Auteur |
Bericht |
C2'89
964 C2 '89Groene Hart
|
 Voorstellen
Hallo Porsche liefhebbers, mijn naam is Serge en sinds een paar weken ben ik zo blij als een peuter met mijn 964 C2 uit 1989. Gekocht bij een handelaar na een positieve AKK door Robert Visser (goede vent). Na een flinke opknapbeurt is mijn 964 weer helemaal fris. Met de aanschaf van mijn Porsche is een jongensdroom in vervulling gegaan. Voor de aanschaf heb ik veel gehad aan alle kennis die hier wordt gedeeld. dank daarvoor. Leuk om te lezen en ik hoop me af en toe eens aan te sluiten bij evenementen (autobahnrasen klinkt heeel goed).
Tot nu toe vooral erg genoten van het rijden (afgelopen maandagavond een stoplicht sprint met een andere 964 op de N11 bij Alphen  , misschien een forumlid...), het geluid en de aanblik 's ochtends. Gisteren een beginnersfout, te veel gas in een snelle bocht en hup achterstevoren. klein beetje schade en heel veel spijt  . Wel een goede les (respect voor de PK's).
Als ik door heb hoe het werkt, post ik een foto. Kleur is blauw-grijs metallic (precieze naam ken ik niet), open dakje, airco, volleder. Meer volgt.
groet, serge
|
05 dec 2007 17:36 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom, Serge en we zijn benieuwd naar de foto's. Wat Robert Visser betreft heb je imho gelijk.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
05 dec 2007 17:39 |
|
 |
dicer
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444Noord-Holland
|
Blijven oppassen op die PK's...voor je het weet hang je in de vangrail. Welkom overigens en tot op 1 van de evenementen.
Ben benieuwd naar de foto's 
_________________________________________ Porsche driving is a state of happiness
|
05 dec 2007 18:58 |
|
 |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG
|
He Serge, welkom op het Forum en tot de volgende meeting.
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & Footcare
|
05 dec 2007 19:03 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Welkom Serge, tsja dan weet je meteen wat zo een achterwielaandrijver doet icm de motor achterin, moet je van goede huize komen om dat nog op te vangen .
Maar goed, tis wel n wijze les. ik hoop dat je niet heel veel schade hebt.
Succes met je verdere Porsche ervaringen en denk eens na over een anti-
slipcursus!  Of meld je aan bij Renntech, cursus wagen beheersing, al weet ik wel dat daar zich al heel veel lieden hebben aangemeld.
|
05 dec 2007 20:16 |
|
 |
horn
PF #57
|
teveel gas in snelle bocht of plotseling het gas eraf omdat je dacht dat je te hard de bocht in ging?
Enfin, iig veel plezier met je jongensdroom. Zoals zovelen hier 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 dec 2007 20:48 |
|
 |
C2'89
964 C2 '89Groene Hart
|
een ervaren coureur had dit wel weten op te lossen, denk ik. eerlijk gezegd heeft Horn ook gelijk, het was terugkijkend wel snel de bocht in, toen veel gas waardoor de achterkant uitbrak en dan als schrikreactie gas los en te veel sturen. Dan ben je natuurlijk gezien. Zijn ook geen fratsen voor nat wegdek. [/img]
|
05 dec 2007 21:15 |
|
 |
drknauf
|
hey serge welkom hier ouwe bochtenkiller
hoe hard wilje zo,n bocht ingaan dan
rustig aan he houd hem heel 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
05 dec 2007 21:27 |
|
 |
zuugnap
|
knauf moest jij niet ergens zwarte piete vanaaf?? 
|
05 dec 2007 21:39 |
|
 |
drknauf
|
ik was niet zwagt genoeg gozhhh 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
06 dec 2007 0:41 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Welkom op het forum. 
|
06 dec 2007 8:05 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Welkom hier, in ieder geval wel een ervaring rijker geworden en hopen dat schade meevalt. Mooie keus in ieder geval een 964 C2
Veel plezier in ieder geval
Enneeeeee fotossssssssssssss
|
06 dec 2007 11:44 |
|
 |
David->996C4
Porsche 996 TURBO '03 + Maserati 4porte sport gt ex 996C4, 993, boxster, 964Meerssen (L)
|
Ik dacht dat in ''89'' alleen de C4 verkrijgbaar was  Een 964 goeie keuze  veel snelle en veilige km toegewenst 
|
06 dec 2007 12:37 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
gefeliciteerd! We komen elkaar nog wel een keer tegen, ik heb ook een 964 C2 en woon vlakbij. Ben vanmorgen nog langs Alphen gekomen op weg naar Belgie (effe vuurwerk halen).
En bochten, tja.... nooit gasgeven in een bocht wanneer je het gas er niet op kunt houden en als je té hard gaat zeer zeker nooit het gas plotsklaps loslaten maar geleidelijk vaart minderen of de slip tot een mooie drift maken  Probeer maar eens een keer de wagen met een leuke snelheid een bocht in te zetten en het gas konstant te houden, als je de uitgang van de bocht kunt zien kun je gas bij gaan geven en zul je merken dat je de bocht harder uitkomt dan dat je erin gaat. Een van de eerste dingen die je leert als je een racelicentie gaat halen.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
06 dec 2007 14:15 |
|
|