Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 apr 2025 1:14

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
3.2 cabrio 1987 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 3.2 cabrio 1987
Hallo allen,

nu wordt het tijd mij voor te stellen. Na ca, 1 jaar meelezen en meediscussieren ben ik sinds vandaag de eigenaar v an een 3.2 cabriotet!! Het betreft een 1987 (eind april) model 3.2, gekocht bij Blankemeijer (Bleskensgraaf), kleur Marineblauw (F7), zwart leren interieur, blauwe kap (ca. 2001 vernieuwd), zeer goede staat en slecths 137.000km. Na ca. een jaar zoeken is dit 'm geworden, en naar volle tevredenheid!
Ik heb lang getwijfeld tussne coupe (met schuifdak, dat dan wel) en cabrio, en tussen de 3.2 en de 964. Uiteindelijk besloten om te gaan voor een cabrio, ook vanwege de extra geneugten van het open rijden t.o.v. de zakelijke auto. Ik ben ook geen pure coureur die met 120 over bochtige weggetjes rijdt, houdt meer van af en toe even flink het rechter pedaal intrappen en op de autobaan een keer ver over de 200 kmh gaan (ik weet het, kinderachtig, maar wel leuk :wink: ).
Uiteindelijk gevallen oor cabrio en ook voor de klassieke lijnen van de 3.2. Het spreekt mij aan om nog engszins moderne techniek te hebben (g50 bak) maar wel een model dat al vanaf 1974 nagenoeg ongewijzigd is gebleven; een klassieker dus. Nu vind ik in zekere zin elke 911 bij voorbaat een klassieker, vandaar de moeilijke keuze (herkenbaar :?: :wink: ), maar de klassieke looks hebben het bij ij gewonnen.
De auto vandaag opgehaald bij Frans Blankemijer. Hij is naar mijn idee wat stug, maar wel degelijk uit het juiste hout gesneden. Erg goed gevoel aan over gehouden. Net nog even proefrondje, om 19u nog een keer lekker in de file (A50) terecht gekomen, maar het is wel echt genieten! Vooral het even lekker op toeren brengen van de motor is heerlijk. Auto is behoorlijk basi, wat mij bevalt: 16 inch Fuchs, zwart leer, blauwe kap en dus marine blauw metallic. Ik zie uit naar vele heerlijke toerkilometers.

Nog 1 kleine vraag: temperatuurmeter kwam zelfs na 1 uur niet veel verder dan 1e streepje. Vooral in de file kroop temperatur er net boevn , maar toen het ging rijden viel de temperatuurmeter weer terug naar ca. 75% van het gebied tot het eerste streepje. Wat denken jullie; na 1/2 uur gewoon aannemen dat de motor rdelijk warm is en in de toeren klimmen??

Groeten,
Henk

23 nov 2007 22:26
Profiel
Bericht 
Welkom Henk met de cabrio. :wink:
Temperatuur is normaal op eerste streepje, zeg maar zo'n beetje 8 uur aanwijzen.
De olie is meestal na zo'n 20 km op temperatuur, en als hij koud is zeker niet op toeren jagen.

23 nov 2007 22:31
PorscheForum Super Junkie
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Van harte proficiat met je mooie Cabrio. En nu.......volop genieten!!!!! :wink:

23 nov 2007 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Als eerste van harte gefeliciteerd met de aankoop, ziet er :thumleft: uit!! Schitterende auto, ik vind voor een cabrio de kleurcombinatie die je hebt de beste. En de keuze voor de 3.2 is in mijn optiek ook de beste :wink: Hoop dat je er veel plezier van zult hebben, maar dat komt vast wel goed.

Wat betreft de temperatuur, de auto heeft 's winters meer moeite (duurt wat langer) om op temperatuur te komen. Maar na 30 minuten rijden kun je er vanuit gaan dat de olie de juiste temperatuur heeft, dus kan je best wat meer toeren maken. Trek er persoonlijk 20 tot 30 minuten voor uit.

23 nov 2007 22:41
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Prachtige auto, veel plezier ermee!

23 nov 2007 23:32
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Gefeli - met deze mooie aanwinst - :drive:

24 nov 2007 0:19
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
goed gedaan - de juiste zoektocht met het juiste einde! het grote genieten kan nu beginnen, allebei veel plezier ermee! :wink:

24 nov 2007 1:54
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gefeliciteerd. Henk. Uiteindelijk toch met Blankemeijer in zee gegaan. En wat de temperatuur betreft, het duurt gewoon iets langer bij lage buitentemperaturen.

24 nov 2007 11:54
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
heren,

dank voor jullie reacties! Vandaag eerste kilometers gemaakt (gelijk stuk of 150, 200). Lekker met kap open getoerd, lekker rustig over de dijkjes hier in de Ooijpolder, viel ondanks de paar graden helemaal niet tegen!
Ook even de grens over gegaan en de auto ca. 1/2 minuut op de 250 gehad; heerlijk hoor! (bij die snelheid houd het dan ook wel op).

Oliedrukmeter begon daarna wel ineens te dansen; mogelijk is de druksensor stuk? Na nogmaals stilzetten en even later weer rijden was het weer goed; kreeg het idee dat de auto lange tijd niet op hoge snelheden is getracteerd :wink: .

24 nov 2007 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Mooie auto hoor, zo warm was het toch niet vandaag??
Altijd handig als je dicht bij de grens woont :wink:
Veel mooie kilometers toegwenst

24 nov 2007 20:45
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
HV schreef:
heren,

Wel oppassen met wat je schrijft he ... :wink:

HV schreef:
Oliedrukmeter begon daarna wel ineens te dansen; mogelijk is de druksensor stuk?.

Is volgens mij een charme van een oudere Porsche :wink:

En Van Harte met deze mooie aanschaf....

Ik ben benieuwd hoe anders een G50 bak schakelt dan een 915... :roll:

24 nov 2007 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Van harte Henk! Je zult zien dat je na verloop van tijd echt een band met zo'n wagen opbouwd !

24 nov 2007 21:46
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
HV schreef:
Oliedrukmeter begon daarna wel ineens te dansen

Stekkertje op sensor even schoonmaken! Als je de motorkap open doet zie je hem zo zitten, voor? op je blok, onder de fan.

24 nov 2007 21:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
yohanv schreef:
HV schreef:
heren,

Wel oppassen met wat je schrijft he ... :wink:

HV schreef:

Hoi Yohan V,

ik reageerde hier uiteraard op de heren die mij eerste post beantwoord hebben :D :!: . Hoewel de heren naar mijn idee (althans kwantitatief) in de meerderheid zijn op het forum, lees ik ook met veel plezier de berichten van de dames; veel te leuk dat deze dames zelf zo vol zijn van (hun) Porsche.
G50 schakelt overigens wel soepeler dan een 915 vind ik. Eens een ongereviseerde 915 bak in een SC gereden, was een behoorlijke klus om enigszins vlot te schakelen. Daarna ook een keer een goed gereviseerde 915 gereden die, hoewel vrij lange slagen, eigenlijk wel goed beviel!

24 nov 2007 23:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]