Auteur |
Bericht |
PiePaPorsche
|
Voorstellen en meekijken, lezen met m'n dilemma...
Hallo allemaal,
Mijn naam is Marijn, kom uit Groningen en kijk al een tijdje mee omdat we op zoek zijn naar een oudere sportwagen waarmee mijn vrouw en ik mee kunnen doen aan toertochten, ralley's en zomaar vakantie.
Nu hebben we al heel wat auto's bekeken, heb de 'Bijbel' van Morgan doorgespit en zitten nu met 2 auto's die ons geweldig lijkt: Porsche 911 3.2 of de eerste serie 964 beiden in cabrio uitvoering, of de Mercedes SL Pagode. Nu ga ik jullie niet de keus voorleggen (tips zijn altijd welkom), maar ik lees me hier de komende tijd even 'suf' om een keuze te kunnen maken. De SL Pagode is waanzinnig duur. De Porsche is betaalbaarder maar er rijden er nogal wat van hier in de omgeving. Het mooie van de Porsche is weer dat je een latere model kunt kopen die de klassieke looks heeft van oudere sporwagens. U ziet, een 'lange' weg te gaan. Om de snelheid en vermogen is het niet te doen. We rijden in een V70R AWD waar je met de hond, krat boodschappen en schoonmoeder op de achterbank het 'elke' sportwagen erg lastig maakt
Bedankt voor de eventuele reacties en misschien komt er wel een 'rookie' reactie ergens te staan waar je wenkbrauwen van gaan fronsen.
|
14 mei 2008 16:33 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Wat je keus ook zal worden, welkom
Als t maar geen Mercedes wordt.....
|
14 mei 2008 16:56 |
|
|
cabrio wim
|
En als je voor een cabrio gaat, laat hem dan goed nakijken voor verborgen roest.
|
14 mei 2008 17:15 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Voorstellen en meekijken, lezen met m'n dilemma...
Welkom PiePa Marijn,
Wat kost een pagode dan zo ongeveer, zit toch ergens rond de 30k?
en daar zitten de nette 964 cabrio's ook. Met andere woorden, wat versta je onder een betaalbaardere porsche?
en na de aanschaf, hoe verhouden zich de onderhoudskosten
Het zijn nogal verschillende auto's die je vergelijkt, ik denk dat je dus goed moet bedenken wat je van de auto verwacht. Wil je oldtimer rally's rijden kom je met de Porsche niet aan de bak. Die is simpel weg nog te jong. Als snelheid niet belangrijk is, je wilt gaan oldtimeren dan is de pagode de way te go en zeker een pracht van een auto.
Kon je ze maar beide op de oprit parkeren
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
14 mei 2008 17:18 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Voorstellen en meekijken, lezen met m'n dilemma...
Ha, weer zo'n notoire links-rijder ?
Succes met de zoektocht hoor. Ik zou dan voor de 964 gaan.
Classic looks, maar wel al een echte krachtpatser.
|
14 mei 2008 18:54 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ik vind de Pagode de mooiere cabrio.
Maar heb je wel eens in zo'n SL gereden?
Erg ouderwets/zwaar/ongevoelige (MB Kogelkringloop )besturing/wegligging.
Keuze 3.2/964 is denk ik meer een kwestie van smaak dan van rationele argumenten. Voor een rondje ronde de kerk op zondagmorgen maakt het mi. niet veel uit.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
14 mei 2008 19:16 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
ex:997 4S Cabrio, wit
ex:Boxster 987, zwart
ex:964 C2 Cabrio AmethystRotterdam
|
Hi Marijn,
welkom. Tja...eerlijk gezegd vind ik het appels met peren vergelijken. Pagode vind ik ook erg mooi. Maar het rijden in een 911 of pagode is niet te vergelijken. Als je ze allebei mooi vindt, zal je denk ik uit moeteg gaan van het rijgedrag dat jij het prettigst vindt...Niet aan mij vragen
Excuses dat ik je niet verder kan helpen. Heel veel succes.....
|
14 mei 2008 21:26 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Ik vind de Pagode een 'grappige' oldtimer, maar absoluut geen mooie.
Ik zou in ieder geval zorgen dat je een keer in alledrie heb proefgereden(als je dat nog niet hebt gedaan).Denk dat dat erg helpt bij het maken van je keuze en indien het uiteraard mogelijk is om in allledrie de auto's proef te rijden.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
14 mei 2008 23:36 |
|
|
PiePaPorsche
|
Vanmiddag bij M.H. Porsche geweest in Peize om informatie en advies op te doen. De chefmonteur heeft me even aangehoord en wees me op een 3.2 ipv een 964 vanwege de hogere onderhoudskosten, niet zozeer in onderdelen maar werkuren. Zo wees hij me op mijn grootste angstbeeld dat een lekkende 964 zo 1-1,5 week in de garage kan staan voordat deze weer gerepareerd is. Hij was net bezig met een revisie van een 3.3 turbomotor, wat een 'apparaat' is dit zeg...
Ze gaan meehelpen zoeken naar een mooie 911 en in iets mindere mate 964 cabrio. Ook kan ik op bijvoorbeeld marktplaats een Porsche vinden die zij dan voor ons gaan keuren.
Voor de moderators: Mijn gebruikersnaam is nogal kinderachtig. Toen ik me aanmeldde kon ik geen naam verzinnen. Is het mogelijk mijn gebruikersnaam te veranderen in gewoon Marijn?
Laatst bijgewerkt door PiePaPorsche op 20 mei 2008 18:11, in totaal 2 keer bewerkt.
|
20 mei 2008 17:53 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Even een pb naar een moderater sturen!
|
20 mei 2008 17:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Leuk, we hebben ook al een "gewoon Joost".
Moderators kunnen dit niet voor je wijzigen. Even een PB met jouw verzoek sturen aan paSCal .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 mei 2008 19:15 |
|
|
horn
PF #57
|
ik zou mijn naam veranderen in Nienanegenelf.
Er is hier vaker geschreven over die onderhoudskosten van de 3.2 versus de 964. Valt allemaal best mee. Aan de andere kant is een 3.2 natuurlijk ook écht een andere auto dan een 964. Dus staar je niet blind op onderhoudskosten. Op een slechte 3.2 kun je ook leeglopen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 mei 2008 19:45 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom hier. Het blijft natuurlijk altijd een gok, maar als je Morgan goed gelezen hebt weet je dat een 3.2 geen verkeerde keuze is. Succes verder.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 mei 2008 16:20 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Welkom op het PF! Ik zou me absoluut niet blindstaren op de onderhoudskosten (die 6 extra bougies in een 964 ). We hebben het hier over auto's van +/- 20 jaar oud en daar gaan nu eenmaal zaken aan kapot. Bij Porsche kost een reparatie altijd (tamelijk) veel geld, maar dan heb je ook wat
Een 3.2 en een 964 zijn qua rijden en looks tamelijk verschillende auto's. Ik zou eens lekker gaan rijden met beide types, om te kijken welke je het beste bevalt. En dan vervolgens op zoek naar een goed exemplaar. Veel succes
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
21 mei 2008 16:28 |
|
|