Auteur |
Bericht |
marcelSC
|
nieuw en hopeloos
Hoi liefhebbers,
nieuw hier en rij zo'n 10jaar in een 81'er 911SC.
Nu naar 3 jaar stilstaan en verplaats naar een eigen loods, verbaas ik mij waar er allemaal olie uitloopt.Tijd voor revisie dus.....
Kort verhaal, dit is mijn 2e 911, de 1e ging na dag 1 al 180 graden de sloot in, harde les. Jammer want was een hele goede, daarna een slechte op de kop getikt via een bedrijf van de broer en pa van de F1 kwal CA
Via een kennis van Paul Veens een leuk dagje Assen gehad en ooit eens laten reviseren (iets met hydraulische kleppen) via ene Guido,wat een ellende daarna.
Auto was trager en de lol eraf, vandaar het stilstaan.
Nu wil ik hem trachten zelf aan te pakken al heb ik geen brug maar wel veel gereedschap en 1001 pagina's gedownload(pdf).
Ik open eerdaags wel topics of sluit me erbij aan voor vragen en hulp/tips.
Zo heb ik de remklauwen er al af en leeggezogen,ik heb zo'n pomp(soort plantenspuit) aan een compressor.
De kachelpotten aan het losslijpen, totaal verrot, leek onder het rijden wel een gaskamer in de auto! Rook kwam door de sleuven.
Wens is dus compleet RVS SSI eronder.....
Olie komt uit de versnellingsbak gedruppeld en uit een stang onder de cilinders (stoterstang:?) aan beide kanten, gaf waarschijnlijk de rook in het interieur.Ook zweet de kop.
Ik maak binnenkort wel gruwelfoto's.
Dingen te doen:
uitlaat dus, het lekken stoppen, bekleding (stoelen,stuur) vervangen en vast nog veel meer. Oja sparen.....
Dat was het in het kort,
groeten van Marcel.
|
02 dec 2006 12:50 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Van harte welkom hier.
En jonge jonge, heb jij al problemen met Porsches gehad.
Gelukkig ben ik er steeds van bespaard gebleven
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 dec 2006 12:56 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
En dan toch niet opgeven.
Welkom hier.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 dec 2006 13:05 |
|
|
marcelSC
|
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel eens twijfel en de 1e die met een goed bod komt gaat er waarschijnlijk mee weg, maar idd als het lukt geeft het voldoenig dat sleutelen en stilstaan eet geen brood, zo heb ik ook 6 motoren, ook zo'n hobby.....(cupracen)
|
02 dec 2006 13:10 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom hier, wat een ervaringen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 dec 2006 13:14 |
|
|
horn
PF #57
|
sterkte. oja, en welkom.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 dec 2006 13:43 |
|
|
cabrio wim
|
Re: nieuw en hopeloos
Stoterstangen in een Porsche!!!!!!!!!
Waarschijnlijk bedoel de olie retourpijpjes
|
02 dec 2006 14:08 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik had het al opgegeven
welkom hier
_________________________________________ Got coffee?
|
02 dec 2006 14:13 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: nieuw en hopeloos
als je die buisjes bedoelt onder de cilinders zijn dat de olie retoer leidingen, die kan je vervangen zonder het blok te demonteren met buisjes uit twee delen die je er vrij gemakkkelijk tussen zet.
stoterstang is volgens mij niet aawezig, direct de nokassen op de tuimelaars
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 dec 2006 14:14 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
als je de iets glimmende buizen bedoelt on de cilinders dan is het zeker de olie retoer leidingen,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 dec 2006 14:17 |
|
|
marcelSC
|
even kijken of jullie het wisten van die nokkenassen
ik leer weer een hoop,wist ik veel,leek er wel op.
maar die zijn het dus die o.a lekken,zal wel een keerring zijn:?
Nu heb ik net al veel olie gekocht o.a gewone duckhams classic ipv Castrol RS en bakolie sae90,zal ook wel weer verkeerd zijn
|
02 dec 2006 14:24 |
|
|
cabrio wim
|
Je leert snel.
versnellingsolie is goed.
|
02 dec 2006 14:29 |
|
|
cabrio wim
|
Zeker de moed niet opgeven Marco, Blijven steun geven.
We krijgen ze wel op het rechte pad.
|
02 dec 2006 14:37 |
|
|
marcelSC
|
jullie zijn ook snel
'we' komen er wel uit,heb ik alle vertrouwen in!
Dus die RS die erin zat is veel te dun he !?
Mijn 911 stond jaren in zo'n doorwaai centrale garage,dus veel spinnewebben er 'troep' eronder,boutjes draaien wel erg licht en heb dan de helft te pakken,ik ben alles maar aan het vervangen en nieuwe bouten erin.
Van die versnellingsolie las ik net hier elders dat er juist dikke smeuri in moet,naam ben ik vergeten maar ik kan alles nog ruilen hoor.
Zoek me trouwens rot naar een goede afbeelding van de vul en aftap plug van de bak.....wil geen fout ermee maken.
|
02 dec 2006 14:41 |
|
|
cabrio wim
|
Even goed leren lezen
Motorolie classic is niet goed. Je moet Mobil 5w40 nemen (oppassen wat ik schrijf want hier loopt nog een discussie over) Versnellingsbak olie is goed.
|
02 dec 2006 14:47 |
|
|
marcelSC
|
Ik ga zo weer de werkplaats in en maak wel foto's ervan,hoe te posten zie ik dan wel weer...
Ik moet ook nog even langs die olieshop en zal wel wat bestellen.
Het type classic weet ik niet qua 5w40? kijk ik ook even na.
Is wel gelijk 13 liter he,dure grap dus.Was nu ±70,- geloof ik.
|
02 dec 2006 14:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
neem goedkope olie en vervang na korte tijd (doorspoelen).
versnellingsbakolie: swepco, via renntech.
|
02 dec 2006 14:59 |
|
|
cabrio wim
|
Als je bijvult, dan niet meer dan 10 ltr, daarna warm rijden en pijlen.
Teveel olie gooit hij er toch uit, kan dan beter wat bijvullen.
13 ltr is voor alles, maar er blijft altijd in de leidingen zitten.
|
02 dec 2006 14:59 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
heb je al zoiets?
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 dec 2006 15:10 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
daar vind je veel info en tips zoals van de olie net als een post eerder en zit bijna 13 liter in alleen met olie verversen gaat dat er nooit in,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 dec 2006 15:11 |
|
|
RuudV
Boxster S (MY2003)Rijswijk
|
Misschien een goed idee om eerst hier te vragen en dan te kopen
Er is hier ontzettend veel kennis aanwezig, hetgeen je simpelweg geld kan schelen.
Verder hartelijk welkom en veel sterkte met je "project"
_________________________________________ Groet&
Ruud
|
02 dec 2006 16:50 |
|
|
marcelSC
|
ik heb een pdf met ruim 1000 pagina's van het net getrokken,maar erg duidelijk werkt dat niet o.a foto's zijn wazig.
|
02 dec 2006 18:43 |
|
|
marcelSC
|
ik kwam jullie vandaag pas tegen via google
Maar ik heb foto's,nu nog even een fotomap aanmaken hier volgens de faq.
schrik niet....
|
02 dec 2006 18:45 |
|
|
mafke
Opglabbeek, België
|
Welkom en volhouden zou ik zeggen
|
02 dec 2006 18:47 |
|
|
marcelSC
|
dank je, foto's staan in mijn album, waar precies snap ik nog niet maar ze zijn er.
Is in een nieuwbouw garage van 2 verdiepingen met overal vloeistofdichte epoxy zelf erop gerold.
Boven is mijn 'werk'plaats en beneden dus opslag/hobby.
|
02 dec 2006 19:31 |
|
|