Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:54

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Cliché of niet... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Cliché of niet...
Hallo, even voorstellen

Een cliché verhaal of niet?...Sinds mijn 10e ben ik al helemaal verliefd op de mooie vorm en appeal van de Porsche 911. Ben nu 42 (en nee, nog geen last van een midlife crisis) en zou graag van mijn spaarcentjes een mooie Porsche 911 willen aanschaffen. Liefst een Carrera 3.2 tussen 1987 en 1989. Jarenlang was ik ervan overtuigd dat het een Targa zou worden. Sinds een jaar ben ik 'bekeerd' en wil ik liefst een coupé (wel met een schuifdakje natuurlijk). Weet dus dat ik nog volledig maagd ben qua aankoop van de eerste Porsche. De eerste moet daarom speciaal zijn :lol:

En wat is dan de definitie van speciaal? Veel wensen en eisen heb ik niet, behalve de volgende: De perfecte 911 moet volgens mij:
- origineel zijn (geen toeters en bellen of 'verbastelde' versie's, uitlaten, spoilers of geluidsinstallatie's)
- ongeval vrij zijn
- met respect zijn behandeld, zowel van binnen als van buiten
- liefst niet meer dan 150k op de teller hebben
- leren interieur hebben
- mag gerestaureerd zijn (nieuwe laklaag) indien professioneel gedaan
- service boekjes met historie

Wat iedereen zegt, klopt...De zoektocht bezorgt me veel fun. Maar soms is het ook hard. Onlangs werd een prachtige 911 in België voor mijn neus weggekaapt, en dat terwijl ik een geaccepteerd bod had. De koper in kwestie bood EUR 500 meer en betaalde meteen contant. En weg was mijn deal. "Dan was deze niet voor je bestemd en had het zo moeten zijn" aldus mijn lieftallige vrouw die me volledig steunt in mijn jongensdroom.
Het mooie van de 911 vind ik overigens dat mijn zoontje van 6 op de achterbank toch mee kan genieten van mijn droom.

Ook de verhalen van US import en veel gehandel bij dealers heb ik al vaak gehoord. Ook heeft iedereen het erover dat ik een kenner mee moet nemen. Die kenner heb ik al in de arm genomen. Ik weet dan ook zeker weet dat deze droom ergens staat en ooit mijn pad kruist. Geduld is gevraagd en dat is moeilijk op te brengen als je zo graag iets wilt.

Ik heb 2 keer de eer gehad om een rit in de 911 carrera 3.2 (1982) te maken. Het klikte meteen tussen ons. Ik ben erg benieuwd naar de verhalen van ervaren Porsche rijders (liefst in de klasse waarin ik zoek). Is het echt zo'n kick om er een te bezitten? Of is er ook iets ontnuchterends?

Dank voor de aandacht en de reactie.

29 okt 2012 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Cliché of niet...
welkom en het is absoluut een cliche.... 42 jaar oud zijn, een Porsche willen aanschaffen en dan zeggen dat je niet in je midlife zit.... :mrgreen:

29 okt 2012 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
bezit is het einde van het vermaak!!

binnenkort moet je er ook nog wegenbelasting overgaan betalen.......

geluk dat het in België niet gelukt is! :wink:

Kortom, ik zou het niet doen!! Kost alleen maar geld!! Lekker blijven dromen, veel goedkoper! :mrgreen:

29 okt 2012 22:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Deze is misschien wat: http://wolbert.nl/default.asp?mod=OCCAS ... =129113206

geen leren stoelen, maar dat is tegen niet al teveel kosten er van te maken. De rest, strak ding zo te zien.

29 okt 2012 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.2 cabrio 1984
Beek
He Esge,
Laat je vooral niet frusteren als porsches langs je neus gaan, want dat ga je nog vaker meemaken vrees ik; net als je een porsche wilt kopen, lijkt het alsof iedereen dezelfde porsche wil hebben. Maar ja, dan heb je langer de fun van het zoeken moet je maar denken en uiteindelijk vind je m wel. Zodra je een Porsche hebt, krijg je de fun van de auto te perfectioneren (nieuwe onderdeeltjes scoren en monteren), althans zolang je een goed exemplaar gekocht blijkt te hebben. Tja, en daarna komt de fun van het rijden. Voor mij houdt het plezier in ieder geval niet op na mijn zoektocht. Welke goede porsche je ook koopt, houd rekening met ca. 5k kosten aan onderhoud, vervanging onderdelen etc. Ook de jaren daarna zullen een aanslag blijven op je spaarrekening, dus je moet het er wel voor over hebben.....
Succes met zoeken in ieder geval!

30 okt 2012 1:02
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Welkom Esgé :ba:

porsche964 schreef:

Als het je kleur is - zeker de moeite nemen om eens te gaan kijken.
Vaak is het leer van zulke oudjes ook niet in al te beste staat - en zou ik (persoonlijk) het stof voor lief nemen ... en er in de loop van de tijd mss eens een setje met leer beklede stoelen bij zoeken :idea:

30 okt 2012 9:19
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]