Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:21

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nog een Boxster S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDI
Rotterdam
Bericht Nog een Boxster S
Ik volg al een tijdje dit forum en heb ook al wat berichtjes geplaatst gedurende de orientatiefase op mijn nieuwe P. Nu ik deze week dan ook echt eigenaar ben geworden van een Boxster 3.2 S uit 7/04 wordt het tijd om me even voor te stellen.

Ik ben 44, woon in Rotterdam en was al een tijdje op zoek naar een sportauto/cabrio met moderne techniek en een modern exterieur en interieur. Als aanvulling/vervanging(?) van mijn motor-muis-hobby. Aangezien ik Porsche altijd al een geweldige uitstraling vond hebben kwam ik - rekening houdend met mijn budget - dan ook snel op de Boxster uit. Na een proefrit in een "gewone" was de conclusie al snel dat het een "S"-je moest zijn. Ook daar wat proefritjes mee gemaakt en me via het forum verder georienteerd. Alle sites in de gaten gehouden en tot de conclusie gekomen dat het aanbod en de prijzen in Duitsland toch wel erg interessant zijn.

Uiteindelijk deze week bij PZ Aachen toegehapt: een zeer fraaie "S" uit 2004 met alles erop en eraan gekocht. YES!!

Over 2 weken ga ik hem ophalen en direct laten keuren en op kenteken laten zetten. Oh ja en nog even (veel te veel) BPM betalen want ik had mij nog even verkeken voor hoeveel aan opties je nog bij Porsche kunt bijbestellen, en die er dus allemaal op blijken te zitten.

Dan nog 3 nachtjes slapen tot het kenteken er is.... En laat dan de zomer dan maar komen!! :D :D

Ondertussen nog een hoop gedoe om een goede/betaalbare verzekering te vinden, en te kijken of/hoe het standaard alarm moet worden aangepast.

Anyway, ongetwijfeld ga ik dus nog veel vragen krijgen, jullie zullen nog vaak van mij horen.... En mocht ik nog wat bij te dragen hebben zal ik dat ook graag doen! ;-)

Laatst bijgewerkt door Boxstermouse op 24 maart 2007 1:55, in totaal 1 keer bewerkt.

24 maart 2007 1:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom hier. Dat worden 2 hele lange weken :wink:

24 maart 2007 1:57
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Welkom.

BPM........... gewoon de niet 'zichtbare' opties eventjes niet vermelden aan de ambtenaar in kwestie :twisted: :D

24 maart 2007 2:20
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Welkom M/Bmuis,

Goede keuze om de voor de S te gaan. Ben benieuwd wat jij uiteindelijk aan BPM moet betalen?

:wink: :roll: :lol:

24 maart 2007 8:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
barolo schreef:
Welkom M/Bmuis,

Goede keuze om de voor de S te gaan. Ben benieuwd wat jij uiteindelijk aan BPM moet betalen?
:wink: :roll: :lol:

Ik ook... Ik heb bij Pon de lijst opgevraagd met de opties van mijn auto en kom op 25K aan goodies. Afhankelijk van hoeveel er daarvan "vergeten" worden kom ik tussen de 12 en 14 K aan BPM :cry:

Als ze daar ook gewoon het chassisnummer checken bij PON ben ik dus gewoon kansloos....

24 maart 2007 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Hele mooie Boxster, Boxstermouse en tjonge dat gaan 2 lange weken worden voor je, ik weet er alles van want ik heb zelf ook 2 lange weken moeten wachten.

Btw je bent helemaal gestopt met motor rijden?? :scratch:

24 maart 2007 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Bert986 schreef:
Btw je bent helemaal gestopt met motor rijden?? :scratch:

Nee hoor, vooralsnog niet. Ga morgen weer een rondje Nederland doen (tja je moet wat als je je P nog niet hebt...).

Maar redenen om de P te kopen waren o.a. dat de motor toch wat nadeeltjes heeft, zoals een hoger risico op (lichamelijk letsel bij) ongevallen, je natuurlijk meer last heb van slecht weer en het meer gedoe is met kleding en helm aantrekken etc. Kan me dus voorstellen dat de motor komende tijd wat minder gebruikt gaat worden :)

24 maart 2007 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
proficiat met je aankoop

ik hoop binnenkort ook ge'boxster'iseerd te zijn !

24 maart 2007 11:16
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook van deze kant van harte gefeliciteerd met de aanschaf van deze leuke Boxster.
Dat bedrag aan BPM is wel om te schrikken zeg :shock:

Laatste update 22/10/2013

24 maart 2007 11:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
Muis, welkom..en gefeliciteerd met je S'je..

wen er maar aan, mijn 2002....€ 19.000 BPM.... :?

24 maart 2007 11:33
Profiel
PorscheForum Rookie
996 c 4
Limburg
Bericht 
Welkom mouse..wens je een mooie zomer met
je prachtige P

24 maart 2007 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Welkom.

Boxster S rijdt fantastisch !!!

24 maart 2007 12:22
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom Boxstermouse. Dat wordt straks genieten.

24 maart 2007 13:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
D.D. schreef:

Er zijn mensen die van dat bedrag een (of misschien 2!) leuke autotjes kopen :-)

Dan heb je die zeker in 2003 geimporteerd, want mijn bruto BPM (zonder leeftijdskorting) is c.a. € 27.000, dus als je daarvan nog zoveel moet betalen heb je weinig leeftijdskorting gehad..... Of ik heb me gruwelijk verrekend en kom daar straks nog achter whoeha! :?

24 maart 2007 15:01
Profiel
PorscheForum Rookie
997 4S, ex Boxster S 3.2
Zoetermeer
Bericht 
Veel plezier van je Boxster S. Goede keuze :lol:

Laat het mooie weer maar komen!

Jeroen

24 maart 2007 15:20
Profiel
3.2S
010
Bericht 
:@: DD: Volgens mij staat er een 1tje te veel.... :roll:

Laatst bijgewerkt door barolo op 24 maart 2007 15:24, in totaal 1 keer bewerkt.

24 maart 2007 15:20
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
D.D. schreef:
mijn 2002....€ 19.000 BPM.... :?

welkom Mouse !

19.000€ BPM :roll: - zijn de prijsverschillen tussen NL en het buitenland dan zo groot dat het 'rendabel' is zoveel BPM te dokken? (los van het feit als je een specifieke kleur wil die makkelijker in het Duitse aanbod zal te vinden zijn maar dan nog :? )

24 maart 2007 15:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
2.2VTEC schreef:
D.D. schreef:
mijn 2002....€ 19.000 BPM.... :?

19.000€ BPM :roll: - zijn de prijsverschillen tussen NL en het buitenland dan zo groot dat het 'rendabel' is zoveel BPM te dokken?

Op een (vrijwel) nieuwe auto weet ik het niet, maar ik denk dat het verschil precies de BPM is (sinds de autofabrikanten vanwege de EG-wetgeveing hun netto prijzen Europa-breed hebben geharmoniseerd).

Door de leeftijdskorting wordt dit verschil met de leeftijd echter steeds groter (na een jaar of 5 heb je het grootste deel gehad).

24 maart 2007 15:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
Op de officiele papieren staat de BPM bij stelling op nederlands kenteken,

bij mij staat er toch echt € 19.000 , volgens mij heeft degene die hem heeft ingevoerd alle extra's netjes op een lijstje geschreven , en overhandigd aan de douane... :shock:

Maar als je mijn boxster ziet , weet je ook waarom er zoveel bpm op zat, echt alle opties die er toen te verkrijgen waren , zitten er op.

Navi
19 inch
volleer
leren cup stoelen
Bose sound system
verlaagd
etc
etc......

24 maart 2007 15:59
Profiel
3.2S
010
Bericht 
:@: DD: De vraag is wanneer istie geimporteerd? Zeg nieuwprijs 110K. Indien die dit jaar geimporteerd is, dan zit je op ong 8% BPM = 9K. Indien die na 2 jaar oud richting NL is gegaan, dan kan het wel kloppen.

24 maart 2007 16:05
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
2004 naar nederland.

24 maart 2007 16:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Zou inderdaad kunnen: dan moet ie 115K hebben gekost en toen nog geen 24 maanden oud zijn geweest.

Het heeft me overigens wel verbaasd hoeveel die opties bij Porsche kosten en wat allemaal optioneel is. De catalogusprijs van een S is c.a. 72.000 Euro. Hebben ze er bij jou blijkbaar voor meer dan 43.000 Euro aan opties bij afgetikt. :shock:

Ik heb overigens gemerkt dat dit bij de reguliere verzekeraars ook niet echt bekend lijkt: die willen je in eerste instantie op basis van de kale prijs verzekeren. Lijkt me niet handig....

24 maart 2007 17:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
Boxstermouse schreef:
Ik heb overigens gemerkt dat dit bij de reguliere verzekeraars ook niet echt bekend lijkt: die willen je in eerste instantie op basis van de kale prijs verzekeren. Lijkt me niet handig....

Mijn all-risk verzekering was een prijs op basis van standaard nieuwprijs , en toen kwamen de xtra opties erbij......slik..... :?

24 maart 2007 18:32
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Voor 150 E kan jij hem laten taxeren, heb je ook nooit discussies over de vervangingsprijs en de all-risk verzekering is 2% vd taxatie waarde. :arrow: :roll: :idea:

24 maart 2007 23:40
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
D.D. schreef:

Zo, da's een mooi bedrag. :shock: Ik was vandaag bij Luitink, daar stond een mooie Boxster voor 23.5k (vraagprijs). Je hebt dus al bijna een Boxster voor jouw BPM. :lol:

24 maart 2007 23:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende