Auteur |
Bericht |
Ad
|
Voorstellen Ad
Hallo ik ben Ad.
Ik ben per ongeluk in het bezit gekomen van een porsche 924 bieber cabriolet.
Hij komt vanuit een verzameling van een kennis van mij.
Die heeft verschillende auto's in de verzameling waaronder 3 ferrari's , maserati's , porsche's en meer van dit soort auto's.
Als "vriendendienst" kreeg ik deze porsche van 1980 en hij rijdt heeft een APK keuring tot maart 2008.
De Cabriokap is in zeer goede staat alleen het interieur is wat kapot de stoelen van half leder is de bekleding wat kapot van geraakt en het dashboard vertoont wat schuurtjes.
Nu is de vraag : is het de moeite waard om hem geheel op te knappen dus interieur weer als nieuw laten maken en de auto misschien geheel laten overspuiten , hier en daar een klein krasje op de lak.
Op zich vindt ik het best leuk om eens cabrio te rijden op een mooie zomerdag, en dan een oldtimer is op zich nog leuker.
Hij is wegenbelasting vrij en kan op gas rijden.
Of is het de moeite niet waard en is zo'n auto zeer weing waard en kan ik hem beter gewoon zo laten rijden , hij is nog in geheel originele staat.
Auto komt oorsponkelijk uit amerika en is in 1986 ingevoerd in nederland.
Komt van zweeden porsche uit middelburg volgens kenteken en heeft een flink aantal jaren in de opslag gestaan.
Verder wie ben ik , ik ben ondernemer in produkten/adviesbureau en rijd voor normaal gebruik een BMW 330 d touring en mijn vrouw rijdt in een BMW 318i.
Verder hebben we 2 honden een husky en een Cane corso italiano.
en 9 friese paarden aan huis en dat zijn 6 hengsten en 3 ruinen.
We wonen op een verbouwde boerderij aan de rand van duitsland.
Ik zelf ben bezig met de paarden voor de koets en mijn vrouw rijdt ze onder het zadel.
Laatst bijgewerkt door Ad op 10 jun 2007 12:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 jun 2007 12:43 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Welkom hier. Woon je aan de rand van Duitsland of aan de rand van Nederland?
|
10 jun 2007 12:45 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
welkom,
ik kan aleen geen antwoord geven op je vraag omdat ik geen ide heb wat die modellen doen (de prijs)
Maar pas op het P-virus slaat zo toe.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
10 jun 2007 12:46 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Welkom hier.
Ik denk dat het opknappen van een auto altijd zin heeft als de basis in orde is. Verwacht alleen nooit dat je de investeringen die je in een auto doet er binnen een jaartje met de verkoop zo weer uit haalt.
Ik ken de staat van de auto verder natuurlijk niet maar ik zou zeggen, netjes laten opknappen en vervolgens gewoon van gaan genieten. De auto begint langzamerhand een collectors item te worden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 jun 2007 12:50 |
|
|
Ad
|
Nee, hoor ik woon gewoon nog in nederland ben wel wezen kijken in duitsland maar vond het toch een stap of een brug te ver
|
10 jun 2007 12:52 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom hier. Van hieruit moeilijk te beoordelen of opknappen de moeite waard is. Over gas is al veel geschreven. Gebruik de zoekfunctie maar eens.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 jun 2007 12:54 |
|
|
Ad
|
Basis is goed auto heeft 39.000 miles gelopen.
geen enkel spatje roest , geen opmerkingen bij het keuringsrapport.
Maar met echt alle respect voor eigenaren van een 924 het is in mijn ogen geen echte porsche , het vermogen alleen al 125 pk is gewoon erg laag.
Wel een leuke auto om te zien dat echt wel.
Maar goed ik ben ook geen porsche kenner, dus vergeef het me als ik ongelijk heb.
het rijden vind ik wel erg mooi , hij ligt super op de weg en sturen is ook zonder stuurbekrachteging een waar feest.
Over bekijks heb je geen klagen echt ongelofelijk hoeveel mensen er blijven kijken vooral kinderen die je nawijzen en joelen dat heb je met een BMW niet ....dus wat dat betreft gewoon heel leuk om eens een ritje te maken.
|
10 jun 2007 13:31 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Welkom op het forum Ad. Ben erg benieuwd naar wat foto's.
|
10 jun 2007 14:54 |
|
|
horn
PF #57
|
'ondernemer in produkten', zozo
de vraag is (en ik geloof dat ik het antwoord al kan lezen): heb je wat met die auto? Dan is het wellicht de moeite om hem op te knappen.
Vraag 2; kan je het maken tegenover je vriend om die auto te verkopen of zou dat geen probleem zijn?
Als je niks met een 924 hebt, zou ik er geen geld in steken en verkopen. Wel even trachten uit te vinden wat hij waard is.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 jun 2007 16:47 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Voorstellen Ad
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
10 jun 2007 16:50 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Welkom
Heb een 924 cabrio nog nooit gezien..Ziet er wel geinig uit zo (van de link hierboven ). Enkel als het een USA versie betreft, die heeft geloof ik wat minder vermogen.
|
10 jun 2007 16:58 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Welkom Ad. Ik sluit me volledig bij Horn aan; investeer alleen in deze auto als je er echt plezier aan gaat beleven en de auto je wat doet...
Succes met je keuze! (en plaats wat foto's in je album )
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
10 jun 2007 18:56 |
|
|
Ad
|
Ja zo eentje is het er, alleen dan een antracietachtige zwarte kleur.
Koopprijs rond de 4000 euro dan kan ik er nog wel wat geld in steken.
heeft me 0 euro gekost dus dan kan ik rustig nog wat aan laten verspijkeren.
Tsja, ik denk dat ik hem wel erg leuk begin te vinden.
Vermogen is idd wat aan de krappe kant persoonlijk gezien.
Met 125 pk trap je vandaag de dag geen deuren meer in
Maar het rijden is gewoon erg leuk , het geluid en het echte autogevoel komt wel naar boven.
En ik denk dat het niet echt op prijs gesteld wordt als ik hem verkoop.
|
10 jun 2007 22:09 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hallo ,
Eerst en vooral welkom geheten hier.
Nu even wat over ke Bieber ombouw.
Ik heb almenigmaal zulke ombouw gezien en je moet er een echte liefhebber voor zijn. Mijn ding is het niet , maar dat terzijde.
Je kan het zien als een Golf 2 ombouwen naar cabriolet. Je ziet steeds dat het niet origineel is en er zijn maar erg weinig liefhebbers ervan.
Dat vermogen moet je in zijn tijd zetten. In 1976 was dit zeker niet slecht en de 924 is niet echt gebouwd als snelle racewagen.
Doch door deze wagens samen met de 944 heeft Porsche wel over
leefd.
Een wagen van bijna 30 jaar die geen sportwagenambities had vergelijken met snellere recente zusjes/broertjes is dus van voorafaan al volledig fout.
Wil je een snellere 924 (ja , die zijn geliefd vooral omdat ze en zeer betaalbaar zijn en dan nog eens oldtimer zijn dus ook al goedkoop) dan moet je een Turbo of 924S aanschaffen (en dan wachten tot het oldtimer is)
Demeeste (niet allemaal) schaffen zich tegenwoordig een 924 aan omgoedkoopPorsche te rijden.
Foute instelling dus om dan te zeggen dat ze niet Porschewaardig zijn.
Dan is een 911 2.0, 2.2 en 2.4 alsook een 914 ook niet Porschewaardig want die kunnen ook allang niet meer mee (maar kosten wel een veelvoud van de 924)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 jun 2007 0:05 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Mijn advies is niet te veel geld in stoppen en na een half jaartje inruilen voor iets met meer dan 200PK. Ik geloof dat het P-virus al langzaam bij je begint toe te slaan. Ennuh Welkom Ad
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
11 jun 2007 0:08 |
|
|
Ad
|
Nou, het verhaal is dat ik een opmerking maakte over de wagen zo van dat lijkt me ook weleens leuk een cabrio rijden met dit weer.
Een paar dagen later stond deze klant aan me deur met deze porsche.
met de mededeling dat ik hem mocht hebben.
Ik heb hem dus niet omdat het een porsche is of dat ik goedkoop porsche wil rijden.
Maar en ik moet toegeven dat ik hem leuk vind en dat het rijden zo laag bij de grond zitten en het open rijden wel leuk vindt.
Het vermogen is voor mij als niet porsche rijder gewoon het idee dat een porsche enorm snel is.
Vanmorgen bij een garage geweest en het is wel de moeite om hem geheel op te knappen.
Hij is goed en er hoeft niet veel aangedaan te worden , overspuiten en de bekleding laten maken en klaar.
je moet er ook bij bedenken dat ik enorm veel tijd steek in me paarden en dat het voor mij alleen maar even uit rijden wordt s'avonds even een blokje rijden meer niet.
|
11 jun 2007 13:27 |
|
|
horn
PF #57
|
trekhaak erop en paardentrailer erachter. Jippie kajee!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jun 2007 23:18 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
| | | | 911-lover schreef: Hallo , Eerst en vooral welkom geheten hier. Nu even wat over ke Bieber ombouw. Ik heb almenigmaal zulke ombouw gezien en je moet er een echte liefhebber voor zijn. Mijn ding is het niet , maar dat terzijde. Je kan het zien als een Golf 2 ombouwen naar cabriolet. Je ziet steeds dat het niet origineel is en er zijn maar erg weinig liefhebbers ervan. Dat vermogen moet je in zijn tijd zetten. In 1976 was dit zeker niet slecht en de 924 is niet echt gebouwd als snelle racewagen. Doch door deze wagens samen met de 944 heeft Porsche wel over leefd. Een wagen van bijna 30 jaar die geen sportwagenambities had vergelijken met snellere recente zusjes/broertjes is dus van voorafaan al volledig fout. Wil je een snellere 924 (ja , die zijn geliefd vooral omdat ze en zeer betaalbaar zijn en dan nog eens oldtimer zijn dus ook al goedkoop) dan moet je een Turbo of 924S aanschaffen (en dan wachten tot het oldtimer is) Demeeste (niet allemaal) schaffen zich tegenwoordig een 924 aan omgoedkoopPorsche te rijden. Foute instelling dus om dan te zeggen dat ze niet Porschewaardig zijn. Dan is een 911 2.0, 2.2 en 2.4 alsook een 914 ook niet Porschewaardig want die kunnen ook allang niet meer mee (maar kosten wel een veelvoud van de 924) | | | | |
Koen, ik wil hier nog wel even inhaken over de 924. Het mag dan wel een "neppe" -porsche of een goedkope porsj in de volks mond..Maar ik vind daar weinig nep aan, aan die hele 924..De wegligging, het geluid van de motor, tuurlijk die 2.0 ltr is wat aan de krappe kant maar ondanks dat komt ie toch wel redelijk van de plek af en loopt ie zo richting de 200. Maar iedereen vind het toch een nep ding..Terwijl als ik naar de 944 kijk..Dat is gewoon door ontwikkeld op de 924..Dingen zijn hetzelfde of hebben een modificatie gekregen..
Vaak als ik me wat klote voel (door niet nader te noemen omstandigheden) en stap in de auto, zwengel de motor aan dan vergeet ik dat even..Het geluid..En gewoon tjah..ik vind het gewoon machtig. Misschien dat ik ook relatief jong ben ten opzichte van de gem. leeftijd hier maar dan vergeet ik gewoon alles.
Kortom ik kan er een heel boek werk overschrijven, maar dat gaat ie niet doen. Teveel schrijf en lees werk
|
11 jun 2007 23:44 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Hoi Ad,
Welkom op het forum, en ik hoop dat je veel plezier hebt van je Porsche
Wat ik ff wil zeggen is het volgende:
Een Porsche is een Porsche, de auto zou niet gemaakt zijn als de fabriek er niet achter had gestaan
Al het gel*l over het is geen echte Porsche of een poorman's Porsche moet je vergeten
Porsche rijden is emotie, dat beleef je en heeft niets maar dan ook helemaal niets met vermogen of supersonic speed te maken
Je houd van een Porsche of niet! Daar gaat het om!
Dat is hetzelfde wat anderen hebben met wat voor merk dan ook, neem maar even een Fiat 500 bijvoorbeeld.
Geniet van je 924, knap hem op voor weinig en je hebt een icoontje in handen die je ook nog eens voor noppes hebt gekregen, ga een keertje mee met een meeting en ik weet zeker dat je verkocht bent, net zoals je verkocht bent aan de paarden, want dat is ook emotie en beleven pur sang
Zegt het je niks?, ook goed, verkoop de 924, koop een auto die een paardentrailer kan trekken, en ga je oriënteren op de auto's die dat kunnen
Maar een 924 is wel degelijk een volwaardige Porsche hoor en laat niemand je iets anders vertellen
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
12 jun 2007 0:43 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb ook nergens geschreven dat Ik het een nep Porsche vind , integendeel .
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 jun 2007 12:12 |
|
|
Ad
|
| | | | bert964c4 schreef: Hoi Ad, Welkom op het forum, en ik hoop dat je veel plezier hebt van je Porsche Wat ik ff wil zeggen is het volgende: Een Porsche is een Porsche, de auto zou niet gemaakt zijn als de fabriek er niet achter had gestaan Al het gel*l over het is geen echte Porsche of een poorman's Porsche moet je vergeten Porsche rijden is emotie, dat beleef je en heeft niets maar dan ook helemaal niets met vermogen of supersonic speed te maken Je houd van een Porsche of niet! Daar gaat het om! Dat is hetzelfde wat anderen hebben met wat voor merk dan ook, neem maar even een Fiat 500 bijvoorbeeld. Geniet van je 924, knap hem op voor weinig en je hebt een icoontje in handen die je ook nog eens voor noppes hebt gekregen, ga een keertje mee met een meeting en ik weet zeker dat je verkocht bent, net zoals je verkocht bent aan de paarden, want dat is ook emotie en beleven pur sang Zegt het je niks?, ook goed, verkoop de 924, koop een auto die een paardentrailer kan trekken, en ga je oriënteren op de auto's die dat kunnen Maar een 924 is wel degelijk een volwaardige Porsche hoor en laat niemand je iets anders vertellen | | | | |
oke, en idd ik heb nu een paar keer gereden en ik vind het gewoon heel leuk en rijden is een beleving.
Voor een paardentrailer trekken heb ik een BMW 330 d die trekt het met gemak een ongelofelijk koppel zit erop om stil van te worden.
|
12 jun 2007 15:25 |
|
|