| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Even voorstellen 944 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=23&t=19418 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | DESMET PATRICK [ 22 jul 2008 1:05 ] |
Berichttitel: | Even voorstellen 944 |
Hallo , mij naam is Desmet Patrick ben een belg ,onervaren in het gebruik van forums e.d. en hoop langs dit kanaal enkele antwoorden te krijgen om mijn zoektocht naar een 944,944S2 te kunnen starten....euh, 944,968's zijn hier toch welkom hoop ik of is dit enkel een site voor de 911 liefhebbers? De 944 in kwestie zou dienen voor dagdagelijks transport vooral in de herfst-winter periode, als 't goed weer is gebruik ik mijn Mazda mx-5, dus het harde werk zou voor de 944 zijn... Hier gaan we dan ; is een S2 (mits correct onderhouden) minder betrouwbaar als een 944 en indien ja waarop letten bij aankoop? Is het echt interessant om voor een modelletje 1987 te gaan ipv 1986 ?(autospanner distributieriem vanaf 1987?) Het aanbod is blijkbaar ruim dus ik neem er mijn tijd voor..maar zijn er bepaalde richtlijnen-prijzen waarmee rekening dient gehouden te worden? Veel vragen inderdaad, maar enkele antwoorden hierop zou al een stap in de goeie richting zijn. Groetjes |
Auteur: | zuugnap [ 22 jul 2008 1:33 ] |
Berichttitel: | |
laat ik de spits afbijten na 10 kijkers .... welkom en hier zwerven ook 994 en 968érs rond net zo geliefd als alle andere P klasse's veel plezier hier! heb niet tot bijna geen ervaring met 44érs maar vind ze nog steeds mooi om te zien mits ze org zijn dan (mja das weer persoonlijk) |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 22 jul 2008 1:37 ] |
Berichttitel: | |
Welkom Ook als je een 994 hebt Proost (of gestolen hebt ) |
Auteur: | Master Ken [ 22 jul 2008 7:08 ] |
Berichttitel: | |
Welkom Desmet, succes met je zoektocht. De zoekfunctie zal al vragen beantwoorden. |
Auteur: | horn [ 22 jul 2008 7:14 ] |
Berichttitel: | |
waarom zou een S2 onbetrouwbaarder zijn dan een gewone 944? Heb niet veel verstand in het algemeen en van 944's in het bijzonder, maar ik vind de S2's altijd wel erg mooi. Ik zou zeggen dat de stelregel van Porsche kopen hier ook opgaat. Koop de nieuwste en beste die je kunt betalen en hou een budget achter de hand voor onvoorziene zaken. Oja, en laat hem voorafgaand aan je aankoop even door een Porschspecialist keuren. Bespaart je onvoorziene uitgaven. Welkom en succes. Geniet van je zoektocht. Kijken, rijden, keuren, beslissen.... en dan veel keer! |
Auteur: | horn [ 22 jul 2008 7:16 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Volgens mij zoekt hij er eentje om mee uit stelen te gaan... |
Auteur: | Justin [ 22 jul 2008 10:13 ] |
Berichttitel: | |
Welkom hier Patrick! Een 944 is zeker ook een mooie Porsche vind ik. Zijn hier genoeg 944 eigenaren die je veek kunnen vertellen. Daarnaast heeft dit forum ook een zoekfunctie. Door goed te zoeken kan je al zoveel informatie over de 944 vinden dat je de komende dagen nog wel even zoet ben, vrees ik . En advies bij een Porsche, altijd van te voren een AKK laten doen als je hem serieus overweegt te kopen. Misschien lijkt dit een minder goede investering gezien AKK kosten a 150 euro t.o.v. de aanschafprijs van een 944(geen 994 ),maar je kunt er een hoop onderhoudsgeld mee voorkomen in mijn optiek, ja toch? |
Auteur: | drknauf [ 22 jul 2008 10:14 ] |
Berichttitel: | |
hallo patrickoleone welkom |
Auteur: | WdePundert [ 22 jul 2008 13:55 ] |
Berichttitel: | |
Welkom, Desmet Patrick. Antwoorden genoeg en er komen er vast nog meer. |
Auteur: | Mike [ 22 jul 2008 15:18 ] |
Berichttitel: | |
Voor zover ik weet, zijn echt alle porsches hier welkom! Een Porsche = een Porsche - geen uitzonderingen Kan je helaas niet helpen want ik heb nog nooit een 944 gehad |
