Auteur |
Bericht |
Roald
|
Eveneens verslaafd
Mijn naam is Roald en ik heb gisteren al kennis gemaakt met een paar forumisten. Ik had namelijk het geluk dat ik gisteren meekon/mocht naar de Nurburgring en dit was voor mij echt een geweldige ervaring.
Ik ben in het bezit van een C2 tiptronic uit '91 in de kleur Polarzilver. Het project duurt vanwege tijdgebrek inmiddels al veel te lang, en is ook nog niet klaar, maar gelukkig inmiddels wel rijdende.
|
24 mei 2010 13:55 |
|
|
bully
|
Re: Eveneens verslaafd
Welkom Roald.....foto's van je project zien we graag klikhier...succes...
|
24 mei 2010 14:05 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Eveneens verslaafd
Welkom hier, en we zien inderdaag GRAAG foto's
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
24 mei 2010 14:29 |
|
|
Roald
|
Re: Eveneens verslaafd
Hierbij een paar foto's van 23 mei nordschleife:
|
01 jun 2010 21:43 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Re: Eveneens verslaafd
Gaaf project! Vertel eens wat meer over je aanpassingen als je wilt? Ben benieuwd!
|
01 jun 2010 21:55 |
|
|
Roald
|
Re: Eveneens verslaafd
Dank u, Dat klopt, en zonder tiptronic, maar met een omgebouwde (van 4wd naar 2wd)993Turbo 6 bak. Ook zonder motorsteunen overigens, dus ik overweeg om een goed set oordoppen aan te schaffen
|
01 jun 2010 21:56 |
|
|
Roald
|
Re: Eveneens verslaafd
964C2 Titronic, omgebouwd naar RS 3,8 (= turbobreed, en met de brede speedlines (9 en 11J) op de smalle achterdraagarmen (ET5) waardoor het velgbed heel diep is en dat staat hem goed. Door mij aangeschaft zonder motor, en bak. Heb met veel passen en meten en dingen zelf maken en aanpassen een 993Turbo erin gepropt. (Vandaar dat de originele RS klep niet meer paste en ik moest uitwijken naar een GT2 look). 993Turbo Vbak aangepast van 4wd naar 2wd. Het vermogen van de motor is origineel, maar de auto weegt ongeveer 300 kg minder dan een 993Turbo
|
01 jun 2010 22:04 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Eveneens verslaafd
gaaf project, ik zou alleen voor water to air koeling gekozen hebben om zo wel de standaard klep te houden.
voor de liefhebbers ik kreeg laatst nog een 993 turbo blok met versnellings bak, kabelboom en comp aan geboden
_________________________________________ remmen is angst
|
01 jun 2010 22:12 |
|
|
Roald
|
Re: Eveneens verslaafd
Daar valt iets voor te zeggen, ik had ook de intercooler kunnen aanpassen, maar ik kreeg de originele!! RS klep er niet bij, en die kosten een vermogen. Misschien in de toekomst?
|
01 jun 2010 22:25 |
|
|
Roald
|
Re: Eveneens verslaafd
Porsche heeft voor de RS origineel stuggere rubbers, maar ook die bewegen nog te veel. Ik kon vanwege ruimtegebrek geen rubbers monteren, dus alles moest star. Ik heb ong. 3 mm tussen v-bak en carrosserie, en in de motorruimte zit ie klem. Ik moet daar nog wat aanpassen, maar het meeste geluid komt van de baksteun, misschien dat ik nog ooit een dun laagje rubber monteer tussen de steun. Aluminium steunen doen we trouwens standaard bij alle circuitauto's. In het begin even wennen, maar het heeft ook wel iets.
|
01 jun 2010 22:30 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Eveneens verslaafd
Erg leuk gedaan...... m.a.w. geen linker-handen.
|
01 jun 2010 22:42 |
|
|
Roald
|
Re: Eveneens verslaafd
Zeker in combinatie met de sportkoppelingset met lichter vliegwiel. Voordeel: er zit geen zweimasse-swungrad meer in dus dat kan ook niet stuk!!!
