ik een 2.4 uit +/- 1972; maar een redelijke begint zo'n beetje bij de 20.000 euro. (vaak hoger)
- Daarna komt een vroege 2.7, maar deze zou een minder betrouwbare motor hebben.
- Wat wel een betrouwbare motor zou zijn is een 3.2, maar dan rijd je dus weer in een nieuwere auto. (dus wel wegenbelasting betalen)
- Ook zouden de kosten voor het onderhoud van een oudere (2.4 - 2.7) hoger liggen dan de wegenbelasting voor een nieuwere auto.
Kortom;
wil je dus "het Porsche gevoel" willen beleven, met een auto die niet dagelijks gebruikt wordt, dan kan je dus beter een wat nieuwere kopen.
Klopt dit? Wat is hierover de mening van andere forum gebruikers?
|
27 dec 2006 20:48 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
De hele G-serie (1974-1989) zal je voldoende Porsche gevoel verschaffen denk ik.
3.2 is het meest doorontwikkeld, " bullet-proof" , verzinkt (vanaf 1976 meen ik, maar denk niet dat ze dan niet kunnen roesten, I learned the hard way!) , meeste pk (231). laatste paar jaar (meen vanaf 1986) met G50 bak. Niet beter dan een 915 bak, wel minder spartaans.
Een Carrera 3.2 is dus zeker een hele goede keuze! Zijn er ook best veel van gemaakt. Maar hetzelfde geld eigenlijk ook voor een SC, hoewel minder pk, maar daardoor vaak ook iets goedkoper en reeds belastingvrij/oldtimerverzekering te rijden.
Ik was er ook stellig van overtuigd dat ik een 3.2 zocht, mede vanwege positieve verhalen in autobladen.... totdat ik een zeldzame Carrera 3.0 tegenkwam....
En om het nog lastiger te maken... de lijnen van een pre-74 zijn wel heel erg
Ach, het belangrijkste, of je nu een 2.7, 3.0 of 3.2 koopt, is de algehele staat van de auto. Is die redelijk dan gaat het je geld kosten, is die matig dan gaat het je heel veel geld kosten!
Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 dec 2006 20:58 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
welkom hier
altijd goed opletten of dat je geen opgelapt wrak koopt, daar staan er genoeg van.
ben zelf al paar maand op zoek naar een 3.2 en dat zal nog wel half jaar of langer kunnen duren tot ik de ware vind
|
27 dec 2006 21:09 |
|
|
cabrio wim
|
Jeroen kijk eens bij van Kessel, volgens mij staat daar ook een 75 met een org.carrera motor in of zie ik het verkeerd.
Als hij echt is, geen verkeerde prijs.
|
27 dec 2006 21:10 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
bekijk het kenteken van de auto op de site van de rdw dan zie je direkt of hij nog gekeurd is en of hij ingevoerd is. datum tenaamstelling kun je ook zien.
|
27 dec 2006 21:40 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Kenteken Info 33-YA-78
Voertuigsoort Info Personenauto
Merk Info PORSCHE
Handelsbenaming Info 911 SC COUPE
Kleur(en) Info Zwart
Brandstof Info Benzine
G3 Installatie Info N.v.t.
Aantal cilinders Info 6
Cilinderinhoud Info 0 cm3
Vermogen Info 0 KW
Aantal zitplaatsen Info 0
Aantal staanplaatsen Info N.v.t.
Roetfilter Info N.v.t.
Euroklasse Info N.v.t.
Zuinigheidslabel Info Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig Info 1.140 kg
Laadvermogen Info N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig Info 0 kg
Massa rijklaar Info 0 kg
BPM Info Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland Info 27-09-2000
Datum eerste toelating Info 08-09-1975
Datum aanvang tenaamstelling Info 18-09-2006
Vervaldatum APK Info 08-11-2006
Wacht op keuren Info Nee
Geen Carrera 3.0,wel de orginele 5 blads fan er nog op.faute velgen,stoelen,stuur en uitlaat.
@Alex, ga eerst rijden met een sc en een 3.2 om "gevoel "op te doen.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
27 dec 2006 21:55 |
|
|
A. Volp
|
Ik heb in een SC gereden, en in een aantal 3.2's. (met en zonder G-50 bak)
Ik vond dat de 3.2 lekkerder reed. Ik kan alleen nog niet plaatsen waarom. Dat kan natuurlijk ook net aan "die ene" SC hebben gelegen.
Of ik nou perse een G50 bak moet hebben?,.... nee, dat denk ik niet.
|
27 dec 2006 23:36 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Andre, SC kan het niet zijn van dat jaar. Ik gok op een 2.7, daar ik geen " rood blok" zie.
Carrera kan iedereen erop zetten. mj 1975 zou een Carrera 2.7 moeten zijn en dat is het zeker niet (MFI). BJ 1975/mj 1976 zou een vroege carrera 3.0 kunnen zijn, maar dan staat er achterop Carrera 3.0 ipv alleen maar carrera. En believe me, dat had van kessel ook echt wel geweten en als Carrera 3.0 aangeprezen!
Ik hou het op een 911 2.7
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 dec 2006 1:08 |
|
|