Auteur |
Bericht |
Ampie
|
Ook even voorstellen
Hallo allemaal,
Ik ben Anthony H. en ik kom uit Tilburg.
Ik ben al enige tijd in de ban van Porsche. Zo heb ik in het verleden een Porsche 911 SC 3.0 uit 82 gehad met 224000km op de teller. Helemaal geen problemen mee gehad! Ik heb deze auto verkocht omdat ik maar niet kon wennen aan de versnellingsbak die alles behalve subliem schakelt. Op dit moment heb ik een Porsche 914 1.7 uit Amerika die ik helemaal heb gerestaureerd.
Foto's komen zo snel mogelijk online.
De afgelopen tijd ben ik op zoek gegaan naar een goede Porsche 964 (voorkeur carrera 2) zonder gebreken en een juiste km stand. Ik heb vernomen dat er een andere schakelbak in zit die beter zou werken. Ik heb er al een aantal gekeken en wat me tot nu toe is opgevallen is dat er veel last hebben van roest op de raamlijst. Ook heb ik gemerkt dat het koppelingspedaal erg zwaar is. Morgen ga ik weer kijken naar een Porsche 964 carrera 2 3.6 uit 1991 met slechts een ruime ton op de teller. Wie weet word dit hem...
Zouden jullie mij vanavond nog wat tips kunnen geven waar ik zeker op moet letten morgen bij de aanschaf van deze Porsche 964 carrera 2? Bekende kwalen etc etc? (zo ver ik weet is er geen advertentie online van deze auto.) Is het normaal dat het koppelen van deze auto's relatief zwaar gaat of duidt dit op slijtage?
Ik hoor erg graag van jullie.
Anthony
|
16 dec 2011 18:33 |
|
|
TERRUM
|
Re: Ook even voorstellen
op je gevoel afgaan zou ik zeggen, zware koppeling weet ik van horen zeggen is koppeling aan vervanging toe
suc6 ermee grtz Geert
|
16 dec 2011 18:38 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: Ook even voorstellen
Koppeling is voor stoere mannen, lekker zwaar dus.
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
16 dec 2011 23:34 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Ook even voorstellen
Welkom in de echte wereld van mannen auto's
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
17 dec 2011 8:45 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Ook even voorstellen
Van hieruit ook de bevestiging dat de koppeling wat zwaarder gaat in een 964 Meestal laat je hem afslaan als je de 1e keer wilt wegrijden Roest rond de raamrubbers is inderdaad even een punt waar je goed naar moet kijken, probeer daar even het rubber iets op te tillen om te kijken hoe erg het is. Verder is natuurlijk de onderhoudshistorie belangrijk, ondanks de geringe Km stand (100K) zou ik het blok even nakijken op olie lekkages. Natuurlijk als de auto je aanstaat een AKK bij een PC of specialist laten doen
|
17 dec 2011 9:00 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Ook even voorstellen
Wat is zwaar? In vergelijk met een Espace gaat de koppeling van een 964 wat zwaarder en in de file is het geen feest. Voordeel is wel dat TOTMBO de auto wat minder snel meeneemt Verder goed letten op eventuele olielekkage. Bij KM-standen rond de 200K kan een cilinderkoprevisie noodzakelijk zijn (hoeft natuurlijk niet). Dit is een duur grapje.
|
17 dec 2011 9:39 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Ook even voorstellen
welkom op het forum, 964 is goede keuze. Koppeling is in mijn herinnering niet veel zwaarder dan van 3.2 uit 1987 (beide hydr. bekrachtigd). Luister vooral naar Ewout, hij is de techniek goeroe van t forum
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
17 dec 2011 11:25 |
|
|
3AE '99
987.2 Cayman SRoosendaal
|
Re: Ook even voorstellen
hallo Ampie,
en was het wat, die 964?
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
|
18 dec 2011 14:52 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Ook even voorstellen
welkom, en al aan het rijden in die zojuist aangeschafte P?
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
18 dec 2011 14:56 |
|
|
Ampie
|
Re: Ook even voorstellen
Hoi, Ik ben naar de auto weeste kijken maar het was weer niks. Had achter helemaal in elkaar gezeten, was te zien aan het groot aantal punt lasjes die helemaal verdwenen waren. Interieur zag er uitgeleefd en er zat dus roest onder de rubbers... Het was een oneerlijke auto met slechts 119000km op de teller.... Contact gehad met vorige eigenaren en die hadden allemaal een verschillend verhaal. Volgende week ga ik naar een donker blauwe kijken met 230.000km op de teller. Hopen dat deze helemaal schadevrij is zonder verrassingen. vraagje; cup spiegels, is dat een optie geweest in 1990 of standaard? De blauwe waar ik naar wil gaan kijken heeft de oude spiegels nog terwijl de eigenaar zegt dat het zeker om een 964 uit 1990 gaat... Ben benieuwd. Weten jullie trouwens nog een paar mooie (en vooral EERLIJKE) te staan voor een scherpe prijs? Bedankt weer
|
18 dec 2011 17:34 |
|
|
bully
|
Re: Ook even voorstellen
|
18 dec 2011 17:49 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Ook even voorstellen
Flaporen waren standaard in 1990. Cup-spiegels zijn er door de meeste eigenaren later opgezet.
|
18 dec 2011 18:41 |
|
|
Ampie
|
Re: Ook even voorstellen
Is er misschien een link naar een pagina waar ik alle veranderingen per jaar kan vinden die de 964 heeft doorgemaakt? Dus velgen, cupspiegels, kleuren, interieurs, tiptronic, etc etc...
Alvast bedankt!
|
18 dec 2011 21:48 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Ook even voorstellen
|
18 dec 2011 23:58 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Ook even voorstellen
En, was het wat vandaag?
|
19 dec 2011 19:01 |
|
|
Ampie
|
Re: Ook even voorstellen
Bedankt voor de reactie. Ik ben vandaag weer weesten kijken naar een 964, deze zag er vele male beter uit dan de andere 3 drie die ik gezien heb. Ook reed hij super, schakelde perfect en koppeling was normaal. Kon er zo mee weg rijden. Duurde trouwens wel even voor het ABS lampje uitging, laten we zeggen na 400 meter rijden en 4 minuten lopend. Is dat normaal? Ik ben echter tegen een puntje aangestoten. Ik weet niet zeker hoe ik kan controleren of het blok het origineel is. Ik denk eerlijk gezegd van niet gezien ik geen nummer matching numbers krijg: Dit is de badge die rechtsvoor in de kofferruimte zat: Dit is sticker die op de kofferklep zat: En dit was het motornummer was ietwat rechts midden verticaal op de motor stond: *62M01035* Kunnen jullie mij hier iets meer over verstellen? Super bedankt alvast!
|
19 dec 2011 19:02 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Ook even voorstellen
Het kan ook zijn dat je ABS-lampje uitging omdat je boven de 2500 toeren uitkwam. Als dit zo is, is het voor de garage een kleinigheidje om het op te lossen.
|
19 dec 2011 19:08 |
|
|
bully
|
Re: Ook even voorstellen
Belgiese auto?
|
19 dec 2011 19:22 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Ook even voorstellen
geboortebewijs opvragen.
_________________________________________ oud is beter
|
19 dec 2011 19:38 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Ook even voorstellen
Voor wat betreft het ABS lampje, is waarschijnlijk de accu spanning even te laag geweest voor het ABS systeem. Had de auto lang stil gestaan voordat jij ermee ging rijden? Zodra de boordspanning te laag is blijft het ABS lampje branden, ga je rijden en de boordspanning komt weer boveneen bepaalde (voldoende) spanning voor het ABS dan gaat het lampje uit. Vraag me even niet de preciese waardes, maar zo kwam ik er achter dat mijn dynamo aan het overlijden was Ik kan je niet verder helpen met of het motornummer matching is, voor zover ik kan zien klopt het wel met het model jaar maar dat zegt natuurlijk niet alles. De verklaring van het motornummer is 6=aantal cylinders, 2=atmosferische motor, M= model jaar 1991, 01035 is het serienummer vd motor.
|
19 dec 2011 21:40 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Ook even voorstellen
Welkom Anthony!
Heb de afgelopen jaren een boel geleerd over 964's. Kom gerust langs voor een kop koffie. Praat ik je bij over alles wat ik weet (en da's best veel) over 964's.
Punten van aandacht naast de genoemde koppeling:
elektronica, roest bij voor en achterraam, olielekkage/verbruik, versleten schokbrekers, speling op draagarmen, conditie remschijven/blokken, allerlei slijtage delen zoals startmotor/dynamo/wiellagers, banden ouder dan 4 jaar en zonder n codering, geen aantoonbaar onderhoud, km stand,
Wellicht voldoet mijn auto aan je wensen?
_________________________________________ Make the most of now!
|
20 dec 2011 1:11 |
|
|
Ampie
|
Re: Ook even voorstellen
|
25 dec 2011 18:57 |
|
|