| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Ook ff voorstellen + vraagje
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=23&t=19828
Pagina 1 van 1

Auteur:  67Camaro [ 25 aug 2008 18:52 ]
Berichttitel:  Ook ff voorstellen + vraagje

Hallo,

Mijn naam is David, 30 jaar, en kom uit het mooie ZeeuwsVlaanderen.
Ik ben een (trotse) bezitter van 2 Chevrolet Camaro's, beiden uit 1967.
De ene is een convertible welke in 10000 stukjes ligt, en de andere een full-option sportcoupe.


Afbeelding

Afbeelding

De coupe heeft momenteel een 305ci V8 (5 liter) met genoeg koppel 8) en de convertible krijgt een 383ci (6.4 liter) V8 met 2x 4bbl carbs die goed zouden moeten zijn voor minimaal 500pk en het bijbehorende koppel 8) 8)

Over een tijdje (na de zomer) ga ik de coupe verkopen, en hopelijk er een mooie 911 van kopen.

Maar genoeg over de Amerikanen...

Sinds vele jaren ben ik helemaal gek van Porsche, in het bijzonder de 911.
Echter sinds kort ben ik 'serieuzer' op zoek naar een 911, echter moet het wel een oldimer zijn...
Nu weet ik dat er genoeg boeken zijn waar informatie in staat over de verschillende 911's, maar kiezen uit 10000 boeken maakt het wel wat moeilijk voor mij om de juiste te vinden.

Zou iemand mij een goed boek met veel foto's kunnen aanbevelen waarin de verschillende uitvoeringen + bijbehorende interieur in staat? Of eventueel een goede website?
Het interieur vind ik minstens even belangrijk als het uiterlijk...

Tevens vraag ik mij af waarom er zoveel verschil zit in de prijzen, zoals deze, welke ik heel mooi vind:
Porsche 911T 1971 Speurders

of deze, welke ik minder mooi vind:
1971T Targa

Ook zie ik een duidelijk verschil in body's ondanks ze allebei uit 1971 komen...


Hopelijk verveel ik jullie niet met mijn vragen... :? Maar alvast bedankt!

Groeten David

Auteur:  cabrio wim [ 25 aug 2008 19:30 ]
Berichttitel: 

Welkom David, maar eerste is turbo omgebouwd en daar mankeert nog al wat aan wat ombouw betreft, dus laten staan dat ding.
Tweede is zoals ik op de foto's kan uitmaken origineel en weinig aan veranderd, dus daar ook de prijs naar.
Zal op je zoek tocht wel meer gebakjes tegenkomen. :idea:

Auteur:  stoekie [ 25 aug 2008 19:35 ]
Berichttitel: 

Als je de eerste porsche fatsoenlijk wil krijgen ben je waarschijnlijk meer kwijt dan wat de 2de nu kost.

Zie trouwens nu pas wie het is, is een handelaar en die vraagt echt niet zomaar zo weinig voor de auto.

(klik op alle adv van de adverteerder) De witte met rode velgen die hij heeft staan had ik overigens bijna gekocht. :shock:

Auteur:  Targa911S1967 [ 25 aug 2008 20:16 ]
Berichttitel: 

Hoi David,

een klassieke Porsche, daar wordt erg veel waarde gehecht (en dus gerekend) voor originaliteit (en vanzelfsprekend goede kwaliteiet), vandaar dat de prijzen van de eerste serie 911 van 1964 t/m 1973 vaak redelijk hoog zijn voor goede originele exemplaren..... :roll: :roll: :roll:

Een mss interessant boek voor jouw kan zijn:
911 and 912 Porsche: a Restorer's Guide to Authenticity (Paperback)
by B Johnson (Author) "This book will examine the non-mechanical aspects of standard production versions of the Porsche 911/912 built between the 1964 and 1973 model years ..."

Afbeelding

en kijk eens bij de klassieke 911 en 912 club:

http://www.klassieke-porsche-911-en-912-club.nl/

Auteur:  ingo [ 25 aug 2008 20:17 ]
Berichttitel: 

De tweede is ook (een beetje) veranderd hoor.
Zowel van buiten (volgens mij bredere wielen, voorbumper met 'lip' is pas vanaf de 2.4, de cookie cutter-velgen worden door de meesten minder goed 'gewaardeerd' dan mooiere Fuchsjes) als van binnen (stoelen uit model na '73).

Oja, qua boek: "De originele Porsche 911" van Peter Morgan.

Succes en welkom!

Auteur:  Olaf [ 25 aug 2008 20:58 ]
Berichttitel: 

De eerste is 'n echte Bob de Bouwer 911 :wink:

... de tweede ziet er leuk uit - maar zou ik bij interesse toch ergens serieus aan 'n AKK laten onderwerpen :idea:

Wat je zou kunnen doen, is het lijstje van paSCal in gaan vullen en dat hier posten - evt. zou je je budget er bij kunnen vermelden ....

Enne .... welkom btw :drive:

Auteur:  67Camaro [ 25 aug 2008 23:35 ]
Berichttitel: 

Olaf schreef:

Wat je zou kunnen doen, is het lijstje van paSCal in gaan vullen en dat hier posten - evt. zou je je budget er bij kunnen vermelden ....

Enne .... welkom btw :drive:




Allemaal bedankt voor de snelle reacties!
Heb eindelijk het lijstje van paSCal gevonden, en ik ben niet veeleisend denk ik zo :P


- welk type wil je (klassiek, 2.7, SC, 3.2, 964, 993, 996, Boxster, KJN) (((((Geen voorkeur (moet de verschillen nog bestuderen, vandaar de vraag van de boeken!), oldtimer, turbo-look, spoiler, cilinderinhoud/vermogen geen voorkeur, mid-70's tot mid-80's)))))

- een coupe of een cabrio of een targa (((((Liefst een cabrio/targa, maar heb er al 1 dus geen vereiste)))))

- schakelbak of tiptronic (dit kan een bewuste keuze zijn) (((((schakelbak)))))

- bij een 3.2 -> 915 bak of G50 bak (((((Maakt niks uit)))))

- kilometer stand !!! (((((Mijn Camaro rijd ook maar 1500km/jaar, maakt niet veel uit, als de techniek maar goed is)))))

- MOET de wagen schade/ongeval vrij zijn, of waar liggen je grenzen (((((nee, kleine deukjes, krassen, lakschade etc geen bezwaar. Echter geen grote roestplekken, en ik wil hem niet rechten etc.)))))

- Wil je perse een orgineel NL (BE) auto (((((nee hoor...)))))

- wel of geen vaste spoiler (((((Ik wil wel een spoiler, vast of niet)))))

- ben je aanhanger van "orgineel" of mag hij aanpassingen hebben, let hier goed op. (((((Hoeft NIET origineel (#s matching) te zijn, echter GEEN '68 interieur in een '77er, GEEN spiegels die nooit geleverd zijn op de 911, GEEN zelf gemaakt interieur, etc!)))))

- Exterieur kleur (evt. een paar) (((((Zwart/donker blauw)))))

- Interieur kleur (evt. een paar) (((((Beige/wit/lichte kleuren)))))

- Volleder of niet? (((((Geen must, wel een pre)))))

- Airco of niet? (((((Nee)))))

- Cupspiegels of niet (((((Maakt niks uit)))))

- voorkeur voor welke velgen, of welke zeker niet (((((Geen voorkeur))))))

- schuifdak ? (((((Maakt niks uit)))))

- 3e remlicht ? (((((Maakt niks uit)))))

- Wel of geen achterwisser ? (((((Maakt niks uit)))))

- C4 of C2 (in geval van de nieuwere wagens) (((((NVT)))))

- Eventueel ombouw? (SC 3.2, 3.2 964 etc) (((((Geen probleem)))))

- wel of geen (volledige) historie (waarbij zoals al eerder opgemerkt, de laatste jaren het boeiendst zijn!) (((((Maakt niks uit)))))


Budget momenteel rond 10.000 euro. De opbrengst van m'n Camaro (15.000-17.500euro) wil ik liefst steken in de restauratie van m'n convertible Camaro, echter 5.000 kan ik altijd missen als extra v/d 911.

Thnx again!
Groeten David

Auteur:  Bertroex [ 26 aug 2008 0:18 ]
Berichttitel: 

Een goede website voor UUUUUren leesplezier

http://www.autozine.org/911/911_1.htm

Het boek Originele 911 van Peter Morgan is zeer goed (als start)

Afbeelding

en meteen ook maar wat extra info; De 911 story van Paul Frere

Afbeelding

Veel plezier en welcome!

Bert

Auteur:  yohanv [ 26 aug 2008 6:34 ]
Berichttitel: 

Als ik het lijstje zo doorlees zijn er geen grote eisen. Orginaliteit heeft dus geen enkele prioriteit, dat scheelt een heel eind. Er zijn genoeg omgebouwde exemplaren te koop, die niet erg gewild zijn onder de meesten van ons. Daar doe je op het moment dus je voordeel mee. :wink:

Echter als je zo'n exemplaar over een tijdje wilt gaan verkopen moet je veel geduld op kunnen brengen. :wink: :?

Onder de 10.000 zal het aanbod niet ontzettend groot zijn. Bij Van Kessel staan soms best wel van die leuke projecten zeg maar te koop. ( www.vankesselsportscars.com ).

En leef je uit met : Porsche Ocassion Sites :wink:

Auteur:  zuugnap [ 26 aug 2008 6:55 ]
Berichttitel: 

suc6 met je zoektocht ..... :wink:

Auteur:  outletvalve [ 26 aug 2008 10:07 ]
Berichttitel: 

David,

welkom op het forum.

Het boek van Peter Morgan is ook in het nederlands leverbaar geweest (momenteel in herdruk lees ik), en is denk ik het eerste boek dat je moet aanschaffen.

Afbeelding

Hier nog een link naar een heleboel Porsche boeken:
autoboekenwinkel

Succes met je zoektocht!

Auteur:  WdePundert [ 26 aug 2008 14:19 ]
Berichttitel: 

Welkom David van een ex-Zeeuwsch-Vlaming.
Morgan is inderdaad een aanrader.

Auteur:  67Camaro [ 26 aug 2008 18:04 ]
Berichttitel: 

Zo, eindelijk 'de bijbel' besteld en nog wat verder gesurft :D

Maar wat zijn de punten eigenlijk die missen aan de ombouw van de 1e link van mij....de "Bob de Bouwer" 911... :roll:


gast schreef:
Welkom 67Camaro!

Lijkt er op dat je gaat overstappen van hobby :wink: Eenmaal bezig misschien dat bouwpakket ook verkopen :idea:


Overstappen zal een groot woord zijn....uitbreiden zal juister zijn. :wink: :!:
Maar vergis je niet in mijn "bouwpakket" 8) Het is wel een Amerikaan, maar weegt minder dan 1400kg en krijgt genoeg vermogen/koppel om de 400m in 11.x sec te doen 8) en de wegligging van een sportwagen!
Dus verkopen........dacht het niet :wink:

Nu ben ik geen dromer...eerder een realist, en ik vind dat de Porsche nog steeds de beste wagen ter wereld is...maar een aangepaste GT2 heeft het wel moeilijk met een aangepaste 67 Camaro op Zandvoort.
Vandaar the best op both worlds... Een Camaro EN een 911 8)

In ieder geval allemaal bedankt voor de opmerkingen! Ik heb nog veel te le(r)zen denk ik zo!

Groeten David

Auteur:  Master Ken [ 27 aug 2008 0:20 ]
Berichttitel: 

Misschien dat je nog iets leuks kunt vinden op het forum. Staat namelijk nog een prachtige 944 te koop voor een mooie prijs.

Overigens.... welkom op het forum :wink:

Auteur:  Bertroex [ 27 aug 2008 0:43 ]
Berichttitel: 

67Camaro schreef:
Maar wat zijn de punten eigenlijk die missen aan de ombouw van de 1e link van mij....de "Bob de Bouwer" 911... :roll:


Dat gebakje ziet er zo uit

Afbeelding

Maar moet er eigenlijk zo uitzien
(met dank aan het fotoalbum van Ccornell)

Afbeelding

Dus... er zitten (GRP?) turbovleugels voor -en achter op, RSR style (GRP?) impact bumpers, dikke BBS wielen in 15 inch (probeer daar maar eens banden voor te vinden $$$ :evil: ), een (GRP) 930 3.3 achtervleugel, licht geanodiseerd brightwork (ramen, deuren enz is geen chrome maar geanodiseerd alloy) is zwart geverfd, er staan latere spiegels op, hoe staat dat rechter achterwiel erbij in de turbo vleugel enz enz.

binnenin ziet ie er zo uit (dwz een interieur van een 77 onwards erin gekeild)

Afbeelding

Ooooh zie ik hier type 2 early imact bumper sport stoelen?! :P

maar moet er eigenlijk zo uitzien

Afbeelding

De waarde van je porsche is vaak bepaald door:

Neem een perfect exemplaar van je type
trek ervan af wat het kost om jouw wagen in die staat te herstellen

De bovenstaande porsche is dus bijgevolg niet erg origineel meer. Maar het ergste is dat vaak zo'n ombouw gebeurd is omwille van roest -wat vindt je onder al dat polyster?- of omwille van een ongeval -id-.

En begin dan maar eens aan het technische gedeelte want die draag armen, ophanging enz konden echt niet om met de dikke 245-ers vanachter etc.

Carburatoren afstellen? Yeah right, als het dat alleen maar is....

;)


Bert

Auteur:  67Camaro [ 27 aug 2008 12:04 ]
Berichttitel: 

@ Master Ken, bedankt maar een 944 staat niet op mijn verlanglijstje. De lijnen van een 911 zijn gewoon super!

@ Bertroex, Dit zijn de dingetjes die ik niet wist en die ik wilde weten! Thnx


Ik moet nog een paar dagjes wachten voordat de 'bijbel' op de deurmat valt...Ik ga eerst dat boek maar eens doorbladeren denk ik, en dan maar weer op jacht!
Bij mijn Camaro duurde de zoektocht ook meer dan 3 jaar...hopelijk duurt het bij de 911 wat minder lang :?

Thanks again!

Auteur:  67Camaro [ 27 aug 2008 21:58 ]
Berichttitel: 

gast schreef:
67Camaro schreef:
...maar een aangepaste GT2 heeft het wel moeilijk met een aangepaste 67 Camaro op Zandvoort.


recht-uit bedoel je zeker? En na de eerste bochten dan :?: :mrgreen:


:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Nee, over het hele circuit 8)
Was wel leuk spelen hoor op Zandvoort :D (zat er helaas alleen naast ipv zelf aan het stuur)

De 911 en de Camaro hebben jaren lang met elkaar gereden tijdens de Trans-Am races die begonnen midden-eind 60's... dus ze zijn heel :!: goed door de bochten te krijgen, want met een dwijl kun je niet in de prijzen vallen (Natuurlijk zijn de Porsches (veel) beter in het bochtenwerk, maar voor een Amerikaan is ie alles behalve slecht in de bochten!)

Op kleine circuitjes is het natuurlijk wel steken in de bochten, haha.

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Tim [ 01 sep 2008 18:12 ]
Berichttitel: 

Denk er ook eens over na of je lang met je eerste P wilt blijven rijden of niet. De eerste is echt te gek voor woorden als je het merk wat serieus wilt nemen. De tweede zou je best als opstart kunnen zien maar zoals anderen ook al hebben gemeld, laat er een kenner naar kijken.

Hou er ook rekening met het rijgedrag. Hoewel iedere 911 er bloedmooi uit kan zien, de techniek van een 70-er 2.4 is echt wel wat anders dan een '80-er 3.2 of stap verder 964 van 89-en later. Als je dan een 70-er techniek in een 90-er uiterlijk gaat stoppen zal de P toch gaan tegenvallen.

Het zal er allemaal niet makkelijker op worden voor je, succes ermee .... Tim.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/