Auteur |
Bericht |
baarlaar
|
Bijna een Porsche bezitter
Hoi Allemaal,
ik sta op het punt om een 911 cabrio (996) 1999 te gaan kopen. Moet zeggen dat ik me nog niet heel erg in de materie heb verdiept omdat ik niet verwacht had dat ik een Porsche aangeboden zou krijgen zo snel.
Het is een 996 uit 1999, rode kleur, zwart dak.(hard top zit er bij)
62.000 km - waarvan ik weet dat er 2 jaar geleden een nieuwe motor ingegaan is.
verder: Petrol, Manual, Leather, CD Player, CD Changer, Am Fm, keyless, Auto Seats, Power Window, Sun Roof, Security Alarm System, Alloy Rims
Net nieuwe banden en ook de cilinder van de kap is net gedaan.
Ik moet er rond de 20.000 euro voor betalen. (eerlijkheidshalve moet ik melden dat ik niet in NL woon, maar in de UAE en dat ik hem daar ook blijf rijden)
Hebben jullie nog tips waar ik aan moet denken of naar moet kijken? (ik hoorde dat de ingebouwde motor van de 996 een modificatie horen te hebben...)
Alvast bedankt, en ik denk dat "het open rijden met een Porsche virus" me al aardig te pakken heeft.
|
11 maart 2009 9:34 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Wrijf het er maar in, voor 20.000 euro...Geen tips, wel een hartelijk welkom!
|
11 maart 2009 10:18 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
20K is een mooie prijs, suc6 en welkom op het P-forum!!
_________________________________________ "There is no substitude"
|
11 maart 2009 10:23 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Welkom hier,
Ik geloof dat ik ook maar ga verhuizen naar de Verenigde Arabische Emiraten. Dat zijn nog eens leuke prijzen.
Goed insmeren met zonnebrand voor je daar open gaat rijden!
|
11 maart 2009 12:24 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Beginvraag is denk ik: wie heeft die motor verwisseld? En wat is er ingegaan?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 maart 2009 12:37 |
|
|
baarlaar
|
Motor is er in gegaan onder de garantie van de Porsche dealer Al Naboodah. Al Naboodah heeft een hele goede naam qua service.
Wat er in gegaan is heb ik nog niet kunnen achterhalen (heb ik nog niet gevraagd), maar bij de AKK-keuring ga ik er zelf bij staan. Ik zal hier op letten, bedankt!
|
11 maart 2009 14:15 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Welkom Baarlaar.
Prijs is idd niet verkeerd. Echter let wel op het uitdrogen van allerlei rubbers. Mijn buurman bevindt zich grotendeels per jaar in Saoedie Arabie, had daar een gt3, maar heeft deze vrij vlot van de hand gedaan omdat er toch wel redelijk grote uitdrogingsverschijnselen aan het licht kwamen.
Tsja ieder voordeel heeft.... Succes by the way
|
11 maart 2009 14:25 |
|
|
baarlaar
|
Fotos
Hier wat foto's van het "beestje"
|
11 maart 2009 14:42 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Verdomd gast.....nou je het zegt.
Nee.... geintje, congrats by the way, mooie hunt . Hij had een sealgrauwe gt3. Ik had em overgenomen als hij zou terugkeren naar Nederland, echter hij blijft langer hangen. Helaas voor mij , want dat was ECHT het koopje van het moment geweest.
|
11 maart 2009 15:12 |
|
|
bully
|
hele mooie auto en met de benzineprijzen daar en het zonnetje is het genieten van elk ritje of is het zonder kap niet uit te houden in de zon
|
11 maart 2009 15:41 |
|
|
baarlaar
|
er staat nu 320 pk in. Dat zou dan de 3.6 moeten zijn.
|
11 maart 2009 16:36 |
|
|
baarlaar
|
Guys,
Ik kom nu net een advertentie tegen van een silver grijze Targa 993 uit 1998 tegen. Voor een prijs waar ik wel wat mee kan.
Wat is jullie advies?
(Maak het mezelf wel moeilijk zo, Hellup!)
|
11 maart 2009 17:13 |
|
|
bully
|
ga voor de luchtgekoelde [ de laatste ]
|
11 maart 2009 17:15 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
20K . Succes met de aankoop.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
11 maart 2009 17:16 |
|
|
baarlaar
|
Ik had al wat meerdere post gezien waarbij de luchtgekoelde aanbevolen worden, maar kan je in mijn keuze daar nog een beetje meer info bij geven.
Kilometers van beiden zijn gelijk en ff snel gekeken is de 993 (150k delen door 4.6, ik heb ff geen calculator bij de hand)
Alvast bedankt voor jullie hulp trouwens. Zoveel replies in zo korte tijd is super.
|
11 maart 2009 17:24 |
|
|
bully
|
ik zou met beide auto's gaan proefrijden dan merk je zelf wel het verschil.. er is hier alveel over te doen geweest [ lucht \ watergekoeld ]
|
11 maart 2009 17:28 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Geef mede DDK -er (de pre 1974 Porsche club in de UK) Phil Mc Govern een berichtje.
Hij kent zijn weg wel met Porsches en zit ook in de UAE.
Je kan wellicht een tweede opinie krijgen over de toestand van de 993.
Nu we het er toch over hebben: lees dit even door. Kan wel nuttig zijn en heb je meteen een adres om de juiste zaken te bestellen en te laten verbouwen!
http://www.griffiths.com/porsche/ac/
Groetjes,
Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
11 maart 2009 18:42 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Welkom mooie wagen!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
11 maart 2009 18:43 |
|
|
baarlaar
|
Ik zal een berichtje sturen naar Phil.
Verder weet ik niet echt of luchtgekoeld een goedplan is hier in Dubai (50 graden). Ik snap dat het water ook gekoeld moet worden door dezelfde lucht, maar toch denk ik dat de stof en alle andere bende een hoop problemen kunnen geven.
Hoe denken jullie daarover?
|
11 maart 2009 20:13 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
flauwekul.
Luchtgekoeld is tonnen meer betrouwbaar dan watergekoeld.
Een goede airco is toch wel een must. Maar dat wist je wel, zeker?
Groetjes,
Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
11 maart 2009 20:18 |
|
|
elfer964
964 C2 Cabrio 1991Heetveld
|
Welkom hier en ik zou me geen zorgen maken over de luchtgekoelde versie; zijn echt beresterk!
_________________________________________ Groeten Edwin.
** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**
|
11 maart 2009 20:58 |
|
|
baarlaar
|
Toch denk ik dat de cabrio me meer aanspreekt dan de Targa.
De 996 met een 3.6 is ook een prima car toch?
|
11 maart 2009 21:02 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
De 3.6 motor is OK.
Gewoon mee (proef-) rijden, want die ervaring is de beste raadgever.
|
11 maart 2009 21:08 |
|
|
bully
|
altijd doen wat je hart je ingeeft
|
11 maart 2009 21:11 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
I second LEoH: gewoon effe rijden.
Tip: rijdt eerst met dat kreng van de 996 en dan met die echte lekkere 993.
Joking aside: de UAE zijn erg "new money" georienteerd. Dat wil zeggen dat
1) men geen traditie heeft met het oud spul
2) RS: Wat is dat? ook wel weinig van verkocht. Lichtgewicht: Waarom?
3) snel betekent niet niet normally aspirated RS maar wel dubbele turbo van Gembella/Techart/Ruf met waterinjectie + supercharger als het even kan + vollederen bekleding+ICE + gouden randjes rond de klokken enz
"if you got it, flaunt it".
Daarom krijg je wellicht meer respect met je oude 996 dan met de prehistorische 993.
Ik meen me te herinneren dat er welgeteld 1 (EEN) pre 73 911 rond rijdt daar.
Groetjes,
Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
11 maart 2009 21:16 |
|
|