Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:53

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Van VW naar Porsche... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
Bericht Van VW naar Porsche...
..Van VW naar Porsche, daar droom ik al een tijdje van. Toen ik 11/12 jaar oud was begon het zo'n beetje, een dekbed met een blauwe 930 erop en iets later twee folders, van een 996 milenium en een algemene met alle modellen er in.

Sinds dien heb ik de nodige modelauto's gespaard en bleef ik maar kijken en dromen van een 911. De 993 2/4S en Turbo vond ik het mooist.

Ik kocht een kever uit 1963 en begon boeken te lezen over deze auto en de man hierachter. Afgelopen winter ben ik naar Stuttgart gereden om eens een 356 pre-A en een 917 in het echt te zien.

Op mijn werk hebben we nu een 996 c4 staan. In deze Porsche heb ik voor het eerst een stukje gereden. Van de wasplaats, door de showroom. En ja de sleutel had ik gelijk in de juiste hand:P.

Een tijdje later belde ik een vriend op, deze was net bij 'dynamic' bezig met zijn 993 cabriolet. Ik ging dus gelijk langs! Omdat ik zulke dunne handen heb:p kon ik helpen met de bougies vervangen, vooral bij de rechter die het verste weg zit.

Achteraf mochten we een stukje rijden in de 964!!! Eerst die vriend van mij, halverwege mocht ik dan eindelijk de eerste echte rit in een Porsche doen!!! Dit was echt supergaaf. Wat een snelheidsgevoel en vooral die sound van de 6cil. boxer. Enja je kan gewoon met een Porsche over een drempel haha. Daarna mocht ik nog meerijden in de 911 Turbo.. dit sloeg alles.. wat een kracht, in elke versnelling. Nu is mijn GTI dsg helemaal niet meer snel.

Ik ben nu druk aan het sparen voor mijn eigen 911. Het liefst ooit een 993 2S, maar eerst een 'betaalbare' 911 3.2 uit de 80's zoals op mijn dekbed vroeger haha.

Hier nog wat foto's van mijn Golf en een paar Porsche's die ik super vind
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zo een wil ik gaan rijden.. liever een 964 maar die zijn nogal duur als auto voor erbij.
Afbeelding

08 aug 2010 17:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Van VW naar Porsche...
Welkom hier :thumleft:

Wat betreft 3.2 vs 964. Qua aankoop betaal je voor een nette voor beide ongeveer evenveel. Onderhoud is voor een 964 een stukje duurder, maar ik denk dat je met 1k per jaar dat verschil wel genoemd hebt (en eventueel 600 euro wegenbelasting als je een oldtimer 3.2 koopt)

08 aug 2010 18:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
geen
als je hem voor als auto er bij wilt is een targa :drive: of een cabrio :drive: dan niet stukken leuker 8)

08 aug 2010 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Een Targa vind ik ook wel mooi maar een coupe met opendakje vind ik het mooist. Ik vind het stalen dak een mooiere lijn hebben als een targa. Een cabrio is niet mijn ding. Ben bang voor lekkage haha
Dikke bak toch?? :D
Afbeelding

08 aug 2010 19:18
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Als je nu al weet dat je liever een 993 hebt zou ik als ik jou was gewoon even doorsparen en in je gave Golf blijven rijden. Spaart je een hoop centen uit als je in 1x de goede koopt. (inruilen kost je altijd geld.)

08 aug 2010 19:48
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
elegante lijnen hoor ik liever dan dik of vet.

08 aug 2010 20:38
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
ik hoor liever dik of vet

of nog beter:

vette shit ouwuhhh is nog betahhhhhh :mrgreen:

leuk hoor martijn ik ben ook doorgestroomd van VW naar POSRCHE :thumleft:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

08 aug 2010 21:12
Profiel WWW Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Je golf heeft nog een aardige restwaarde gok ik.... iets er bij en je kunt 964 rijden.

08 aug 2010 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Nee de golf blijft :lol: Deze auto gebruik ik veel, de kosten die hier bij komen zijn best laag. Ik denk als ik in een Porsche dagelijks ga rijden, ik arm word haha.

Okee ik wil het wel veranderen naar dikke auto met elegante lijnen :lol: haha. Met dik bedoel ik dan de heupen.. wat hebben Porsches 911 toch een dikke kont.. zo mooi :D :D

09 aug 2010 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
geen
GHMartijn schreef:
Een Targa vind ik ook wel mooi maar een coupe met opendakje vind ik het mooist. Ik vind het stalen dak een mooiere lijn hebben als een targa. Een cabrio is niet mijn ding. Ben bang voor lekkage haha
Dikke bak toch?? :D
Afbeelding

ja zo is die zeker mooi met fuchs velgjes :wink:

09 aug 2010 19:00
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
3.2's / 964's en eerdere modellen zijn juist helemaal niet dik. eerder smal.
wel lekker plat aan de achterkant. (platgeslagen kever zeggen ze ook wel nietwaar?)
8)

09 aug 2010 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja okee.. maar toch zie je de heupen als je in je spiegeltje kijkt. Een echte dikke Porsche vind ik de 993 2/4S.

Een vraag.. als je een 964 of een 3.2 gebruikt als auto voor erbij en je rijdt ongeveer 5000-7500km per jaar. Ben je dan echt 3000 euro kwijt aan onderhoud per jaar? Of gaan de meeste mensen op het forum er van uit dat je hem dagelijks gebruikt? Iemand in de familie rijdt al heel lang een 964 en die hoor ik nooit over het zo dure onderhoud.

09 aug 2010 21:46
Profiel
Moderator
PF #57
reed 7500 km/jr in 964's. gemiddeld 1600-1700 euro per jaar. aan onderhoud, een keer nieuwe banden, een keer achterbumper spuiten etc. niks groots. als je je auto goed wil (laten) onderhouden kan het een keer meevallen, maar moet je daar wel rekening mee houden. Kan ook zomaar een keer tegenvallen. afgebroken tapeind. oeps, 8500 euro armer... :shock: ook bij zeer goed onderhouden auto's overigens (zelf gelukkig nooit meegemaakt). Als je dat risico niet wil lopen - koop een nieuwe toyota... :idea:

diegene in je familie zal dan wel een van diegenen zijn die de auto alleen elke 20000 km een klein beurtje geeft bij de Kwikfit. Van die auto's waar bij de akk de uitkomst is dat hij 8000 euro achterstallig onderhoud heeft... (zelf ooit zo'n "prima onderhouden" 964 laten keuren met deze uitslag...)

09 aug 2010 21:50
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Ik rijd zo'n 4.000 - 5.000 km / jaar in m'n 3.2 en reserveer per jaar 3k aan onderhoud. Daarmee red ik het prima en kan van dat budget een spaarpotje aanleggen voor onvoorziene kosten. Een slecht onderhouden exemplaar kost je véél meer, dus altijd een AKK doen vóórdat je koopt en daarna gewoon netjes bijhouden....

Gewoon voor een 3.2 gaan voor het pure ongefilterde 911 gevoel :drive:

09 aug 2010 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Totaal iets anders.. of niet.

Vanavond ben ik bij iemand geweest met een aantal 911 2.2. Waaronder een 2.2T, 2.2E en een 2.2S.

Wat geld voor deze modellen.. ook een ongefilterd Porsche gevoel of zijn dit totaal andere auto's om in te rijden vergeleken met een 3.2

09 aug 2010 22:13
Profiel
Moderator
PF #57
ja, iets totaal anders. rij in beide (mee) en ervaar het. de een zweert bij het ene de ander bij het andere. Het is niet goed of fout. Maar wel heel anders.

Een 356 is echt een hele gave Porsche om in (mee) te rijden. Dat lijkt keihard te gaan. Een 993 RUF turbo is ook heel gaaf om in (mee) te rijden. Dat lijkt ook keihard te gaan. Van beide kreeg ik kippenvel. Verder onvergelijkbaar.

09 aug 2010 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
Ik rijd er ongeveer 3000 per jaar mee en heb gemiddeld € 500 - € 1000 aan kosten.
1 beurt per jaar en tot nog toe geen bijzondere problemen gehad in de afgelopen 5 jaar. Enige kosten die ik er tot nu toe in heb gestopt zijn verbeteringen zoals spuiten van de voorkant om wat steenslag te herstellen en spacers achter, installatie van een shortshifter en andere chip. Er is tot nu toe nog niets echt kapot gegaan (effe afkloppen).

Zo kan het dus ook. :)

10 aug 2010 10:37
Profiel
Moderator
PF #57
Moondogjr schreef:
Enige kosten die ik er tot nu toe in heb gestopt zijn verbeteringen zoals spuiten van de voorkant om wat steenslag te herstellen en spacers achter, installatie van een shortshifter en andere chip.

Maar dat zal je niet redden met die 500-1000 per jaar incl onderhoud, toch?

10 aug 2010 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Owja.. mochten mensen Photosoep requesten hebben.. contacteer me maar. Ik kan goed uit de voeten met Photosoep :D

11 aug 2010 21:02
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
horn schreef:
Moondogjr schreef:
Enige kosten die ik er tot nu toe in heb gestopt zijn verbeteringen zoals spuiten van de voorkant om wat steenslag te herstellen en spacers achter, installatie van een shortshifter en andere chip.

Maar dat zal je niet redden met die 500-1000 per jaar incl onderhoud, toch?

Dat zit er bij mij dus in.... Momenteel wordt de voorzijde opnieuw gespoten (steenslag) en kan 'ie er wat dat betreft ook weer jaren tegen.

Zie onderhoud als investering....

11 aug 2010 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Mooi verhaal en mooie ambitie Martijn. Veel VAG fans hier. Vind je Golf ook 'dik' hoor :)

Ben benieuwd welke stappen je gaat nemen..

11 aug 2010 22:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
We zijn ook benieuwd naar de foto's van de kever!!
Er staan bij diverse adressen Porsches te koop, die ook wel een gave kever willen inruilen!!

12 aug 2010 9:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Okee :D Hierbij mijn Kever.

Het is een 1200 Kever Ragtop uit 1963. 34pk en omgebouwd naar 12v. Maar deze auto doe ik nooit van mijn leven weg. Hij is gewoon helemaal goed. De looks zijn goed, hij rijdt super en ik ga er zo overal mee naar toe(als het mooi weer is haha).

Toen ik heb kocht was hij opnieuw bekleed van binnen en hij was ooit een keer overgespoten. Ik heb de puntjes op de i gezet. Velgen in two-tone gespoten, whitewalls erachter, bumpers opgeknapt en een bermlamp gemonteerd. Van binnen een mooie toerenteller en nog pop-out raampjes achter. Verder natuurlijk het onderhoud, waar ik niet op bezuinig. Ik wil hem namelijk altijd houden.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Genoeg foto's haha??

12 aug 2010 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
geen
wat een mooie kever :cheers: :ba:

edit:
waarom heb je je motorkap er af gesloopt ?? Afbeelding

12 aug 2010 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat zijn 2 foto's in 1. Nu zie je de motor door de motorkap heen :lol: dat vond ik stoer haha

12 aug 2010 19:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende