Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:37

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944 type 2 targa '86
Bericht Even voorstellen
Ik vond het inmiddels wel tijd worden dat ik mij even ga voorstellen, dus...
Ik ben Allard, woon in Weidum (Friesland). Ik ben inmiddels meer dan een jaar in het bezit van een 944 type 2 uit 1986. Deze heb ik op marktplaats gevonden na een lange zoektocht naar een 944 opknapper met veel werk, voor weinig geld, en daar voldeed deze aan.
Afbeelding
Had jaren stil gestaan in een schuurtje. Remmen zaten totaal vast geroest, een grote deuk in de linker voorkant, en een motorblok wat volledig onbruikbaar was door een vastloper.
Afbeelding
Zoals op de foto te zien was de cilinderwand gescheurd, de zuiger doormidden, en de drijverstang had een gat in de zijkant en in de carterpan van het blok geramd. (moet nogal lawaai hebben gehad. :twisted:
Ik ben rustig gaan restaureren. Inmiddels heb ik de remmen weer optimaal werkend (en glanzend) gekregen, voorplaatwerk vervangen, en nog veel meer gerepareerd.
Afbeelding Afbeelding
Ook heb ik een ander motorblok gekocht. Afbeelding
In dit gekochte blok bleek de mayonaiseachtige sludge te zitten. Thuis leek dit te liggen aan een gescheurde oliekoeler. Deze heb ik vervangen, en heb het blok gespoeld, en de distributieriem vervangen en gespannen. Heb de uitlaatspruitstukken met hittevaste verf zwart gespoten, en de kop wat gepolijst. De koppelingsschijf was kapot, dus die heb ik vervangen. Hierna het blok in de wagen gelepeld.
Afbeelding
Afbeelding
Starte niet meteen, maar na wat aanpassingen aan het elektrisch systeem werkte ie perfect! :D Natuurlijk eerst wat ingedraaid, en daarna een stukje gereden. Rijdt als een sneltrein, en ligt als een dijk op de weg!
Er moet nog veel aan deze prachtige wagen gebeuren, en ik hou jullie daar mee op de hoogte.

Groeten, Allard

Laatst bijgewerkt door allard op 16 aug 2008 12:20, in totaal 7 keer bewerkt.

16 aug 2008 10:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Hallo Allard, welkom hier!

16 aug 2008 10:34
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Edit: foto's gingen niet goed, is gefixt door Allard. :thumleft:

Laatst bijgewerkt door MS964 op 16 aug 2008 14:39, in totaal 1 keer bewerkt.

16 aug 2008 10:35
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ha Allard, volgens mij gaat het nog niet helemaal goed met de foto's, althans ik zie ze niet allemaal.

16 aug 2008 11:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944 type 2 targa '86
Bericht 
is gefixt :wink:

16 aug 2008 12:22
Profiel
Papendrecht
Bericht 
:thumright:

16 aug 2008 12:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
Goed werk, het was waarschijnlijk goedkoper geweest om een goede te kopen maar nu weet je wat je hebt en het sleutelen is de helft van het plezier.

Ik zie dat je de motor vanaf de bovenkant er uithaalt en er weer in laat zakken, zelf heb ik hem er altijd onderuit laten zakken. Zal qua werk niet veel uitmaken maar je hebt wat minder kans dat je met het uittakelen de spatborden of de neus beschadigd.
Ik neem aan dat er ook nog andere velgen onder komen. Al een keus gemaakt? Persoonlijk zou ik bij een grijze 944 voor cup1 velgen gaan. Zelf heb ik nu Cup2 velgen gekocht maar toen ik ze er onder had zitten had ik er al een beetje spijt van.

16 aug 2008 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type 2 targa '86
Bericht 
Citaat:
Goed werk, het was waarschijnlijk goedkoper geweest om een goede te kopen maar nu weet je wat je hebt en het sleutelen is de helft van het plezier.

