| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Rode P 944 Type 1 1985 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=23&t=21754 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Clemento [ 01 feb 2009 16:22 ] |
Berichttitel: | Rode P 944 Type 1 1985 |
Ha P-liefhebbers P staat voor Porsche en dat zie ik vrij veel hier op het forum. Dit p-forum lijkt me wel een leuk forum en laat ik me dan voorstellen met mijn nieuwe aanwinst. Zoals het onderwerp al aangeeft is het dus een Rode P 944 Type uit 1985. In augustus 2010 belastingvrij en weet inmiddels dat 1985 bj het laatste jaar is dat auto's belastingvrij kunnen worden. Al vanaf mijn 15de of daarvoor al vond in P een fantastische wagen en kan me nog herinneren dat ik ze telde achterin bij mijn ouders bij een lange rid. De P is natuurlijk puur luxe bezit en had het eigenlijk al uit mijn hoofd gezet er ooit 1 te mogen bezitten. Motoren waren wel bereikbaar en heb vanaf mijn 18de altijd motor gereden waaronder Yamaha xt550 en diverse Kawasaki 900,1000 en 1100. Op dit moment heb ik een kz900 uit 1975 die nog in prima technische staat is maar er uiterlijk wat minder uit ziet. Zet misschien nog een foto erbij. De kick van motoren komt mi een beetje in de buurt van P maar dan anders. Motoren zijn alleen leuk bij mooi weer vind ik en P kan het hele jaar en is ook nog veiliger. Door de jaren heen heb ik van alles gereden op 4 wielen: - Alfa Guilietta (had ik moeten opknappen en houden) - 2x scoda rapide (vergissing) - 3x mazda 626 waarvan 1x wagon - toyota carola (voor mijn vrouw) - Fiat Uno automaat (hebben we nog) - BMW 525 bj '93 touring automaat op gas (geschorst) - Porsche 944 K6 '85 De BMW is ook een fantastische auto maar de wegenbelasting van 150p/m is vrij hoog en er moet van alles aan gebeuren zoals airco. Ga dat nog wel aanpakken maar voorlopig veel km maken in de rode 944 en dat bevalt prima. Had natuurlijk gelijk over mijn P 944 kunnen beginnen maar dat andere vond ik ook wel vermeldingswaardig. Dit was tijdens 944forum treffen op 10 januari. De P944 had ik net 3 dagen en deze ik gekocht via een gewoone garage. De eerste ruim 2500 km heb ik er inmiddels op zitten en ga er zeker 500 km/week woon werk mee rijden de eerste tijd. Heb er tot nu toe een paar kleine mankementen aan gehad zoals een hangende koppelings pedaal maar cilinders die lekten en het euvel is voor ca 400 euro verholpen door montage van nieuwe cilinders en slag. De temperatuur leek gevaarlijk op te lopen en preventief de thermostaat en de thermo-schakelaar op de radiator vervangen voor ca 100 euro. De meter staat wel aan de hoge kant maar koeling is nu wel in orde. Ga tellers vervangen want de meter is niet meer betrouwbaar en heb reeds een tellerunit op de kop getikt voor 30 euro. Ook nog eens wat minder km op de teller en dat zal ik de mogelijk toekomstige eigenaar eerlijk vertellen. Totaal heeft deze P944 denk ik 290d km op de klok volgens NAP. Er zitten wat krasjes en deukjes op deze P944 maar voor 300 euro ga ik dat opknappen. Intereur is netjes en muv de ruitewisser interval werkt alles zoals het moet werken. Distributie is 10.000 km geleden vervangen en helaas heb ik verder geen onderhoudshisrorie beschikbaar. Tot nu toe heeft deze P944 ca 4000 euro gekost maar ben niet van plan er voorlopig afscheid van te nemen. Misschien tzt eens een 911 oldtimer maar de 944 is echt mooie P en heeft ten opzichte van de 911 een aantal voordelen vooral dat het onderhoud goedkoper is heb ik mij laten vertellen. Deze P944 is voor erbij en zodara ik de 525 weer uit de schorsing haal zal ik de P944 vooral als hobby-wagen gaan gebruiken en 's winters stallen. Nu dus veel km maken zodat ik weet wat ik er aan heb en de mankementen verhelpen. Het is een heel verhaal geworden en als je een rode P944 ziet dan denk je misschien he dat is Jan Mijn bouwjaar 1962 Verder: hond, kat, 2 kids en een vrouw Beroep: Onderzoeker Geografische Informatie Technologie Universteit Wageningen/Alterra |
Auteur: | Olaf [ 02 feb 2009 0:09 ] |
Berichttitel: | |
Welkom Clemento |
Auteur: | Clemento [ 02 feb 2009 8:26 ] |
Berichttitel: | |
Bedankt Olaf Hoop nog lang van P te genieten. |
Auteur: | mikeeagle [ 02 feb 2009 9:17 ] |
Berichttitel: | |
Hoi Clemento, heb je gezien tijdens de meet in Meerkerk, volgens mij zat ik tegenover je bij de koffie Vele veilige kilometers gewenst en tot de volgende meeting! Groet, Michiel |
Auteur: | Rodger that! [ 02 feb 2009 9:27 ] |
Berichttitel: | |
Welkom Jan, ouwe stalker je hyves profile staat bij een vriendin van ons(its my life)Bianca. TOTMBO herkende je |
Auteur: | john's Porsches [ 02 feb 2009 9:34 ] |
Berichttitel: | |
welkom clemento, beide een aan elkaar gerelateerd werkveld, grappig |
Auteur: | porsche356sc [ 02 feb 2009 9:42 ] |
Berichttitel: | |
ook welkom hier Jan |
Auteur: | Clemento [ 02 feb 2009 9:53 ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha Michel, Ja nu dus ook op het P-forum en heb het hier wel naar de zin.
Op hyves ben ik een poos behoorlijk actief geweest en nog wel. Mijn krabbels bewaar ik op http://krabbels-van-jan.hyves.nl/
Ha John, vertel me maar eens meer misschien nog eens samen iets doen op GIS-gebied
Ha Harry, Jij bent een prima P-monteur en mijn P is bij jou in goede handen en succes met je nieuwe zaak. @allen Groetjes en keep the wheels rolling |
Auteur: | Richard [ 02 feb 2009 10:23 ] |
Berichttitel: | |
Welkom ,gek op plaatjes zijnde 944 rijder |
Auteur: | Clemento [ 02 feb 2009 10:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Misschien gaat het wel over |
Auteur: | Richard [ 02 feb 2009 10:40 ] |
Berichttitel: | |
vast wel , en zolang jij rijdt met je wagen kan je geen plaatjes posten hahaha have fun |
Auteur: | Clemento [ 02 feb 2009 10:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Kan het ff niet laten. Is geen porsche maar wel sportauto waar ik voor aan de kan ga |
Auteur: | dreamer [ 02 feb 2009 11:18 ] |
Berichttitel: | |
Hoi Clemento, welkom hier! Januari was de aanschaf van de 944-jes Heb de mijne de 8ste gekocht. Nu ruim 1000 km mee gereden. Gelukkig alleen last gehad van een vapour lock. Veel plezier met je Porsche en wellicht tot ziens op meetings! |
Auteur: | WdePundert [ 02 feb 2009 16:41 ] |
Berichttitel: | |
Welkom hiero Clemento. |
Auteur: | MickRS [ 02 feb 2009 23:35 ] |
Berichttitel: | |
Welkom Clemento! |
Auteur: | Bartje968 [ 03 feb 2009 0:07 ] |
Berichttitel: | |
Welkom Clemento! Leuk weer een 944. Vandaag is de mijne uit 1984 weer zonder problemen goedgekeurd. Laat er wel een ruildynamo inzetten en nieuwe deurrubbers. Keep them rolling! |
Auteur: | Clemento [ 03 feb 2009 8:48 ] |
Berichttitel: | |
Bedankt allen, De teller gaat maar door met zalige km. Het klokje gaat vandaag door de 91000 en elke dag komt er weer wat bij. Voorzichtig probeer ik wat de motor voor acceleratie krachten heeft. De 2 gaat tot 90 bij 5500 en de 3 tot denk ik 130 maar veel tijd om op die tellers te letten heb je dan niet. Zalig om bij een stoplicht weg te sprinten bij een brugoprit, door de hellig heb je extra acceleratiegevoel en ga je niet gelijk 30km te snel waar je 100 mag. Wel iets er overheen maar op dat punt (Velperbroek) kunnen ze moeilijk een camera plaatsen en meeste auto's sukkelen met 70 km/u de weg op. |
Auteur: | elfer964 [ 03 feb 2009 9:13 ] |
Berichttitel: | |
Welkom hier, Clemento. Het blijven mooie porsche`s die 944`ers... Maar hoe meet jij de accelleratiesnelheid?? Ik bedoel: ik kan de Golf van mijn zus ook wel doortrekken tot 70 km in z`n 2e versnellling alleen daar doet ie anderhalve dag over.... Mijn eigen golf (GTI type 1 G-60, 240 Pk en 327 Nm) haalt (denk ik..) amper 70 in zijn 2 maar knalt daar naar toe. Schakelen gaat bijna als op een crossmotor: close ratio. Ja, jammer dat je die alfa`s niet meer hebt; ik heb hier nog een AR 75 Turbo uit 1986 staan, supermooie staat. Is niet van mij maar van onze servicemonteur van de rally. Hij is voornemens om deze te gaan restaureren. |
Auteur: | Clemento [ 03 feb 2009 9:24 ] |
Berichttitel: | |
Ha Edwin, Hoe snel het acceleren gaat in seconden weet ik niet. Maar bij flink optrekken zie ik toch de meeste auto's achter mij. Ga natuurlijk niet proberen een sprint te winnen van een auto die sneller is want de 944 k6 heeft 150 pk en er zijn zat gezinsauto's die veel meer hebben, maar niet iedereen haalt eruit wat erin zit. Doe ik trouwens niet altijd want bij hoge toeren neemt de kans op slijtage denk ik exponentieel toe en het verbruik ook. Mijn verbruik tijdens de laatste 3 tankbeuren met lange ritten zat ik op ca 1: 11.5 Die Alpa heb ik in 1991 verkocht aan een liefhebber voor 500 gulden en hij zou 'm helemaal opknappen. Voor een etentje zouden we nog uitgenodigd worden maar dat is er nooit van gekomen. |
Auteur: | elfer964 [ 03 feb 2009 9:40 ] |
Berichttitel: | |
Tja, dat etentje..... Vorig jaar heb ik mijn Chevrolet Silverado Stepside verkocht (een écht schitterende wagen) aan een vader en zoon. Ik zou foto`s te zien krijgen van de complete ombouw die ze van plan waren. Ik weet dat de wagen ergens in Elburg staat in een schuur maar foto`s heb ik nooit gezien....helaas. Tuurlijk is een 944 met 150 pk snel maar zoals je het beschreef kun je daar niet veel uithalen qua acc. Onze (ex) rallywagen was een Kadett GSI 16V, een originele ex-ODTH fabrieks rallywagen, met 150 pk: superlicht en korte bak: trok sneller dan de 325i BMW`s die de 325 challenge rijden! Maar ook op snelheid ontliep ie de bmw`s niet echt veel. Ben je nog van plan om de P aan te pakken maw, dingen te veranderen? |
Auteur: | Clemento [ 03 feb 2009 10:12 ] |
Berichttitel: | |
Eigenlijk voorlopig vooral de 944 aan de praat houden en opkomende mankementen verhelpen. Om de wagen goed te leren kennen rij ik er nu dagelijks in en hoop dat mogelijke problemen zich openbaren zodat ik deze kan verhelpen voordat ik er een vakantie-trip mee ga maken. De buitenkan ga ik denk ik weer gaaf maken door het dak te laten overspuiten en spartboard rechtsvoor. Spuitbedrijf zegt dat me dat 300 euro gaat kosten. Denk nog na om een olielekage bij de distributie te laten verhelpen voor ook ongeveer 300 euro en dan weer de carter bescherming te plaatsen. Het intereur is redelijk netjes dus hoeft niet veel aan te gebeuren. Mocht ik over veel middelen beschikken dan zou ik een V8 overwegen: Zie http://link.marktplaats.nl/225081851 Heb geen idee wat dat kost maar lijkt me wel gaaf. Overigens de velgen ga ik een keer goed laten nakijken en weer helemaal nieuw laten maken in Uden |
Auteur: | elfer964 [ 03 feb 2009 12:11 ] |
Berichttitel: | |
Hmm...interessant maar uit eigen ervaring weet ik dat iets wat niet standaard in een wagen hoort niet "zomaar" past. Altijd komen "ze" iets tegen wat pas gemaakt moet worden en dat loopt weer in de papieren. Zelf tunen mijn broertje en ik wagens en bouwen we ze om (kijk maar eens op http://www.extremetuning.2ya.com) maar nooit past het ineens, zelfs niet met adapterplaten oid. Een paar keer een G-60 motor in een Golf type 1 gebouwd en dan moet je al met de kabelboom bezig... Heb zelf nog een Corvette staan uit 1984 (C4) met crossfire injectie (waardeloos systeem trouwens; hebben ze ook maar 2 jaar gehad: bij de C3 1982 en bij de C4 1984. Volgens Chevrolet zijn er géén 83`er Corvette`s maar dat is niet helemaal waar: op onze zoektocht in de States hebben we daadwerkelijk wel een 83`er zien staan...) en als ik dat blok vergelijk met een blok van de 944 dan komt er echt wel heel wat bij kijken.... Maar daar zal de prijs dan ook wel naar zijn; het ziet er wel schitterend uit en het zal ongetwijfeld supermooi en razendsnel lopen! |
Auteur: | Clemento [ 03 feb 2009 23:12 ] |
Berichttitel: | |
Die V8 is ook niet iets waar ik snel aan zou beginnen op dit moment. Over een paar jaar misschien en dan moet het wel enigzins betaalbaar zijn en de staat van mijn 944 zodanig dat het nog wel de moeite waard is. Maar een P kun je natuurlijk altijd weer in een perfecte staat krijgen als je er maar geld en tijd in stopt. Maar een 944 V8 lijkt me super en sommige zullen verbaast naar je acherkant kijken |
Auteur: | Dimitri-Turbo [ 04 feb 2009 18:13 ] |
Berichttitel: | |
Welkom mooi rood is niet lelijk |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |