Auteur |
Bericht |
James00
|
Even voorstellen
Hallo ik ben Marcel 35 jaar. Ik ben van plan een porsche te kopen aangezien ik nog maar weinig km rij. Ik had al een porsche bekeken,maar dat is een 996 3.4 uit 2001. Nu ik het forum heb gelezen 3 dagen lang twijfel ik behoorlijk. Ik hoef geen plof motor de auto heef 125dz gelopen volledig door porsche onderhouden alle keuring zijn toegestaan op kosten van de garage, maar na het lezen van het forum .........?
|
05 jun 2012 20:31 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Even voorstellen
Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik voor een 993 gaan of ouder, toen er nog goede Porsches gemaakt werden!
Jean-Pierre
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
05 jun 2012 20:36 |
|
|
James00
|
Ik zoek eigenlijk wel een beetje een moderne porsche. Misschien een cayman dan,of een 996 met een 3.6 motor.
|
05 jun 2012 20:58 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Cayman S, er is geen betere P rij eerst maar eens met een 996, Cayman en/of Boxster. als je graag de grens op zoekt dan voel je het verschil. als het alleen maar gaat om de funfactor en rustig aan 'cruisen' met af en toe hard op een lange rechte weg dan zal de keuze wellicht anders uit vallen. en niet alle 996'jes gevoelige IMS Lager hoor... het wordt hier wel erg opgeblazen ik meen dat 3% een plofmotor heeft? dus 97% niet!!! welkom en geniet van de zoektocht!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
05 jun 2012 21:03 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Jammer dat niet alle eigenaren met een 996 3.4 die geen problemen hebben gehad posten. Er zijn er zoveel van gemaakt. Tiptronic s hebben minder plofjes.
_________________________________________ Nie janken.
|
05 jun 2012 21:06 |
|
|
James00
|
Een Boxster word het zowiezo niet,die heb ik al eens gehad en ik vond het interieur van zeer slechte kwaliteit. Een 996 heeft ook wat meer ruimte van binnen.
|
05 jun 2012 21:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Kwaliteit Boxster interieur en 996 interieur doet volgens mij niks voor elkaar onder
|
05 jun 2012 21:39 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Welkom marcel/James, Blijven lezen, kijken en wikken en wegen. Boxsters zijn fantastische auto en een 997 ook. Verder............geen commentaar
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
06 jun 2012 0:33 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Welkom James 00(7) . Hier op het forum kun je veel terug lezen wbt 996jes, succes met je zoektocht. Mss een 997, dat is toch al aardig modern Of de cabrio deze forummer
|
06 jun 2012 1:15 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Welkom hier,
Staan i.d.d. veel horror verhalen op het forum aangaande de 3.4. Gelukkig zijn er meer 3.4 die geen problemen hebben en staan er ook veel te koop die al een nieuw of gereviseerd blokje hebben. Heb je de middelen, kijk dan naar een 3.6 hoewel die ook niet probleem vrij zijn. Nogmaals, er zijn er meer zonder problemen dan met dus laat je niet gek maken. Altijd een onafhankelijke AKK laten doen. Krijg je een goed beeld van wat je koopt.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
06 jun 2012 7:43 |
|
|
3AE '99
987.2 Cayman SRoosendaal
|
welkom Marcel, ik sluit me aan bij de woorden van Delnoy. Ander punt is natuurlijk het budget, het is makkelijk roepen om voor een 993 te gaan of een 997 maar dat zijn toch andere prijzen dan de door jou bekeken 996. Die laatste biedt met de huidige prijzen gewoon veel auto voor het geld. En dan zou je het verschil in de pocket kunnen houden om je gemoedsrust tevreden te stellen. Een solide onderhoudshistorie en natuurlijk de aankoopkeuring zijn belangrijk net als een nuchtere benadering van dit prachtige forum...man, drie dagen forumlezen, hoe hou je het vol! succes! ( ...en ja Marc, verder is de Cayman S de beste... )
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
|
06 jun 2012 8:42 |
|
|
Erik997S
|
_________________________________________ 997S
|
06 jun 2012 9:11 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Als dan toch misschien voor een 3.6 wilt gaan: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=32368Heb erin gereden, pracht wagen, keurige staat van onderhoud, veel facturen etc. De enige reden waarom ik hem niet gekocht heb is omdat ik voor een 997 ben gegaan en omdat ik de advertentie op MP niet meer zag. Is echter een keurige, goed onderhouden pracht bak met een lekkere dikke kont.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
06 jun 2012 10:03 |
|
|
Tilt!
|
Ik zeg 996 4S, nog een paar weken en de mijne breekt door de 200.000 km De 996 wordt hier stiefmoederlijk behandeld, niets van aantrekken en kopen zo'n hok.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
06 jun 2012 10:36 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
996-jes worden inmiddels zo goedkoop aangeboden dat het interessant wordt om het plofrisico te nemen en 10K achter de hand te houden voor als het misgaat. De kans is een stuk groter dat je voor weinig geld in een moderne 911 kunt rondrijden. En die koplampen zie je vanachter het stuur toch niet...
|
06 jun 2012 10:41 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
_________________________________________ oud is beter
|
06 jun 2012 11:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Voor de huidige bedragen zou je er ook voor kunnen kiezen je geplofte 996 te verkopen en er weer een andere voor terug te kopen ... per saldo kan je volgens mij dan nog goedkoper uit zijn Aangezien TS het interieur van de Boxster (kwalitatief) maar niks vond - denk ik dat'ie uiteindelijk toch bij de onverwoestbare classics uit gaat komen Als dat de enige reden is om een Porsche 996 te kopen
|
06 jun 2012 11:16 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Is ook een goede reden. Voor heel veel km zou ik ook moeten omkijken naar een diesel.
_________________________________________ Nie janken.
|
06 jun 2012 11:58 |
|
|
James00
|
Ja ik rij nu diesel bmw 5 serie super degelijk alleen niet nodig met 10dz km per jaar.
|
06 jun 2012 18:22 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Welkom.... gewoon van alles proberen... Interieur van een 986 en 996 zijn 'het zelfde' ... beleving kan anders zijn!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
06 jun 2012 21:00 |
|
|