Ik zie dat je de motor vanaf de bovenkant er uithaalt en er weer in laat zakken, zelf heb ik hem er altijd onderuit laten zakken. Zal qua werk niet veel uitmaken maar je hebt wat minder kans dat je met het uittakelen de spatborden of de neus beschadigd.
Ik neem aan dat er ook nog andere velgen onder komen. Al een keus gemaakt? Persoonlijk zou ik bij een grijze 944 voor cup1 velgen gaan. Zelf heb ik nu Cup2 velgen gekocht maar toen ik ze er onder had zitten had ik er al een beetje spijt van.

Het kopen van een goede 944 is idd goedkoper, maar het gaat mij om het plezier van het sleutelen aan zo'n mooie auto, en dat is tenslotte wel wat geld waard. :D
Btw ik heb het blok er wel van onder uitgehaald. Ik heb de p op houten bokken van een meter hoog gezet, en daarna met een stellage (zie foto) boven het motorcompartiment het blok aan twee lieren laten zakken, en daarna de nieuwe er op die manier weer ingelierd (spannend werk :wink: ). Er aan de bovenkant uithalen vond ik idd te riskant met oog op beschadigen.
Over de velgen, ik zat zelf te denken aan cup 3 velgen, ik zag ze laatst onder een 944, en dat stond zeer strak. Maar tijdens het opknappen laat ik mooi eerst de koekjessnijders eronder zitten, de nieuwe komen wel als ik de wagen gespoten heb en de rest ook perfect is.

16 aug 2008 14:57
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Leuk project, maar dat oranje FRAM filter er gelijk tussenuit flikkeren, daar zit geen klep in en aangezien die ondersteboven hangt loopt die leeg waardoor bij een koude start het blok eventjes geen olie krijgt, koop beter een MAHLE of originele P oliefilter.

16 aug 2008 19:28
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
hoi allard veel plezier met je 944 .... kon niet wachten op je freewebs plaatjes , kijk straks wel :D (ga nu even mn 12.231 platte reisgenoten van mn bumper wassen, die ik gisteren heb meegenomen naar huis )

17 aug 2008 7:53
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
Allard, welkom hier..

Top dat je zoveel zelf kunt doen om jouw wagen weer in puike conditie te krijgen.

Misschien wist je het al, maar er is ook een 944forum (www.944forum.com) waar hoofdzakelijk over 944 gediscussieerd wordt. Daar zit behoorlijk veel kennis en ervaring.

17 aug 2008 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type 2 targa '86
Bericht 
Thx voor de reacties :D

Citaat:
Leuk project, maar dat oranje FRAM filter er gelijk tussenuit flikkeren, daar zit geen klep in en aangezien die ondersteboven hangt loopt die leeg waardoor bij een koude start het blok eventjes geen olie krijgt

Die heb ik inmiddels samen met de oude olie vervangen, er zit nu een MANN-oliefilter aan het blok. :)

Citaat:
Misschien wist je het al, maar er is ook een 944forum

Het 944forum ken ik al. Ik zal binnenkort es even een account aanmaken

17 aug 2008 15:02
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Hoi Allard,

Welkom op het forum.
Mooi projektje :!:
Bij het lezen van zulke verhalen neem ik me altijd voor om zelf ook eens wat meer aan m'n auto te sleutelen.... maar ja: ruimte en tijd he? :(
Veel succes met het vervolg.

17 aug 2008 15:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Citaat:
Citaat:
Leuk project, maar dat oranje FRAM filter er gelijk tussenuit flikkeren, daar zit geen klep in en aangezien die ondersteboven hangt loopt die leeg waardoor bij een koude start het blok eventjes geen olie krijgt

Die heb ik inmiddels samen met de oude olie vervangen, er zit nu een MANN-oliefilter aan het blok. :)

Goedzo, hoe zit het trouwens met je interieur ? Dat is bij veel 944's kapot en waarschijnlijk bij die van jou dus ook, ga je dat opnieuw laten bekleden ofzo ?

17 aug 2008 18:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nog zo'n vierpitter in het noorden. Mooi hoor als je voor zo'n project helemaal gaat. Jammer genoeg heb ik er zelf veel te weinig verstand van. Lijkt me prachtig daar een hoop vrije uren in te steken en de auto opnieuw geboren te zien worden.
Succes ermee en laat tzt nog eens wat materiaal zien.

Jos

17 aug 2008 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type 2 targa '86
Bericht 
Citaat:
Goedzo, hoe zit het trouwens met je interieur ? Dat is bij veel 944's kapot en waarschijnlijk bij die van jou dus ook, ga je dat opnieuw laten bekleden ofzo ?

Het interieur is een van de weinige delen die goed waren toen ik de auto kocht. Er zit slechts een klein scheurtje in de bestuurdersstoel, maar dit valt nauwelijks op :D . Dit moet echter wel gerepareerd, voordat t verder uitscheurd. Rechtsachter is het karton achter de bekleding (boven de speakers) verweekt, maar dit heb ik al zeer netjes gerepareerd. De lek die dit veroorzaakt heeft zoek ik nog steeds.. :?

Citaat:
Jammer genoeg heb ik er zelf veel te weinig verstand van.

Dat verstand komt alleen door zelf te sleutelen. Gewoon doen dus, want t is idd een geweldig mooie hobby :D

17 aug 2008 18:56
Profiel
Papendrecht
Bericht 
allard schreef:
Citaat:
Jammer genoeg heb ik er zelf veel te weinig verstand van.

Dat verstand komt alleen door zelf te sleutelen. Gewoon doen dus, want t is idd een geweldig mooie hobby :D

Daarnaast zijn twee rechter handen vast ook geen overbodig luxe.
Afbeelding

18 aug 2008 9:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
allard schreef:
Het interieur is een van de weinige delen die goed waren toen ik de auto kocht. Er zit slechts een klein scheurtje in de bestuurdersstoel, maar dit valt nauwelijks op :D . Dit moet echter wel gerepareerd, voordat t verder uitscheurd. Rechtsachter is het karton achter de bekleding (boven de speakers) verweekt, maar dit heb ik al zeer netjes gerepareerd. De lek die dit veroorzaakt heeft zoek ik nog steeds.. :?

Veel voorkomend probleem, is het achter je voorstoelen ook nat ? Waarschijnlijk de afwatering van het targadak dicht, lopen twee slangetjes naar de bakken bij de achterwielen, waarschijnlijk zitten die kanaaltjes dicht, even schoonmaken en hij kan er weer tegen :wink:

18 aug 2008 13:38
Profiel WWW Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Welkom op het forum :lol:

19 aug 2008 7:03
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type 2 targa '86
Bericht 
Citaat:
Daarnaast zijn twee rechter handen vast ook geen overbodig luxe.

:lol:

Citaat:
Veel voorkomend probleem, is het achter je voorstoelen ook nat ? Waarschijnlijk de afwatering van het targadak dicht, lopen twee slangetjes naar de bakken bij de achterwielen, waarschijnlijk zitten die kanaaltjes dicht, even schoonmaken en hij kan er weer tegen Wink

Het is inderdaad achter de voorstoelen ook nat. Gister heb ik even de kanaaltjes doorgespoten, maar er kwam geen prut uit oid, dus ze zaten niet dicht. Daarna toch maar even voor de zekerheid de slangetjes vervangen voor nieuwe siliconen slangen, maar vanochtend was het toch weer nat achterin de 944. Het probleem zit dus ergens anders, maar waar... :roll:

19 aug 2008 12:02
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Welkom hier Allard en een leuke intro. Gezein de vorderingen die je al hebt teweeggebracht zal de rest ook zeker weten puik in orde gaan komen.

Succes en plezier er verder mee !

22 aug 2008 14:15
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]