|
01 jun 2010 22:48 |
|
|
Roald
|
Re: Eveneens verslaafd
Anders is het voor mij ook niet te bekostigen, en ik houd wel van een uitdaging.
|
01 jun 2010 22:49 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Re: Eveneens verslaafd
| | | | Roald schreef: 964C2 Titronic, omgebouwd naar RS 3,8 (= turbobreed, en met de brede speedlines (9 en 11J) op de smalle achterdraagarmen (ET5) waardoor het velgbed heel diep is en dat staat hem goed. Door mij aangeschaft zonder motor, en bak. Heb met veel passen en meten en dingen zelf maken en aanpassen een 993Turbo erin gepropt. (Vandaar dat de originele RS klep niet meer paste en ik moest uitwijken naar een GT2 look). 993Turbo Vbak aangepast van 4wd naar 2wd. Het vermogen van de motor is origineel, maar de auto weegt ongeveer 300 kg minder dan een 993Turbo | | | | |
Ziet er wel erg gaaf uit zo met die dikke kont! Ook vind ik de GT2 spoiler goed staan op een 964, maar een RS 3.8 spoiler kon niet? Of zijn die niet te vinden/veel te duur? De bumper, is dat een (echte) RS bumper? Eigenlijk verdient deze auto veel beter foto's dan de 2 die we nu zien, hint hint
|
01 jun 2010 23:22 |
|
|
RG996
N-H
|
Re: Eveneens verslaafd
|
01 jun 2010 23:33 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Eveneens verslaafd
kheb hem in het echt mogen begenieten hijs dope shit mannen, nog vettere mechanische geluiden dan een echte rs met sport koppeling en hijs niet langzaam man wat een beest die foto hint had ik ook al opgegooid , gaan we toch samen markstert maken we er een feestje van
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
01 jun 2010 23:48 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Eveneens verslaafd
Welkom Roald, Held! 993 turbo motor in 964, topper! Je eerste post is erg ingehouden i.v.m. foto's en dingen die omgebouwd zijn. Ben erg benieuwd naar je foto's en verhalen betreffende ombouw, dat klusje zal niet in een nachtje geklaard zijn geweest. En die 993 turbo power, begint die nog niet te wennen? Vindt je het niet vervelend als die 997 GT3 (RS'jes) aan je 'kont' kunnen blijven op de Ring?? En idd n.a.v. voorgaande posts, waarom geen super exclusieve 964 rsr look-a-like? Indrukwekkende P...
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
02 jun 2010 0:28 |
|
|
Roald
|
Re: Eveneens verslaafd
Super mooie 964 heb je, niet goed zien op de avatar, maar staat ie op BBS'en?? Als je de kg's per pk uitrekent is ie gunstiger dan een 996 GT2, bij het acceleren aan het begin van de ring reed er toevallig ook eentje voor me, en die liep zeker niet uit, de afstand was echter te groot om te zien of ik wat naar hem toeliep. Bij de eerste bocht echter ontdekte ik dat hij de baan wel kende en heb ik hem daarna ook nooit meer gezien Vandaag had ik het heldere idee om vroeg op het gas te gaan bij het uitkomen van een erg flauwe bocht in z'n derde versnelling, maar hij ging nog dwars. Het enige wat mij nu nog rest is leren rijden. Ik zal ook maar niet vertellen wat voor auto ik dagelijks rijd.
|
03 jun 2010 0:37 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Re: Eveneens verslaafd
Ik blijf even bij het uit/inbouwen van mn kevermotor .....
|
03 jun 2010 7:57 |
|
|
Rene964c4
964 C4Noord Holland
|
Re: Eveneens verslaafd
ziet er idd waanzinnig uit, ik hoop m een keer live te bewonderen
_________________________________________ ALLWAYS BCALM Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
|
03 jun 2010 10:44 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Eveneens verslaafd
Mooie wagen ......
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
06 jun 2010 9:45 |
|
|