Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:43

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen
Hallo Allen,

Sinds enige tijd aan het (bij)lezen op dit forum, ivm geplande aanschaf porsche boxster.
Erg interessant allemaal.
Ik wilde eigenlijk een post plaatsen op topic 'gezocht', maar kan ik de knop niet vinden om een nieuwe draadje te beginnen. Mogelijk kan iemand me daar mee helpen :?:

Anyway, zoals velen hier al jaren een droom / idee om een porsche te kopen en financieel kan het nu (net)(en op de bank heb je toch niets aan je geld).
Voor mij gaat het voornamelijk om cabriorijden en daarnaast ook uitstraling van een porsche. Hard en of sportief rijden is leuk, maar daar koop ik 'm niet voor. Ik rijd ook motor (BMW GS) en daarmee geeft sportief rijden ook een geweldige kick (en er zijn niet veel wagens die zich qua acceleratie daarmee kunnen meten :mrgreen:)

Anyway, na veel kijken afgelopen week voor het eerst een proefrit gemaakt en ik ben tot nu zover gekomen:
- porsche boxster, S is leuk, maar voor mij geen echte meerwaarde
- budget tot circa 20k
- kleur bij voorkeur donker (zwart/blauw), lichte knipperlichten (oog wil ook wat)
- daarmee beperkt zoektocht zich tot boxsters van circa 10 jaar oude (2001) en/of 100k op teller
- het wordt een 2e wagen (naast familie stationwagen), maar omdat ik er eigenlijk wel redelijk veel mee wil rijden (woon-werk), circa 10-15k/jaar wil ik er graag cruise control op hebben. Meeste occassions van die leeftijd hebben geen cruise control, dus wordt wsch retrofit (ervaringen?)
- waar ik nog niet uit ben is meerwaarde van stoelverwarming. Wsch niks voor die-hards hier op forum, maar kou lijden doe ik al op motor, dus als ik bij nul graden (geen regen) nog met kap open kan rijden, lijkt me dat wel wat. wie kan me hier zinvolle info over geven over meerwaarde (ivm beperktere keuze occassions)
- Verder sta ik open voor suggestie mbt waarvolle opties die een boxster kan hebben en waar ik zo nog niet aan denk.
- als ik 'm dit jaar koop wil ik er de winter mee doorrijden (als er geen sneeuw ligt), dus ik vraag me af of winterbanden een must zijn, of meer handig. Op m'n gewone wagen liggen wel winterbanden (erg blij mee afgelopen 3 jaar), maar aangezien ik de keus heb , kan ik de P bij erg slecht weer ook gewoon laten staab (vandaar, en het is toch best een kostenpost). Kunnen P-velgen uberhaput een beetje tegen zout?

Zo, da's een begin. Ik hoor het wel

Groeten,

Radboud

12 okt 2011 22:14
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom Radboud, een heel verhaal :thumleft:
Zo te lezen weet je al wat je zoekt.
Er is nu voldoende keuze, zeker met de winter in zicht;
volgens mij moet je een auto kunnen vinden die aan al jouw wensen voldoet.

Mijn ervaringen met achteraf ingebouwde dingetjes zijn niet zo gunstig,
maar wellicht zijn er wel goede ervaringen bij anderen.

Stoelverwarming en verwarming op 25 graden houden je echt lekker warm,
dus als je open wilt blijven rijden zonder wanten/handschoenen zou ik ook die optie
meenemen in m'n wensenpakket. :popcorn:

13 okt 2011 11:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]