Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:28

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw en GEVONDEN! Porsche 944 type II 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944 Type II
Bericht Nieuw en GEVONDEN! Porsche 944 type II
Beste mede porsche liefhebbers(sters)

Ondertussen heb ik alweer een paar dagen de 944 in mijn bezit! Er kan (helaas) niet van gesproken worden dat het een nieuwe 944 is hier op het forum, want ik heb de witte vierwieler van Antoine (speedy 944) overgenomen. Maar ik moet zeggen dat ik... Erg blij ben! De wagen rijdt subliem en ziet er in mijn ogen perfect uit (Wit is niet iedereens cup of tea).

Afbeelding

Gr, Sven

Oude post hieronder...

Met mijn eerste post hier, is het wel zo netjes me even voor te stellen.
Mijn naam is Sven Verbruggen en ik ben 22 jaar.
Ik ben werkzaam als Project Manager voor Home Cinema systemen en heb 2 hobbies, te weten; Home Cinema + zelfbouw audio (duh) en auto's.

Nu na het succesvol verkopen van mijn laatste auto, ben ik zeer actief opzoek naar een degelijke, nette Porsche 944. Al 5 jaar heb ik gewacht totdat ik over de financiele middelen kon beschikken om een dergelijke auto te onderhouden. Het moment is eindelijk hier... :)

Dus, wie nog tips, adviezen heeft of een goede 944 te koop weet te staan reageer dan aub! Ik zoek in een prijs catagorie van 4000,- tot 5000,- Euro

Alvast bedankt.

MvG,

Sven Verbruggen

Laatst bijgewerkt door major_ton op 01 feb 2007 0:34, in totaal 2 keer bewerkt.

08 jan 2007 17:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht welkom
Beide hobby's zijn verslavend, echter kom je zeker ook veel op het HT forum.

08 jan 2007 17:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
welkom hier
kijk eens bij occasians aangeboden,staan er genoeg hier.
toevallig staat er een belgische uit 83 te koop met foto's :)

08 jan 2007 17:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom en ook jij veel plezier en succes met de zoektocht.

08 jan 2007 17:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944 Type II
Bericht Re: welkom
Gizmo schreef:
Beide hobby's zijn verslavend, echter kom je zeker ook veel op het HT forum.

Ik kom zo af en toe op het HT forum. Momenteel eigenlijk niet meer, omdat ik voorlopig klaar ben met upgraden en nu vollop bezig ben met het zoeken naar een goede 944. Iets wat zo makkelijk nog niet blijkt te zijn helaas.

Gr, Sven

08 jan 2007 17:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex Carrea 3.2, 996 Carrera 4
Bergen op Zoom
Bericht 
Hoi Sven,

Leuk hoor, een 944. 8)

Helaas geen plek meer, anders.......

Leuk beroep Project Manager Home Cinema.

Laast een nieuwe HC beamer gekocht ; een Epson EMP-720.

Prachtig beeld !!

08 jan 2007 17:57
Profiel
Westervoort
Bericht 
Welkom Sven , kijk even hier

Aan de prijs voor een type I , maar zo te lezen érg veel aan gedaan om hem in zeer goede staat te houden...en lijkt mij persoonlijk een perfecte auto om mee te beginnen, zonder meteen leeg te lopen op reparaties en onderhoud.

ps ken de verkoper én de auto niet, maar het verhaal boezemt míj vertrouwen in...maar ik ga dan ook altijd uit van het goede in de mens... :wink:

Succes,

J

08 jan 2007 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type II
Bericht 
CorSleutel schreef:
Hoi Sven,

Leuk hoor, een 944. 8)

Helaas geen plek meer, anders.......

Leuk beroep Project Manager Home Cinema.

Laast een nieuwe HC beamer gekocht ; een Epson EMP-720.

Prachtig beeld !!

Epson maakt zeker hele mooie beamers, ik draai er zelf ook mee sinds ruim een jaar. Ik heb toen een TW10-H aangeschaft en zal in de zomer/herfst vervangen worden voor een Epson HD beamer. Waar stuur jij je beamer mee aan? Ik ben nu in het heel erg gelukkige bezit van een Denon DVD-2900 speler. Zolang je nog niet met HDMI bezig bent behoort deze speler toch echt wel aan de top samen met z'n nog duurdere broertjes. 8,1 Kg pure klasse en zeer goed te modificeren! 8)

08 jan 2007 18:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 Type II
Bericht 
Jurgen schreef:
Welkom Sven , kijk even hier

Aan de prijs voor een type I , maar zo te lezen érg veel aan gedaan om hem in zeer goede staat te houden...en lijkt mij persoonlijk een perfecte auto om mee te beginnen, zonder meteen leeg te lopen op reparaties en onderhoud.

ps ken de verkoper én de auto niet, maar het verhaal boezemt míj vertrouwen in...maar ik ga dan ook altijd uit van het goede in de mens... :wink:

Succes,

J

Bedankt voor je reactie!

Ik had die thread inderdaad al even doorgelezen en op het Porsche 944 forum heb ik al een reactie geplaatst. Jammer dat er nogsteeds geen vraagprijs bekent is. Ik hoop dat ik snel een reactie mag ontvangen.

Gr, Sven

08 jan 2007 18:07
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Welkom Sven en veel succes (en plezier) met je zoektocht :!:

@Jurgen: je was me net voor. Ik zat ook aan die 'thread' te denken. :thumleft:

08 jan 2007 18:07
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hallo en van harte welkom hier.
En idd voorlopig zijn er genoeg 944's aangeboden (ook uit België en ik weet er nog 2 andere staan) :wink:

Laatste update 22/10/2013

08 jan 2007 18:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex:928S / Nu:(nog) geen
Maastricht
Bericht 
Welkom :wink:

08 jan 2007 18:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Carrea 3.2, 996 Carrera 4
Bergen op Zoom
Bericht 
Hoi Sven,

Beamer wordt nu aangestuurd middels een xbox360 in 720p.

Modificeren ?? Ik hoor daar meer mensen over. Hoe gaat dat in zijn werk ? Modiceren naar wat ?

Die 944 type 1 is inderdaad een hele mooie, lijkt mij ook een goed verhaal. Ik vind zo'n oud type dashboard ook wel wat hebben...

Suc6 met zoeken....

Groeten

08 jan 2007 18:25
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
tis toch wat, stelt iemand zich voor op het PORSCHE forum en in no-time wordt er over beamers geouwehoerd....

08 jan 2007 18:27
Profiel
Westervoort
Bericht 
Waarbij ik bij Beamers toch steeds éérst aan die Bayerische Motoren Werke moet denken...pff verwarrend hoor... 8)

08 jan 2007 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type II
Bericht 
Marcel schreef:
tis toch wat, stelt iemand zich voor op het PORSCHE forum en in no-time wordt er over beamers geouwehoerd....

Het is me toch wat ;) In dit topic kan het geen kwaad vind ik. Zo leren we elkaar kennen toch? Maar ik neem ook niet aan dat je het ernstig bedoeld hebt.

Gr, Sven

08 jan 2007 18:32
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
major_ton schreef:
Maar ik neem ook niet aan dat je het ernstig bedoeld hebt.

...je kent 'm niet Sven...uitkijken hoor... :lol:

08 jan 2007 18:34
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type II
Bericht 
CorSleutel schreef:
Hoi Sven,

Beamer wordt nu aangestuurd middels een xbox360 in 720p.

Modificeren ?? Ik hoor daar meer mensen over. Hoe gaat dat in zijn werk ? Modiceren naar wat ?

Die 944 type 1 is inderdaad een hele mooie, lijkt mij ook een goed verhaal. Ik vind zo'n oud type dashboard ook wel wat hebben...

Suc6 met zoeken....

Groeten

Modificeren kan op vele manieren. Maar in de regel houdt het in dat je een component neemt (CD speler, DVD speler, een speaker etc etc...) en die ga je verbeteren. In mijn Denon DVD speler, kunnen bijv. de op-ampen voor de output stage verbeterd worden, evenals een betere klok (en dan bedoel ik niet een 24 uurs klok, maar eentje die op basis van MHz werkt ;) ). Bij mijn speakers heb ik bijvoorbeeld het electronische wisselfilter door een goede vriend laten modificeren, wat het geluid aanzienlijk verbeterd heeft.

Gr, Sven

08 jan 2007 18:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 Type II
Bericht 
is er iemand hier die mij wat significante verschillen tussen de 944 Type 1 en Type II kan vertellen? Waarom je wel of juist niet voor welk type wilt gaan?

Een aantal cosmetische verschillen ken ik al, zoals het voorruit, de regengootjes en het interieur. Alleen de technische verschillen zijn mij nog niet zo duidelijk.

Het zou erg gewaardeerd worden als iemand me het een en ander duidelijk kan maken.

Gr, Sven

08 jan 2007 18:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 Type II
Bericht 
Is het eigenlijk de moeite waard om ook eens bij het Porsche Classic Center te kijken in OUDE TONGE??

http://www.porsche-cc.nl/

Gr. Sven

08 jan 2007 19:36
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom hier Sven.
Twee hobbies en een werkterrein dat ik ook heb gebezigd. Ben ooit architect/pm geweest voor het eerste bedrijf dat Home Cinema in Nederland ging doen dat is al weer bijna 20 jaar geleden inmiddels.
Dus wat dat betreft kunnen we nog wel eens een boompje opzetten over wat mooi is :wink:
Ben op dit moment nog steeds in het bezit van een fraaie HT set rondom Denon Accuphase en een Barco (er gaat niks boven een echte CRT :wink: )

Oh ja we hebben het hier over Porsche :mrgreen:

08 jan 2007 20:37
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
major_ton schreef:
is er iemand hier die mij wat significante verschillen tussen de 944 Type 1 en Type II kan vertellen? Waarom je wel of juist niet voor welk type wilt gaan?

Een aantal cosmetische verschillen ken ik al, zoals het voorruit, de regengootjes en het interieur. Alleen de technische verschillen zijn mij nog niet zo duidelijk.

Het zou erg gewaardeerd worden als iemand me het een en ander duidelijk kan maken.

Gr, Sven

Welkom Sven 8)

Waarschijnlijk had je deze tekst ook al even doorgenomen, aangezien het forum je al bekend was, maar noem het toch nog even.

Wat betreft beleving is er een groot verschil tussen de Types 1 en 2. Type 1 geeft meer snelheidsgevoel (voelt harder aan, minder geïsoleerd dus meer geluid), maar type 2 is duidelijk comfortabeler en voelt veel moderner aan (mede dankzij het nieuwere interieur/dashboard). Eigenlijk is er maar één manier om erachter te komen welke je het beste gaat bevallen en dat is uitproberen. :wink:

PS: let bij type 1 ook op het dashboard en eventuele scheuren... zeer veel voorkomend probleem (met dank aan UV licht/warmte).

08 jan 2007 20:56
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Oké Sven. Ik ga je bannen. Begrijp niks van al die ellende. Weet net wat surround sound is...

Geintje, leuk om weer eens iets anders te lezen van mensen die ergens gek van zijn. Rustig zoeken naar een 944, lekker laten keuren voor je beslist en je tijd nemen. Komt het vast wel goed.

Oja. En welkom!

08 jan 2007 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type II
Bericht 
Jort schreef:
Welkom Sven 8)

Waarschijnlijk had je deze tekst ook al even doorgenomen, aangezien het forum je al bekend was, maar noem het toch nog even.

Wat betreft beleving is er een groot verschil tussen de Types 1 en 2. Type 1 geeft meer snelheidsgevoel (voelt harder aan, minder geïsoleerd dus meer geluid), maar type 2 is duidelijk comfortabeler en voelt veel moderner aan (mede dankzij het nieuwere interieur/dashboard). Eigenlijk is er maar één manier om erachter te komen welke je het beste gaat bevallen en dat is uitproberen. :wink:

PS: let bij type 1 ook op het dashboard en eventuele scheuren... zeer veel voorkomend probleem (met dank aan UV licht/warmte).

Dank je voor je antwoord.

Het zal er inderdaad op neer komen dat ik eerst maar eens moet gaan rijden met beide types. Mijn wensen zijn zo uiteenlopend, dat het 't beste zou zijn om een Type I en II te kopen! :twisted:

De luxe, verbeterde techniek en de jongere leeftijd die de Type II te bieden heeft is natuurlijk altijd goed, echter het rouwe en ruigere karakter van een Type I zou mij ook erg kunnen bevallen. De wagen wat te verlagen, een soortgelijke supersprint uitlaat eronder, mooie Fuchs velgen en het interieur dat meer een race-gevoel uitstraalt, zijn voor mij allemaal redenen waarom ik weer een Type I zou verkiezen.

Maar nogmaals, is het de moeite waard om bij het Porsche Classic Center in Oude Tonge te gaan kijken? Die hebben in ieder geval de Type I en II staan. Iemand ervaring met hun?

Gr, Sven

09 jan 2007 1:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Jurgen schreef:
Waarbij ik bij Beamers toch steeds éérst aan die Bayerische Motoren Werke moet denken...pff verwarrend hoor... 8)

Wat logisch is, aangezien er toch behoorlijk wat mooie en degelijke wagens geboren zijn in Munchen. :mrgreen:

09 jan 2007 6:00
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende