Hallo allen,
nu wordt het tijd mij voor te stellen. Na ca, 1 jaar meelezen en meediscussieren ben ik sinds vandaag de eigenaar v an een 3.2 cabriotet!! Het betreft een 1987 (eind april) model 3.2, gekocht bij Blankemeijer (Bleskensgraaf), kleur Marineblauw (F7), zwart leren interieur, blauwe kap (ca. 2001 vernieuwd), zeer goede staat en slecths 137.000km. Na ca. een jaar zoeken is dit 'm geworden, en naar volle tevredenheid!
Ik heb lang getwijfeld tussne coupe (met schuifdak, dat dan wel) en cabrio, en tussen de 3.2 en de 964. Uiteindelijk besloten om te gaan voor een cabrio, ook vanwege de extra geneugten van het open rijden t.o.v. de zakelijke auto. Ik ben ook geen pure coureur die met 120 over bochtige weggetjes rijdt, houdt meer van af en toe even flink het rechter pedaal intrappen en op de autobaan een keer ver over de 200 kmh gaan (ik weet het, kinderachtig, maar wel leuk

).
Uiteindelijk gevallen oor cabrio en ook voor de klassieke lijnen van de 3.2. Het spreekt mij aan om nog engszins moderne techniek te hebben (g50 bak) maar wel een model dat al vanaf 1974 nagenoeg ongewijzigd is gebleven; een klassieker dus. Nu vind ik in zekere zin elke 911 bij voorbaat een klassieker, vandaar de moeilijke keuze (herkenbaar

), maar de klassieke looks hebben het bij ij gewonnen.
De auto vandaag opgehaald bij Frans Blankemijer. Hij is naar mijn idee wat stug, maar wel degelijk uit het juiste hout gesneden. Erg goed gevoel aan over gehouden. Net nog even proefrondje, om 19u nog een keer lekker in de file (A50) terecht gekomen, maar het is wel echt genieten! Vooral het even lekker op toeren brengen van de motor is heerlijk. Auto is behoorlijk basi, wat mij bevalt: 16 inch Fuchs, zwart leer, blauwe kap en dus marine blauw metallic. Ik zie uit naar vele heerlijke toerkilometers.
Nog 1 kleine vraag: temperatuurmeter kwam zelfs na 1 uur niet veel verder dan 1e streepje. Vooral in de file kroop temperatur er net boevn , maar toen het ging rijden viel de temperatuurmeter weer terug naar ca. 75% van het gebied tot het eerste streepje. Wat denken jullie; na 1/2 uur gewoon aannemen dat de motor rdelijk warm is en in de toeren klimmen??
Groeten,
Henk