| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Kweenie, Cayenne T
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=23&t=20349
Pagina 1 van 2

Auteur:  Kweenie [ 14 okt 2008 9:57 ]
Berichttitel:  Kweenie, Cayenne T

Al 2 topicjes hier op PF geopend tijdens zoeken naar een Cayenne-S, het is uiteindelijk een '05 Cayenne Turbo geworden 8)

Ben al in het bezit van enkele leuke speeltjes, maar wilde ook nog een keer een "extreme" dagelijkse auto meemaken.
Mijn nieuwe aanschaffing:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Auteur:  Hans Luna [ 14 okt 2008 10:02 ]
Berichttitel: 

Zo dan! vet hoor! wat een kanon zeg, veel plezier

Auteur:  porschehenk [ 14 okt 2008 10:04 ]
Berichttitel: 

Welkom hier, mooie tjurbo :lol:
Willen graag weten wat je andere speeltjes zijn, dus laat maar komen de foto's.

Auteur:  R.M.Boosten [ 14 okt 2008 12:10 ]
Berichttitel: 

Welkom! Wat zijn je andere speeltjes dan ;)?

Auteur:  TD (zonder I) [ 14 okt 2008 12:18 ]
Berichttitel: 

Welkom.

Stond deze niet op mp :roll: zo ja, dan heb je prijstechnisch een goede deal gemaakt :thumleft:

Veel plezier met de auto en de zegels :wink: :mrgreen:

Auteur:  Marcel [ 14 okt 2008 12:23 ]
Berichttitel: 

maar goed dat de benzine prijs weer wat is gedaald, vette bak....

Auteur:  amandus [ 14 okt 2008 12:35 ]
Berichttitel: 

Coole bak , benieuwd naar het andere speelgoed ?

Auteur:  Kweenie [ 14 okt 2008 12:49 ]
Berichttitel: 

Ok, OK :lol:
Als jullie dan zo benieuwd zijn naar het andere speelgoed, echter geen Porsche:
-Voor mooi weer, als zonnetje schijnt: Mazda MX-5 Turbo
-Voor ritjes, spec. evenementen/charity ritten: Honda NSX-Supercharged
-Voor spelen op circuit dagen: Japanse RHD Toyota MR2 Turbo
-Op dit moment eigenlijk boventallig: Subaru Outback 3.0R Exe
-Voor boodschappenritjes door de stad met mooi weer: BMW C1 200
:wink: :wink:

Auteur:  amandus [ 14 okt 2008 13:05 ]
Berichttitel: 

thnx , liefhebbende verzamelaar , we hebben discussie gehad over de NSX..... :twisted:

Auteur:  Milan [ 14 okt 2008 13:22 ]
Berichttitel: 

Ej, veel plezier met deze topbak!

Nou ben je de King of the Road met zo'n bak :P

Wat ik zelf wel lachen vind, is wanneer je hem manueel in de 6 zet en dan de kickdown intrapt, dat de turbo alsnog opspoelt (iig dat geeft de drukmeter aan) en je voelt het ook wel. (jah k weet ben een beetje vreemd)


P.S: De Cayenne T van mijn pa begint ook met 17-xx-xx :D

Auteur:  John [ 14 okt 2008 13:32 ]
Berichttitel: 

wereld kar....


als je een zwarte KJN ziet opdoemen in je spiegel op de snelweg, geeft dat een angstig gevoel....

Auteur:  Porsche 944 [ 14 okt 2008 14:27 ]
Berichttitel: 

Mooie bak !, turbo zelf op de mx5 geschroefd ?

Auteur:  WdePundert [ 14 okt 2008 16:59 ]
Berichttitel: 

Welkom en gefeliciteerd met deze vette bak.

Auteur:  Wimpie77 [ 14 okt 2008 17:13 ]
Berichttitel: 

Gafe bak!! 8) Wil mijn vriendin ook graag hebben... :(

Mag inderdaad wel een stukje verlaagd worden of nog grotere wielen f beide! :D

Auteur:  Kweenie [ 14 okt 2008 19:10 ]
Berichttitel: 

Porsche 944 schreef:
Mooie bak !, turbo zelf op de mx5 geschroefd ?


Ik doe in principe (en ook uit principe) vrijwel alles zelf, dus ja, ik heb zelf de MX-5 voorzien van een turbokit.

Ik vind werken aan mijn auto's leuk, maar mede reden daarvoor is dat telkens weer wanneer ik werk door garagebedrijven nazie, het blijkt dat er dingen niet goed zijn gedaan.

Ook voor de Cayenne geldt dit weer: :evil:
RV-scherm richting aanwijzer lampje weigert soms, is volgens vorige eigenaar al een keer door de P-dealer naar gekeken, dus heb ik RV-binnenscherm eruit gehaald.
En wat bleek: slangen van de re-koplampsproeier waren uit de ophang beugeltjes getrokken en slang was bijna los van de sproeier!
Blijkbaar gebeurd tijdens door de dealer nazien van richting aanwijzer lampje (want verder is daar niets gedaan).
Op termijn was gegarandeerd de slang van de sproeier losgeschoten en was de tank leeggelopen. WEER bevestiging dat je alles zelf schijnt te moeten doen om zeker te zijn dat het GOED gebeurt.

Ik begrijp het "blinde"vertrouwen van sommige mensen in de dealer dan ook absoluut niet, ik heb veel liever een auto waar een liefhebber het onderhoud heeft gedaan, is kans stuk groter dat het goed is gedaan.
Losgetrokken en niet meer terug bevestigde slangen/draden/beugels heb ik helaas al regelmatig gezien na dealer werk.

PS,
Hoe verlaag ik mijn Cayenne welke voorzien is van luchtvering?? Tips welkom!
Ik heb wel gezien dat er op Ebay duitsland een "verlagingsmodule" wordt aangeboden, maar dat moet fiks geld kosten :shock: . Tips voor verlagen zijn zeker welkom.

Auteur:  TheHuge [ 14 okt 2008 19:47 ]
Berichttitel: 

Volgens mij hoef je em helemaal niet hoeft te verlagen hoor....zou ook niet weten hoe met luchtvering...
Ik heb zelf een Touareg (zo'n grote volkswagen bus) 4,2L V8 gehad met 20 inch en luchtvering. En als ik die op de sportstand zette, dan reed het echt wel sportief voor zo'n bakbeest, en het oogde ook goed.
Ik neem aan dat ie op off-road standje stond toen je bovenstaande foto's hebt gemaakt..
Verder mooie bak hoor!!

Auteur:  horn [ 14 okt 2008 19:56 ]
Berichttitel: 

mooie uitbreiding van het speeltjesparadijs! doe je goed :thumleft: idd wel een beetje slurperdeslurp... maar dat mag de pret (nu nog) niet drukken! Enjoy!

Auteur:  Kweenie [ 14 okt 2008 20:01 ]
Berichttitel: 

TheHuge schreef:
Ik neem aan dat ie op off-road standje stond toen je bovenstaande foto's hebt gemaakt..
Verder mooie bak hoor!!


Nee hoor,
Stond toen op de normale rijhoogte stand

Auteur:  R.M.Boosten [ 14 okt 2008 20:25 ]
Berichttitel: 

De oplossing is dus hem op sport te zetten ;) dan wordt hij lager.

Auteur:  Kweenie [ 14 okt 2008 20:42 ]
Berichttitel: 

R.M.Boosten schreef:
De oplossing is dus hem op sport te zetten ;) dan wordt hij lager.


Luchtvering instelling is me dus niet helemaal duidelijk.
Standen zijn van hoog-laag:
-Terrein extra
-Terrein
-Normaal
-Laag
-Laadniveau

Ik had begrepen dat de luchtvering bij overschrijden van 120 KM/h de auto 2,5 cm verlaagt, maar dat geldt volgens mij in de "normaal" stand vd vering.
Verlaagt "sport" stand nog extra, of verlaagt dit de auto gewoon altijd met die 2,5 cm (dus ook beneden de 120 KM/h)?
Wat is de functie van de 1e verlagingsstand vd selector schakelaar, kan ik die gewoon permanent op 1e verlagingsstand laten staan??

Heb wel begrepen dat in de stand "Laadniveau" niet mee mag/kan worden gereden.

Auteur:  R.M.Boosten [ 14 okt 2008 21:05 ]
Berichttitel: 

Dan verlaagd hij dus naar die 2.5cm lager die hij op "normaal" bij 120 daalt ;)

Auteur:  TheHuge [ 14 okt 2008 21:25 ]
Berichttitel: 

Scherp :wink:

Auteur:  Kweenie [ 14 okt 2008 21:45 ]
Berichttitel: 

Permanent in sportstand rijden zal mijn vrouw niet op prijs stellen. :?
Wat doet de 1e verlagingsstand dan?? :?: gaat die soms ook 2,5 cm verlagen maar met dempers nog in de normale of comfort stand? Als dit zo werkt, dan zou dat mogelijk een betere optie zijn. :wink:

Auteur:  TheHuge [ 14 okt 2008 22:21 ]
Berichttitel: 

Ik zou gewoon een keer flink aan die knop draaien en bij verschillende instellingen gaan rijden. Anders even het instructie boekje raadplegen..
De touareg had ik altijd op normaal staan, en als ik een keer flink wilde sturen zette ik em een stand lager (snelwegstand).

Auteur:  Rad911 [ 14 okt 2008 22:32 ]
Berichttitel: 

Wat een ongelooflijk kickuh bak!!! Rest maar 1 woord: GEFELICITEERD!!

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/