Auteur: | Robin G. [ 22 jul 2008 16:20 ] |
Berichttitel: | |
Welkom Patrick. Natuurlijk,,,we hebben allemaal last van het Porsche virus en zelfs de waterkokers en luchthappers gaan met elkaar om |
Auteur: | Rodger that! [ 22 jul 2008 16:48 ] |
Berichttitel: | |
hi patrick, op dit porscheforum heb je GEEN last van discriminatie als je 944 rijd en wat al geschreven is als boven klopt helemaal , mocht je specifieke technische vragen hebben zou ik je adviseren om naar het www.944forum.com te gaan omdat daar de specialisten van de 944 zitten en daar altijd zeer snel een antwoord krijgt . neem zeker de tijd en neem er een met een comleete onderhouds historie , let op of de distributieriem , en de waterpomp al vervangen zijn . dit zijn vrij duren reparatie's succes met je zoektocht. |
Auteur: | HV [ 22 jul 2008 23:03 ] |
Berichttitel: | |
welkom hier! Ben opnieuw geen specialist (toch ook maar naar het 944 Forum ) De 944 S2 is volgens mij een heel mooi uitgebalanceerde auto met 211 pk (de gewone S, zijn voorloper, had volgens mij ook al 190 pk), zonder extra schaderisico's van de turbo (de oorspronkelijke Turbo had 220 pk). De S2 had je volgens mij inderdaad pas vanaf 1987. Vanaf modeljaar 1986 was er volgens mij een geheel nieuw interieur, dat werkelijk stuk moderner is. Als daily driver zou ik daar zeker voorkeur voor hebben (zeker de vroegere, pre 1985 interieurs hadden vaak scheurvorming in het kunsstof op het dashbord). Motorisch ben ik een leek, maar nogmaals, de S2 lijkt mi jniet direct een risicomotor. Veel succes met het zoeken en vinden (kijk evt. ook eens bij Porsche Wolfs, is een 924/944 specialist). |
Auteur: | esgigt [ 23 jul 2008 1:06 ] |
Berichttitel: | |
Welkom op het forum, Patrick. Specifieke 924 944 en 968 materie wordt op www.944forum.com/forum besproken. Over de betrouwbaarheid van de 944 N/A tegenover de 944 S2: Het blok is in essentie het zelfde, de S2 is vergroot naar 3.0 L én heeft 16 kleppen. Bij goed onderhoud zal er weinig verschil zijn in betrouwbaarheid. Alleen bij een aantal reparaties is de S2 duurder. De dorst van een S2 zal ook iets groter zijn dan van een N/A. |
Auteur: | DeniS2 [ 23 jul 2008 7:55 ] |
Berichttitel: | |
Hoi Patrick, Ik zal je als S2 eigenaar mijn visie geven. Ik rijd als inmiddels al weer ruim 2 jaar in een 944 als 2e auto. Ik heb nooit in een n/a gereden, maar mij altijd gericht op een turbo of S2. Dit in verband met de looks en het vermogen. Een n/a heeft 163 pk, een S2 211 en een turbo 220 of 250pk. De S is een gulden middenweg met 190pk die mist voor mij alleen de looks van de S2/turbo. Tussen de S2 en de turbo zit weinig verschil in kosten van onderhoud, gebaseerd op gelijkwaardig auto's met onderhoudsverleden. Ik ken zelfs artikelen waarbij de turbo als betrouwbaarder wordt aangemerkt. In vergelijking tot de n/a zal het onderhoud duurder zijn. Beide motoren hebben immers enkele complexere onderdelen verwerkt. Bij de S2 is dit de geleideplaatjes voor de kettingspanner tussen de nokkenassen. Rond de 180.000 wordt het raadzaam deze plaatjes te vervangen. Als de koppeling nog niet eerder vervangen is, kun je rond de 190.000 ook een nieuwe koppeling verwachten. Prijzige beurtjes, maar weer goed voor de nodige jaren en km's. Als je de auto puur voor de winters wilt gebruiken, zou ik zelf niet kiezen voor een turbo. Het plotselinge vermogen van de turbo lijkt mij niet prettig om dagelijks over de winterse wegen te rijden. De S2 is dan veel meer in balans en voelt zich zomer of winter, stad of snelweg goed thuis. Wij zijn agelopen jaar met de S2 op wintersport geweest, dus meer dan geschikt. Zorg wel voor goede winterbanden, zonder grip doe je niets. Verbruik van een S2 is rond 1:10 ron 95, de n/a is iets zuiniger maar moet weer ron 98 hebben. Dus daar zou ik het niet voor laten. Ik denk dat je vooral moet overwegen wat je budget is, een S2 is nou eenmaal in aanschaf en onderhoud duurder dan een n/a. Je krijgt daarvoor ook een andere auto. Maar je kunt beter een goede n/a kopen dan voor hetzelfde geld een slechte S2. Heb je ook gedacht aan de mx-5 eruit en een S2 cabrio erin voor het gehele jaar |
Auteur: | Agima [ 23 jul 2008 8:14 ] |
Berichttitel: | |
Desmet, Welkom! Heb zelf jaren (>10 jaar in een 924S uit 1987) gereden. Betrouwbaar, niet te duur en zeer geschikt voor dagelijk vervoer. Mijn 968CS is dat wat minder, die is nogal stug met M030 sportonderstel. Het zijn -net als alle P.- superauto's. Ik zou voor de meest recentste gaan, die je kan vinden binnen budget. Als je dan ook nog iets meer PK hebt, is dat wel zo leuk. Veel succes met je zoektocht |
Auteur: | zuugnap [ 23 jul 2008 9:01 ] |
Berichttitel: | |
wat is eigenlijk je budget, daarnaast is het idd mischien een overweging waard die mx dinges eruit te schoppen en gaan voor een 944 cabrio tis maar een id! |
Auteur: | torig [ 23 jul 2008 10:15 ] |
Berichttitel: | |
Welkom Patrick! Aan bovenstaande heb ik niks toe te voegen. Succes met je speurtocht!!! |
Auteur: | DESMET PATRICK [ 25 jul 2008 23:42 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
t'zou inderdaad eenvoudiger zijn de mx-5 "eruit te schoppen" maar dat lukt me écht niet, ik heb dat autootje al jaren , heb er serieus wat geld ingestoken (accesoires,verbeteringen , inox uitlaatlijn...) en heb er nog nooit een cent kosten aan gehad, verder rijdt hij ook super want t'is een eerste generatie ,dus minder dan 1000 kg (960), ik weet; dat zijn cijfers waar jullie waarschijnlijk om lachen en de 944 cabrio is zeker een pracht van een cabrio maar de MX (echt een tof autootje)blijft, da's zeker. Motorisch zal het een 944 type2 of een S2 worden, type 2 want ik dacht gelezen te hebben det de ventilatie bij Type's één een probleem is,en voor een auto die ook's winters dient is dat toch wel een must.... Ik blijf dus zoeken,lezen en testrijden (heb ondertussen al met een turbo 220 pk gereden) mijn budget is pakweg 10-12000 euro , maar zoals ik hier op dit forum reeds vernomen heb, misschien beter niet het hele budget aan de aankoop spenderen en een bedrag voor onvoorzienigheden opzijzetten. THX |
Auteur: | R.M.Boosten [ 26 jul 2008 11:19 ] |
Berichttitel: | |
Welkom! Succes met de zoektocht naar een goede 944! Ik zou zéker voor de 944 MkII gaan aangezien het interieur GIGANTISCH veel moderner is! Daarbij, als je een S2 betalen kunt, zal dit de fijnere keus zijn aangezien hij "turbo" bespoilert is rondom. OUD tegenover NIEUW Normal S2 Trouwens heren, jullie vergelijken een 944 S2 met een 944 N/A. De S2 is echter óók een N/A, want het staat voor Naturally/Normally Aspirated (Natuurlijk/Normaal Beademd) wat erop neerkomt dat de motor zuurstofkrijgt zonder enige vorm van turbo/compressor/supercharger etc. |
Auteur: | Tom80 [ 26 jul 2008 12:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Je moet er alleen mee kunnen leven dat het stuur naar rechts verhuist, blijkbaar. |
Auteur: | R.M.Boosten [ 26 jul 2008 13:12 ] |
Berichttitel: | |
Oké, speciaal voor Tom dan: (nu zijn alleen alle icoontjes en letters gespiegeld maar dat ziet Tom toch lekker niet ) |
Auteur: | dubsport [ 26 jul 2008 13:35 ] |
Berichttitel: | |
Tip. Peter Morgan heeft over de 924/944/968 ook een boek geschreven met daarin alle details van deze modellen. Het is alleen al een leuk boek om door heen te bladeren...... k heb zelf ook Boek kun je kopen bij Bol.com of Amazon. |
Auteur: | R.M.Boosten [ 26 jul 2008 13:40 ] |
Berichttitel: | |
Óók leuk voor de gewone liefhebber |
Auteur: | Master Ken [ 27 jul 2008 18:21 ] |
Berichttitel: | |
Ook regelmatig te vinden op marktplaats |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |