Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 12:17

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
gekocht 968 coupé 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht gekocht 968 coupé
Het is er dan toch van gekomen. Ik heb op de zaak een tweede Porsche gekocht. Aangezien ik op de 993C4 die ik zakelijk reed per jaar wel erg veel kilometers zette heb ik besloten er een tweede Porsche bij te kopen om daarmee de "domme kilometers" te maken (bijv. woon/werk) etc. De 993 heeft nu 161.000 gelopen en is volgens Porsche Centrum Groningen een gaaf exemplaar. Ik zal hem nog maar sporadisch zakelijk gebruiken,

Gedacht heb ik over een 928S4 in Noord Duitsland met maar 38.000 km. Gekocht heb ik uiteindelijk een Porsche 968 coupé tiptronic met aantoonbaar 78.300 km op de teller. Hij is zilvergrijs en in topconditie. Hij heeft zelfs nagenoeg geen gebruikssporen. Hij is oorspronkelijk geleverd door Porsche Japan en is nu naar Europa gekomen. Ik heb de auto gekocht bij Tebernum GmbH in Nettetal die de auto heeft ingevoerd. Het mooie was dat het nog een BTW auto is ook. Ik krijg de auto op Duits kenteken geleverd. De koplampaanpassing heeft al plaatsgevonden. Tebernum GmbH heeft meer mooie exemplaren staan van verschillende modellen, voor een groot deel geïmporteerd uit Japan en allen met lage kilometerstanden en in Japan dealeronderhouden.

Het grappige is dat men in Japan links rijdt maar auto's als een Porsche toch wil hebben in de Europese uitvoering met het stuur links. Schijnt daar een statussymbool te zijn. Ik heb een en ander in Stuttgart geverifieerd en daar bleken de mededelingen van de verkoper juist.

Krijg hem zaterdag over een week, daarna invoeren op kenteken en klaar. Omdat hij pas in Japan in april 1994 op kenteken is gekomen moet ik nog acht maandjes kilometers bijhouden. daarna ga ik hem in de bijtelling ook privé gebruiken. Kan nauwelijks wachten. Hij is bijna net zo mooi als mijn 993.

Heb overigens nog geen foto's.

Wellicht tot kijk!

Jos993

25 jul 2008 17:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: gekocht 968 coupé
Jos993 schreef:
Heb overigens nog geen foto's.

Helemaal blind gekocht :?: ... of ben je op de bonnefooi naar Duitsland gereden :roll:

25 jul 2008 18:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
2x 964 C4 en 911 2.4 E
Waalre
Bericht 
Ik denk deze?:
http://home.mobile.de/home/showDetails. ... Type=false

Rechts onder op de foto?

Veel plezier er mee, maar dat komt wel goed lijkt me.

25 jul 2008 19:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Klinkt goed. Ben heel benieuwd naar de foto's. Prijs is ook goed zag ik. Leuke collectie auto's hebben ze daar.

Japanse 968..... heeft die niet van de zwart getinte achteruitrij verlichting?

25 jul 2008 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Het was inderdaad die 968. Het grappige is dat ik het bedrijf belde voor een andere 968 van hetzelfde type in dezelfde kleur. Die stond net op internet en was nagenoeg direct verkocht met 93.000 op de klok. Het bedrijf meldde echter dat er nog een tweede zo'n twee uur later in de showroom zou verschijnen. Hij was net bezig met foto's etc. Ben toen direct naar Duitsland gereden met mijn vader (40 jaar automonteur) en hebben de auto op de brug gehad etc. Het is een zeer mooi exemplaar. De andere net verkochte 968 stond er ook nog. Ook een topper. De man heeft echt mooi spul net 10 kilometer over de grens bij Venlo. Vooral de blauwe 993 tip. met 53.000 op de teller (ook uit Japan) was een juweeltje.

Getinte achteruitrijverlichting is mij eerlijk gezegd op de 968 niet opgevallen.

Jos993

25 jul 2008 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Bericht 
Hi Jos,

Gefeliciteerd met de aankoop. Ik ben je enkele weken geleden voorgegaan!

Ik snap dat de 993 een compleet ander iets is, toch ben ik t.z.t. benieuwd hoe het dagelijk leven met een 968 vs. de 993 zich laat vergelijken.

25 jul 2008 20:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gefeliciteerd met de aankoop, Jos. Mooi hoor.

26 jul 2008 10:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Veel plezier ermee! :D

26 jul 2008 10:53
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Van harte, goed er bovenop gesprongen!

26 jul 2008 22:05
Profiel
Bericht 
idd van harte jos .... hebben ze de foto's weg gehaald op de site :lol:

Citaat:
Porsche 968 RESERVIERT!!!
(Pkw, Sportwagen/Coupé,

das jammer ...

26 jul 2008 22:13
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Komen er nog mee 968's binnen!! :D

27 jul 2008 14:21
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Gefeliciteerd Jos993, ziet er (in het hoekje 8) ) mooi uit!

Toch vraag ik me even af of je (of lees ik het verkeerd) 2 auto's op de zaak kan rijden, een en dezelfde persoon zijnde. Twijfel eraan of dit wel kan.
Wat wel kan, is 1 prive rijden en daarmee toch zakelijke KMs maken, die je dan declareert, ook al heb je daarnaast ook een auto-van-de-zaak.

Los hiervan heel veel mooie KMs gewenst met de 968!

27 jul 2008 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Een tweede auto van de zaak kan wel mits je maar kunt laten zien dat het een zakelijke aankoop is. Ik gebruik beide auto's tot april 2009 zuiver zakelijk en daarna de 968 voornamelijk zakelijk.
De vraag of het een zakelijke uitgaaf (bedrijfsmiddel dat gebruikt wordt in de uitoefening van beroep of bedrijf) is is het enige toetsingscriterium van de belastingdienst. De belastingdienst stelt niet de vraag of een aankoop verstandig, nuttig of iets dergelijks is.
Wat niet kan is dat je een tweede auto van de zaak koopt die je vervolgens in de bijtelling laat lopen maar uitsluitend privé gebruikt. Dan is het geen bedrijfsmiddel en komen de kosten niet voor aftrek in aanmerking bij het bepalen van het bedrijfsresultaat voor belasting.
Ik verzin dit overigens niet zelf maar heb ik door mijn accountant laten checken.

Overigens heeft Tebernum volgens mij nu geen 968ers meer staan.

Groeten

Jos993

27 jul 2008 22:30
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
OK, klinkt goed, wellicht het overwegen waard voor mijzelf! Nogmaals veel rijplezier (leuk adresje trouwens net over de grens, hen je geloof ik zelf al bij het Occasionsites-sticky toegevoegd :wink: ).

28 jul 2008 9:26
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
Jos, gefeliciteerd!

De 968 is een fantastische wagen... Gisteren mee op Zandvoort geweest en het geeft geen krimp. Goed te corrigeren.

Wellicht mogen wij hem eens bewonderen en jouw ervaringen ermee delen.

28 jul 2008 11:42
Profiel
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
Heel goed! Een 968 rijdt perfect, doe dat zelf ook al een aantal jaren (woon-werk) en dat gaat inderdaad prima.

Erg leuk om te lezen hoe hij zo bij jou beland vanuit Japan :P

29 jul 2008 16:18
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Gefeliciteerd

en
Citaat:
Wat niet kan is dat je een tweede auto van de zaak koopt die je vervolgens in de bijtelling laat lopen maar uitsluitend privé gebruikt. Dan is het geen bedrijfsmiddel en komen de kosten niet voor aftrek in aanmerking bij het bepalen van het bedrijfsresultaat voor belasting.
Ik verzin dit overigens niet zelf maar heb ik door mijn accountant laten checken.

Bedankt hoef ik het de mijne niet meer te vragen, betekent wel dat het plannetje voor de 944 van mij niet doorgaat :evil:

29 jul 2008 16:39
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
als je er dus een paar keer per week mee naar de zaak gaat is er niets aan de hand, je mag em niet uitsluitend prive gebruiken

29 jul 2008 16:43
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
mmm bij mij is de 'zaak' aan huis, maar ik snap wat je bedoelt.
Probleem is dan dat de auto niet onder semi klassieker verzekering kan. Dus vraag me af of het dan nog wel opweegt tegen het belastingvoordeel.
maar back on topic

Helaas geen pics meer te bewonderen op de site van tebernum, kun je er een paar uploaden ?

29 jul 2008 16:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 968 zoektocht/aanschaf
Mijn naam is Jan, ik zoek voor dagelijks gebruik een goede /mooie 968, als het kan CS met 030 onderstel. Dat Teternum GmbH, is dat een betrouwbaar adres, komt men afspraken na en kan iemand mij zeggen wat er aan kosten ca. bijkomt voordat de auto rijklaar incl. kenteken etc bij mij voor de deur staat ? Met sportieve Porsche groet ! Jan

10 feb 2009 8:01
Profiel
3.2S
010
Bericht 
http://home.mobile.de/home/fahrzeuge-tebernum.html

Lijkt mij een handelaar, die zijn koopwaar mooi gepoetst in de etalage heeft staan. Ziet er wel betrouwbaar uit. De meeste hebben weinig KM's gelopen en zijn prijzen zijn aan de lage kant. Voor zo'n 1500 euro kan jij een 968 naar NL halen. Ik zou zelf opteren voor eentje uit NL. De allermooiste staan hier bij de dealers voor 18K te koop.

10 feb 2009 9:05
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Misschien best dit forum in de gaten houden.
http://www.club944.net/forum/index.php?board=21.0

Jammer, net te laat dat deze verkocht is :
http://www.club944.net/forum/index.php?topic=48730.0

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

10 feb 2009 10:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 968 zoektocht/aanschaf
kevertje schreef:
Dat Teternum GmbH, is dat een betrouwbaar adres, komt men afspraken na .....

Het moet zijn "Tebernum" en daarmee had je via de handige zoekfunctie van dit forum :idea: hier het antwoord op jouw vraag kunnen vinden :wink: .

10 feb 2009 10:05
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Dus een echte handelaar met service tot de deur. :lol: :wink:
Zo heb je ze ook in NL. Niet vergeten een AKK te laten doen en de kosten van de aanschafprijs aftrekken en in NL laten repareren.

10 feb 2009 10:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Op het Duitse forum www.pff-online.de moet je maar eens op "Tebernum" zoeken. Er is iemand kennelijk iemand geweest die zich nogal opgelicht voelt door Tebernum. Gaat over een witte 993. Als ik dat verhaal lees en dat combineer met mijn ervaring weet ik genoeg. Van de andere kant, ik heb er een pareltje gekocht (vindt Erwin [Renntech] ook), dus wie weet.
Ga gewoon kijken maar doe niets voordat de boel is gecheckt. Garantie is m.i. daar niet veel waard.

Succes Jos993

18 feb 2009 19:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende