Carrera R stelt zicht voor
Mijn laatste 2 weken zijn misschien wel één van de spannendste weken ooit geweest...
PORSCHE CENTRUM LEUSDEN hanteert voor een APPROVED OCCASSION 2 weken en dit waren 2 slapeloze weken..
Na Audi(S3) te hebben gereden, ging ik over naar Ford(RS)...vervolgens miste ik mijn klasse. De passie voor een echte sportwagen
is er altijd al geweest, als een jongensdroom (zonder kennis en ervaring)...
Hatchbacks zijn leuk en best wel serieus tegenwoordig maar... ik wilde echte emotie, machine kamer, trillingen en het liefst...het geluid van een GT3RS...want als iets je haren overeind laat staan tijdens een de touristfahrte op de Nordschleife is het wel een inhalende, langsvliegende GT3RS op 7000RPM naast je..
Maar een GT3(RS) is een dure jongen, buiten dat is het niet echt een doorsnee 'allerdaagse' Porsche. Wat doe je dan...eigenlijk niets, en blijft je maar dromen...en stiekem zoeken...in de hoop dat je iets vind...
Sinds vorige week vrijdag ben ik een nog niet beseffende eigenaar van een 996 Carrera R uit 2004. Carrera R, een uitgave van PON die eigenlijk (technisch) identiek is aan de 40 jarige jubileum versie van de 996. Door de X51 kit geeft dit lekker veel performance, vooral boven de 6000rpm. Op buitenlandse 911fora's spreekt men over gelijk waardige prestaties als de GT3mk1. In praktijk zal dat misschien in rechte lijn wel kloppen...maar een GT3 is een blijft niets voor niets een GT3 (ander blok, GT1 afstammeling).
Meer details over Carrera R:
http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=734Een paar foto's. Ik moet nog een goeie shoot houden, maar het geweldige weer spreekt dit aardig tegen.