| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
964 C2 cabrio http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=23&t=34728 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | klaas964 [ 14 apr 2012 7:39 ] |
Berichttitel: | 964 C2 cabrio |
Beste mede Porsche liefhebbers. Zeker 10 proefritten heb ik gemaakt. Getriggered door de fantastische looks van de 911 verspreid over heel veel jaren en elke keer weer was ik teleurgesteld in het rijden na zo'n kort ritje. Toen ik mijn Alfa's 75 EVO en 3.0V6 zat werd besloot ik deze te verkopen en een 911 te kopen en "er dan maar aan te wennen". Het moest een 964 cabrio worden. Ik vond er eentje bij Cabrioland in den Haag, heb een kort rondje gereden en 'm gekocht. Dat is nu een jaar of vier geleden. Ik ben aan de auto verknocht geraakt toen mijn zoon naar een camping ergens achter Barcelona moest en ik besloot om in een weekend heen en weer te rijden. Toen is vast komen te staan da deze auto nooit meer zou worden verkocht. Ondertussen hebben Enrico en zijn mensen van Porsche Service Haaglanden elk jaar aan mijn auto gewerkt om iets te verbeteren of (een enkele keer) eens iets te reparareren zoals: Mechaniek cabriodak Volledige motorrevisie bij 185K (ik heb toen zelf de nieuwe motorbeplating hittebestendig laten poedercoaten) Installatie cuprohr en pijp in plaats van cat Remmen spoelen, reinigen en RVS remleidingen Sportkoppeling met licht vliegwiel Ik zelf originele CUP1 velgen gered uit de klauwen van iemand die ze onder een Octavia wilde plaatsen. Bilstein en Eibach onderstel met "domstrebe" (dit jaar) En natuurlijk stopt ie er elk jaar nieuwe olie in (jaja met een nieuw filter) Ik rij zo'n 5000 kilometer per jaar met de 964 in de zomermaanden en geniet van elke kilometer. De auto staat op Pirelli P Zero Corsa's en die maken samen met het gloednieuwe onderstel het sturen tot een feestje. Voor volgende winter staat een reiniging van de tellers op de lijst; er zit een goudkleurige korrel in de tellers en die wil ik schoon hebben. Ook wil ik de KM teller dan draaien zodat ik het gebied waar de naald zich het meest bevindt ook kan zien. Ook overweeg ik heel vaak een keer Turbo stoelen aan te schaffen. Het verliezen van de originele looks houdt mij tegen. Eind mei staat er een klei en poetsbeurt met was op het programma. Dagelijks rijd ik (zakelijk) sinds kort in een Golf GTI TDI uit 1996 in originele staat (20 jahre edition) met (vanaf volgende week) 150PK en 300 NM. De auto heb ik zojuist uit Duitsland gehaald en heeft vandaag nog maar 75.500 km op de teller. Daarvoor passeerden in de afgelopen jaren een Jeep Commander, Range Rover HSE, een Fiat 500 en een Audi A8. Mijn vrouw rijdt al 11 jaar in dezelfde Saab 9-3 Cabrio die ik ABSOLUUT niet mag inruilen. Uit nostalgische overwegingen heb ik ook een Simca Rallye 2 Coupe SRT (niet origineel) waar ik ook alleen 's zomers gebruik van maak. 2 auto's staan nog op mijn verlanglijst om ooit weer te hebben (nadat ik eerder door omstandigheden afscheid most nemen): Een Mustang coupe uit '66 met een '289' en een Camaro SS 30th anniversary uit '97. Tot schrijvens en veel rijplezier, Klaas |
Auteur: | Maxfli [ 14 apr 2012 7:44 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Ha Klaas, welkom hier. Mooi verhaal om te lezen, maar waarom was je teleurgesteld in het rijgedrag van een porsche 911? |
Auteur: | klaas964 [ 14 apr 2012 7:51 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Beste Max, Dank je wel. In al mijn korte ritjes in 3.0's, 3.2 en ooit een RS America was ik altijd verrast door het veergedrag van de neus ten opzichte van de achterkant van de auto en het zware sturen. Ik moest werken in die auto's en vertrouwde de neus niet. Ik durfde ook niet echt gas te geven om de auto verder te ontdekken. Nu ik weet hoe je ermee om moet gaan ben ik de auto gaan waarderen. groet en fijn weekend, Klaas |
Auteur: | horn [ 14 apr 2012 7:58 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio | |||||||||
He Klaas, van harte welkom. Mooi intro verhaal, spreekt liefde voor je 964 uit. Herkenbaar
Wellicht dat het helpt dat jouw 964 cabrio origineel (als optie) met een turbo interieur uitgevoerd kon worden? Heb hetzelfde gedaan met mijn 964 cabrio destijds - standaard stoelen eruit, turbo's erin. Nooit spijt van gehad. |
Auteur: | klaas964 [ 14 apr 2012 8:48 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
@ horn. Dank je. Precies het zetje dat ik nodig had! groet, Klaas |
Auteur: | RichardP [ 14 apr 2012 9:13 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Leuk verhaal zeg! Welkom op het forum. |
Auteur: | MS964 [ 14 apr 2012 10:50 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Met recht een petrolhead te noemen! Welkom hier! |
Auteur: | Ewout [ 14 apr 2012 19:21 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Welkom hier, Welke kleur heeft je auto? |
Auteur: | klaas964 [ 14 apr 2012 21:04 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Warm welkom. Gaaf. Dank jullie voor jullie reactie. Stond vandaag bij de Gamma in den Haag nog even naast een groene 964 coupe C3 Ik heb een rode cabriolet. Zwart dak en zwart leren interieur...... |
Auteur: | wolf [ 14 apr 2012 21:10 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
heb je ook het onderblok laten reviseren, klaas? |
Auteur: | Jous [ 14 apr 2012 21:28 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Leuke intro! Welkom. Wellicht zie ik je nog eens rijden. Heb je ook een foto's voor ons?? |
Auteur: | Sandman [ 14 apr 2012 21:31 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Welkom Klaas ! Leuk om je enthousiaste verhaal te lezen, over de auto's en dan natuurlijk zeker de 964 Ennuuhhhh.....Turbo stoelen zitten zalig |
Auteur: | renetrzes [ 14 apr 2012 22:38 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
welkom erg goede keuze !!! Veel plezier. |
Auteur: | mbembe [ 14 apr 2012 22:51 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
mooi verhaal! welkom! |
Auteur: | triumph [ 15 apr 2012 8:14 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
MOOIE SAMENVATING,welkom en nog veel plezier van ook een 964 cabrio bezitter |
Auteur: | klaas964 [ 15 apr 2012 19:40 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Dank jullie wel. Ik heb weinig foto's van de Porsche maar zal even kijken of er iets toonbaars bijzit. Eind mei verwacht ik supermooie foto's te kunnen plaatsen. @ Wolf, Yep, onderblok ook, en een modificatie tussen blok en koppen a la 993. Een ring erin gefreesd. Het blok heeft helemaal uit mekaar gelegen, loopt als een trein en verbruikt geen druppel olie. Mede waarschijnlijk door de meer open uitlaat en het lichte vliegwiel en koppeling. |
Auteur: | klaas964 [ 15 apr 2012 19:48 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
mwah, dat van die foto's houden jullie tegoed. Ik lijk niet zo maar iets te kunnen uploaden... SORRY |
Auteur: | Dimitri-Turbo [ 16 apr 2012 18:58 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Welkom op het gezelligste Porsche-forum.... Ben benieuwd naar je foto's |
Auteur: | bully [ 16 apr 2012 19:08 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
foto plaatsen.....succes |
Auteur: | klaas964 [ 16 apr 2012 21:59 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Dank voor de link. Twee foto's van zeker twee jaar geleden. Nog niet met het iets lagere onderstel en nog met de cup2 velgen waar ik 'm op kocht. Ik zal binnenkort wat nieuwe kiekjes schieten. |
Auteur: | Jan A. (997 4S) [ 16 apr 2012 22:01 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Geniet ervan en hou het heel De foto's zie ik helaas als een rood kruis! |
Auteur: | bully [ 16 apr 2012 22:01 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
Auteur: | klaas964 [ 16 apr 2012 22:03 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
sorry Jan. ik heb de instructies gevolgd, geen spaties edoch. |
Auteur: | klaas964 [ 16 apr 2012 22:04 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
dank Bully. Maar wat heb ik dan verkeerd gedaan?? |
Auteur: | bully [ 16 apr 2012 22:07 ] |
Berichttitel: | Re: 964 C2 cabrio |
In een album kijken, op de foto gaan staan, kopieren en de url tussen de img-img zetten Als je klikt op quote bij mijn post met de foto's kan je het verschil zien als je daarna bij jou kijkt, snappie |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |