| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
enkele vraagjes over 911 3.2.... http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=23&t=23948 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | axe [ 23 jul 2009 18:12 ] |
Berichttitel: | enkele vraagjes over 911 3.2.... |
beste, De zoektocht naar de 3.2 gaat verder... Nog enkele vraagjes; -Ik kom van het zelfste model van de 3.2 G50, andere kw tegen (160 kw en 170 kw) hoe komt dit? Zit hier veel verschil op in het rijden? -en als je een 16" fuchs velgen van 9 breedt plaast vanachter (komt dit er veel uit?) -Wat mag men geven voor fuchs velgen in goede staat? mvg axe |
Auteur: | Olaf [ 23 jul 2009 18:34 ] |
Berichttitel: | Re: enkele vraagjes over 911 3.2.... |
Vereken die Kw's eens met het gewicht ![]() Setje Fuchs - 1200 Euro of meer .... Hoe ver 'n 9J naar buiten steekt ten opzichte van bijv. 'n 7J hangt ook van de ET waarde af ![]() |
Auteur: | alvin01 [ 23 jul 2009 18:53 ] |
Berichttitel: | Re: enkele vraagjes over 911 3.2.... |
@ Axe Verschil is met en zonder catalysator, dus 217 pk of 231 pk. Zelf heb ik de tamme versie, maar goed ik weet niet beter. Volgens onze techniker Erwin (Renntech)maakt dit wel behoorlijk wat verschil en hij zal het ongetwijfeld weten...... ![]() Heb eens n keer n technische dag met hem ondervonden samen met wat andere leuke forummers, whauh, wat 'n kennis heeft die man over Porsche! Over de velgen kan ik je niet veel vertellen, ik heb gewoon de standaard velgen( Fuchs uiteraard) 15 inch, 195 voor en 215 achter bevalt goed....... |
Auteur: | Nicolò [ 23 jul 2009 20:51 ] |
Berichttitel: | Re: enkele vraagjes over 911 3.2.... |
De velgen 6J en 7J zijn de standaard voor een gewone 3.2 in 16" Velen vinden 7J en 8J mooier omdat dan de voor-velg geen rechte rim heeft. De combinatie 7J en 9J in 16" was de standaard voor een turbo (in modeljaar '88). |
Auteur: | Airhead [ 24 jul 2009 9:38 ] |
Berichttitel: | Re: enkele vraagjes over 911 3.2.... |
Ik heb 7J/8J 16 Inch op mijn 3.2. Was destijds optie (vlgns. Morgan) Vind ik breed genoeg, en past met 225/50/16 precies in de achterwielkast. Originele Fuchs 9J komt van de bredere Turbo en ik neem aan dat die net wel/net niet uitsteekt bij een normale 3.2. Zie voor foto's mijn album voor 7J/8J Kan eventueel ook nog wel wat duidelijker foto's maken indien gewenst. ![]() |
Auteur: | axe [ 24 jul 2009 11:01 ] |
Berichttitel: | Re: enkele vraagjes over 911 3.2.... |
alvast bedankt voor de reacties! Ik had een 3.2 op het oog maar, die heeft 160 kW, dus ik denk dat ik op zoek ga gaan naar een 170 kW, of is die katalysator gemakkelijk te verwijderen? Was dat vroeger een optie ofzo? Nog een vraagje; die 3.2 in kwestie heeft ook een spoiler, is die gemakkelijk te verwijderen? of komt er carrosseriewerk bij kijken? @Airhead, de foto's zijn duidelijk genoeg (mooie porsche, het is ook zoiets dat ik zoek), maar heeft iemand foto's van een 9j op een normale 3.2? mvg axe |
Auteur: | WdePundert [ 24 jul 2009 11:03 ] |
Berichttitel: | Re: enkele vraagjes over 911 3.2.... |
Axe, de katalysator kun je eruit halen en er een katvervanger in zetten. Dit schijnt wat extra vermogen op te leveren. |
Auteur: | wolf [ 24 jul 2009 11:59 ] |
Berichttitel: | Re: enkele vraagjes over 911 3.2.... |
gaat niet om de cat, motor heeft lagere compressie. gr uit een zonnig fr. (32 gr ![]() |
Auteur: | Robbierob [ 24 jul 2009 16:56 ] |
Berichttitel: | Re: enkele vraagjes over 911 3.2.... |
Axe, bij mijn weten krijg je een andere motorklep als je de spoiler wilt verwijderen. Correct me if I am wrong ![]() Maar waarom die spoilert eraf, toch typisch jaren 80 ![]() |
Auteur: | Bertroex [ 24 jul 2009 16:57 ] |
Berichttitel: | Re: enkele vraagjes over 911 3.2.... |
USA versie <86: 207 pk >86 217 DE versie met kat:217pk Rest of Wrold: 231pk Spoilers=> sport pak=> fuchs 6/7 x 16+bilsteins+spoilers voor/achter+sportzetels RE fuchs achter: je kan makkelijk 9J achter hebben met een 245/16/45 band,de 8j achter kan alleen met een 225/50/16 band. standard 6 en 7 x 16 komen op de 3.2 met 205/55/16 en 225/50/16. Het voordeel om de 7 vanvoor te leggen met de 205 band is om een "deeper dish" te bekomen, en de 8 of 9 j achter geeft een lekkere brede dish look. Koop het Peter Morgan boeken voor je je euri's uitgeeft: het zal er meerdere avonden mee doorbrengen. Omwille van de DME onstekeing kan je relatief makkelijk je wagen "chippen" en op de recente http://www.impactbumpers.com day hebben 231 bhp carrera's vaak een beetje meer aangezien de porsche fabriek minumum waarden aangaven voor hen motoren. http://www.impactbumpers.com/forum/index.php?showtopic=10123&hl=dyno%20day&st=80 HTH, Bert |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |