Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:42

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Ik begint om te zoeken ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Ik begint om te zoeken !
Na mijn laast slecht nederlandse bericht (hert / hart - bedankt Mike :lol: ) heb ik mijn Lotus verkocht zo begin ik met zoeken naar "Pork".

Ik wil een 911, maar heb geen geld for iets nieuws binnen nederland (maar dit lijk als een mooie auto), en de vezekering / onderhoud is ook echt duur.

En zo terug naar mijn oorspronkelijke keuze - een Cayman S.

Ik heb deze gezien. Lijkt mij een beetje duur, maar heeft wenige kilometers, volledige opties, PCCB en een garantie van Porsche.

Wat denken julie allemaal over deze Cayman ?

MVG
Steven

07 aug 2011 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Ik begint om te zoeken !
Mooie Cayman, behoorlijk aan de prijs door de lage kmstand, ga je er veel mee rijden schrijf je goed af. Waarom geen mooie 993 4S?

07 aug 2011 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
bully schreef:
Mooie Cayman, behoorlijk aan de prijs door de lage kmstand, ga je er veel mee rijden schrijf je goed af. Waarom geen mooie 993 4S?

Is een goede vraag.
Ik heb twee 911's gehad (2 964's) zo en 993 is heeeeeel aantrekkelijk - Witmer & Odijk heeft een mooie gehad.
Maar als mijn einige auto, alle jaarlikse gebruik (ja de 4S heeft 4wd) en komt nu tussen 15-20 jaar oud, mischien een nieuwe auto is meer praktisch, en ook minder kost voor onderhoud (de 993 heeft korte onderhoud intervals en kost veel meer etc etc)

Steven

07 aug 2011 13:55
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
is een hele mooie keuze volgens mij met alles erop en eraan en weinig km's. zeker de moeite van verder bekijken waard lijkt me!

vind je iets minder luxe ook goed of mogen het ook wat meer km's zijn die er al op staan dan staan er op porsche.nl bij occasions nog wel een paar kanshebbers voor minder geld.

succes met je zoektocht!

07 aug 2011 14:02
Profiel
Citaat:
mischien een nieuwe auto is meer praktisch, en ook minder kost voor onderhoud (de 993 heeft korte onderhoud intervals en kost veel meer etc etc)
Maar de 993 4S heeft haast geen afschrijving :wink:

07 aug 2011 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo--- Porsche 997 S2
Antwerpen
Ga in ieder geval NIET met een 996 turbo proefrijden......... :colors: :colors: :colors:

no fun,no life.......

you only live once,
make it a good one!!!!

07 aug 2011 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Ik zou voor de Cayman gaan, toch net wat frisser lees meer bij de tijd en toch weer net wat betere motoren (of je moet de 993 turbo nemen die heeft een geheel ander, beter blok dan de carrera). De Cayman die je laat zien is echter ook met die km stand te duur, uit DLD haal je een aktuelere met ongeveer de zelfde km stand voor minder (incl BPM). Keramische remmen zou ik niet per definitie blij mee zijn.

07 aug 2011 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo--- Porsche 997 S2
Antwerpen
[quote="Apolo2"]Ik zou voor de Cayman gaan, toch net wat frisser lees meer bij de tijd en toch weer net wat betere motoren (of je moet de 993 turbo nemen die heeft een geheel ander, beter blok dan de carrera).

Het blok van de 996tt stamt ook af van de GT1,dus zomaar beweren dat een cayman-blok beter is ,daar zou ik mee oppassen,deze zijn immers ook niet vrij van problemen en zover ik weet is een turbo-blok 'bulletproof' zoals ze op verschillende Porsche-)fora beweren.

Afschrijving op een Cayman is ook veel hoger,deze hebben nog lang hun dieptepunt qua prijs niet bereikt.

no fun,no life.......

you only live once,
make it a good one!!!!

07 aug 2011 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
jack bauer schreef:
Apolo2 schreef:
Het blok van de 996tt stamt ook af van de GT1,dus zomaar beweren dat een cayman-blok beter is ,daar zou ik mee oppassen,deze zijn immers ook niet vrij van problemen en zover ik weet is een turbo-blok 'bulletproof' zoals ze op verschillende Porsche-)fora beweren.

Dat is waarop ik ook doelde, het turboblok is zoals dat van de GT3 van de GT1 afgeleid. Het Cayman blok is in principe gelijk aan het 3.4/3.6 blok van de 996/997 en hebben de zelfde problemen...alleen hebben de nieuwere bouwjaren wat updates gehad en vandaar liever een aktueel blok om het even van een Cayman of 911.

07 aug 2011 19:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]